ماهان شبکه ایرانیان

بازگشت فروشگاه‌های اینستاگرامی به چرخهٔ تولید محتوای تجاری در اینستاگرام

فیلترینگ با فروشگاه‌های اینستاگرامی چه کرد؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۰ ۳۹۱۸۲۹۴

به دنبال فیلتر شدن اینستاگرام و اتفاقات جامعه، فعالیت کاربران در اینستاگرام فارسی کاهش یافت؛ همچنین حضور فعال کسب‌وکارهای اینستاگرامی که از طریق این شبکهٔ اجتماعی فروش محصولات خود را انجام می‌دهند، کم‌رنگ شد. در این گزارش از سامانهٔ تحلیل دادهٔ لایف‌وب فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی را در 1.5 ماه قبل تا 1.5 ماه بعد از فیلترینگ زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم. با لایف‌وب همراه باشید.

فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی بعد از فیلترینگ چه تغییراتی داشته است؟

سامانهٔ تحلیل داده لایف‌وب با بررسی بیش از 390 هزار فروشگاه اینستاگرامی یعنی فروشگاه‌هایی که از طریق شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام محصول می‌فروشند و ارسال می‌کنند، وجه دریافت می‌کنند و... میزان انتشار محتوای تجاری آنها را از 15 مرداد تا 30 شهریور با 31 شهریور تا 15 آبان مقایسه کرده است.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی فعال قبل از فیلترینگ حدود 390 هزار بوده که بعد از اعمال محدودیت‌های دسترسی به اینستاگرام به 106 هزار حساب کاربری کاهش یافته و 73٪ افت را تجربه کرده است.

فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی بعد از فیلترینگ چه تغییراتی داشته است؟

بررسی تعداد پست منتشر شده توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی نشان می‌دهد بعد از فیلترینگ، انتشار پست توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی 69٪ کاهش یافته است. متقابلا محتوای منتشر شده توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی، تعداد لایک‌ها و تعداد کامنت‌های کمتری نسبت به قبل از فیلترینگ دریافت کرده‌اند؛ به طوری که تعداد لایک دریافتی فروشگاه‌های اینستاگرامی 72٪ و تعداد کامنت‌های دریافتی 87٪ کاهش داشته است.

در نظر داشته باشید که کاهش فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی الزاما به علت فیلترینگ نیست و دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

بازگشت فروشگاه‌های اینستاگرامی به چرخهٔ تولید محتوای تجاری در اینستاگرام

در نمودار زیر روند انتشار پست‌های تجاری فروشگاه‌های اینستاگرامی را مشاهده می‌کنید؛ فعالیت کسب‌وکارهای فروشگاهی اینستاگرام از 30 شهریور با اعمال فیلترینگ اینستاگرام، افت چشمگیری داشته است به طوری که مجموع محتوای هفتگی در اولین هفتهٔ مهر نسبت به هفتهٔ آخر شهریور، تفاوت قابل توجهی دارد.

روند انتشار پست

اما نکتهٔ جالب توجه در این نمودار، روند انتشار پست توسط فروشگاه‌های اینستاگرامی بعد از فیلتر شدن اینستاگرام است که هر چند آهسته اما پیوسته روندی صعودی را آغاز کرده است. شاید هنوز زمان اعلام نتیجهٔ قطعی تاثیر فیلترینگ بر کسب‌وکارهای اینستاگرامی نرسیده باشد اما به نظر می‌رسد فیلترینگ، ضربهٔ مهلکی به کسب‌وکارهای اینستاگرامی بوده که آنها را نکشته است!

جمع‌بندی:

در این گزارش از سامانهٔ تحلیل دادهٔ لایف‌وب به بررسی فعالیت بیش از 390 هزار فروشگاه اینستاگرامی در 3 ماه اخیر پرداختیم و تاثیر فیلتر شدن اینستاگرام بر آنها را تحلیل کردیم.

سامانه تحلیل دادهٔ لایف‌وب با جمع‌آوری و تحلیل داده‌های فضای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، تصویری از موضوعات و عبارات دلخواه شما میان کاربران را برایتان به نمایش می‌گذارد.

شما نیز می‌توانید از طریق محصولات لایف‌وب، با رصد توییتر، اینستاگرام، گروه و کانال‌های تلگرام و... در جریان محتوای منتشر شده در رابطه با سازمان یا برند خود در بسترهای گوناگون قرار بگیرید و گزارش‌هایی از تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده دریافت کنید.

با مراجعه به لینک  زیر می‌توانید ٔدموی رایگان سامانهٔ تحلیل داده لایف‌وب را در اختیار داشته باشید:

https://lifewebco.com/demo-request

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان