مهدی مناجاتی:

ما هنوز به این تیم ملی امیدواریم/ می‌توان این نتیجه را از ذهن همه پاک کرد

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: بچه های تیم ملی هیچ چیزی از بازیکنان انگلیس کم نداشتند اما متاسفانه تاکتیک بازی ما فقط در نیمه دوم جوابگو بود وگرنه نتیجه چیزی غیر از این می شد.

سرویس ورزش مشرق - مهدی مناجاتی، بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره شکست دور از انتظار تیم ملی فوتبال کشورمان با تعداد گل های زیاد مقابل انگلیس اظهار داشت: به نظر من کادر فنی باید برود این بازی را ببیند و روی نقاط ضعف تیم کار کند. سرمربی تیم ملی باید بنشیند و ببیند ماچه مشکلاتی داشتیم که تا این اندازه راحت گل می خوردیم! باید نقاط ضعف مان برطرف شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم با این شرایط مقابل ولز به میدان برویم باز هم اوضاع بد می شود. چون در این دیدار(مقابل انگلیس) از نظر دفاعی خیلی بد کار کردیم. به ویژه در نیمه اول!

ما هنوز به این تیم ملی امیدواریم/ می‌توان این نتیجه را از ذهن همه پاک کرد

فوتبالیست قدیمی کشورمان یادآور شد: قدیمی ها می گفتند وقتی دفاع خوب کار کند آن وقت است که تیم می تواند حمله کند و گل بزند. در واقع پایه و اساس گل زدن، خوب دفاع کردن است. ما باید این اصل را در تیم مان درست رعایت کنیم.

وی درباره ترکیب اولیه تیم ملی که خیلی‌ها به آن ایراد می‌گرفتند، توضیح داد: ما نمی دانیم هدف کادر فنی از انتخاب این بازیکنان چه بوده است. ما از وضعیت بازیکنان اطلاعی نداشتیم. در چنین تورنمنت‌هایی اطلاعات از اردوی تیم ها سخت به بیرون می آید. شاید یک بازیکن ضعیف تر بوده و شاید کی روش ترجیح داده آن نقاط ضعف را با نفرات دیگری بپوشاند، اما حالا تا حدودی می دانیم که چه کاره هستیم.

ما هنوز به این تیم ملی امیدواریم/ می‌توان این نتیجه را از ذهن همه پاک کرد

مناجاتی گفت: یک موضوع دیگر هم تغییر ناگهانی سرمربی بود. کی روش فرصت زیادی نداشت که با این تیم اخت بگیرد. مثلاً آنها را در چند مسابقه ببیند و بازیکنانش را بشناسد. وقتی سرمربی کم بالای سر تیم باشد گاهی اوقات نتایج اینچنینی هم رقم می خورد.

مربی با تجربه فوتبال کشورمان درباره اینکه حالا چه کار باید انجام داد تا بازیکنان تیم ملی روحیه شان را دوباره بدست بیاورند توضیح داد: این بچه ها باید بروند فیلم نیمه دوم بازی مقابل انگلیس را دوباره ببینند. ببینند که چه کار کردند تیم انگلیس عقب رفت و با آن همه ستاره دوگل از ما خورد. البته اینها وظیفه کارلوس کی‌روش است که حتما باید این کار را انجام بدهد.

وی اضافه کرد: ما در همین چند جلسه تمرین تا بازی ولز باید در اولین جلسه این کار را انجام بدهیم. چون تقریباً سبک بازی ولز هم مثل انگلیس است. آنها هم از کناره ها نفوذ می کنند و قصد ارسال دارند. پس اگر نمی توانیم جلوی سر زدن آنها را بگیریم لااقل باید بتوانیم مانع سانتر کردنشان بشویم.

ما هنوز به این تیم ملی امیدواریم/ می‌توان این نتیجه را از ذهن همه پاک کرد

مناجاتی در پایان خاطر نشان کرد: ما هنوز دو بازی دیگر پیش رو داریم و هنوز هم می توانیم کاری کنیم که این نتیجه از ذهن همه پاک شود. گرچه عدد و رقم این بازی در کتاب تاریخ فوتبال ثبت شد ولی این بچه ها از نظر فنی و فیزیکی هیچ چیزی کم ندارند. تک تک آنها با فوتبال روز دنیا آشنا هستند ولی در این بازی درست هدایت نشدند. امیدوارم کی‌روش به اشتباهش پی ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان