سعید در صحن علنی شورای شهر تهران؛

موادمخدر در منطقه ۱۲ ارزان‌تر از شیر به فروش می‌رسد/ وجود ۵۰۰ خانه مجردی در اطراف مجلس

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۲ گفت: موادمخدر در منطقه ۱۲ ارزان‌تر از شیر و شکلات به فروش می‌رسد.

موادمخدر در منطقه 12 ارزان‌تر از شیر و شکلات به فروش می‌رسدبه گزاش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میکائیل سعید دبیر شورایاری منطقه 12 در سیصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه شنبه) برگزار شد، با ارایه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد شورایاران این منطقه اظهار داشت: منطقه 12 از شمال به خیابان انقلاب و از جنوب به میدان شوش و از غرب به خیابان وحدت اسلامی منتهی می‌شود.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی در این منطقه بیداد می‌کند و بافت فرسوده از دیگر مشکلات این منطقه است.

دبیر شورایاری منطقه 12 گفت: بیش از 200 هزار موتورسیکلت فرسوده در این منطقه تردد می‌کنند، در این راستا جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در منطقه 12 توسط موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود.

سعید با اشاره به پارک صد‌ها موتور در جلوی قهوه‌خانه ها در سطح منطقه 12، تصریح کرد: در سال 95 در این قهوه‌خانه‌ها 15 نفر در درگیری با قمه کشته شدند و این تعداد در سال 96 به 21 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه موادمخدر در منطقه 12 به قیمت ارزان‌تری از شیر و شکلات به فروش می‌رسد، گفت: زمانی که ما از پلیس درخواست می‌کنیم این مواد فروشان را جمع آوری کند این قاچاقچان زود‌تر از ما از موضوع اطلاع پیدا می‌کنند و از محل می‌روند.

دبیر شورایاری منطقه 12، ادامه داد: به دلیل فرسوده بودن بافت منطقه اگر زلزله‌ای رخ دهد این منطقه بیشترین خسارت را می‌دهد و سازمان مسکن در این منطقه 220 واحد به مساحت 6 هکتار را خریدای کرده و بلا تکلیف است.

وی بابیان اینکه شهرداری تهران در این منطقه اقدام به جمع آوری معتادان می‌کند، گفت: در منطقه پامنار و هرندی معتادان زیادی وجود دارد که با جمع آوری آن‌ها این آسیب اجتماعی به مناطق دیگر گسترش پیدا کرده است. در خیابان لاله زار سینما و پارکینگ وجود داشت که امروز تمام آن‌ها به محل تجاری تبدیل شده است.

سعید ادامه داد: در محلات اطراف مجلس بیش از 500 منزل مسکونی وجود دارد که مجردنشین هستند و جنوب منطقه هم به محله افغان نشین تبدیل شده است که در هر اتاق آن 10 نفر زندگی می‌کند.

دبیر شورایاران منطقه 12 گفت: نیروی انتظامی در این منطقه املاکی را خریداری و آن‌ها را ر‌ها کرده است که این املاک به محل تجمع معتادان تبدیل شده است.

سعید افزود: موتورسیکلت‌ها در این منطقه فقط در خیابان امیرکبیر در سال 95 جان 22 نفر را گرفتند که معادل فوت 2 نفر در ماه است و بیش از هزاران نفر در حوادث با موتورسیکلت مجروح شدند.

وی گفت: آتش سوزی ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که کسی مسئولیت آن را نپذیرفت، اما باید تاکید کرد که در این منطقه صدها ساختمان این چنینی وجود دارد و در منطقه 12 بیشترین حوادث آتش سوزی رخ می‌دهد.

دبیر شورایاران منطقه 12 گفت: میراث فرهنگی در این منطقه اجازه ساخت بیش از 3 طبقه را نمی‌دهد، به همین دلیل ساخت و ساز برای مردم صرفه‌ای ندارد و بیشتر بومی‌های این منطقه مهاجرت کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان