گزارش گاردین از شکست ایران مقابل انگلیس؛

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

مجموعه رسانه‌ای گاردین در لندن پس از شکست سنگین ایران برابر انگلیس در گزارشی تیم فوتبال ایران را خسته و بی‌برنامه توصیف کرد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر با شکستی سنگین مقابل تیم ملی فوتبال انگلیس با نتیجه 6 بر 2 زمین را ترک کرد.

البته پیش از این بازی نیز فارغ از برخی پیش بینی‌های احساسی، مشخص بود که بضاعت فوتبال جزیره که برای قهرمانی در این جام به قطر آمده خیلی بیشتر از بضاعت فوتبال ایران است. در پی این شکست سنگین، روزنامه گاردین انگلیس گزارشی از این بازی منتشر کرده و در دل آن نظر برخی کارشناسان را نیز جویا شده است.

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

«تماشای بازی انگلیس لذت بخش بود، تجربه‌ای آرامش بخش و زیبا. انگلیس قدم اول را خوب برداشت و این تیم حق دارد مدعی قهرمانی در جام جهانی باشد. می‌دانیم که چنین قضاوتی کمی زود است اما باید به این تیم تبریک گفت. این به عنوان یک جنگ فرسایشی احتمالی علیه کارلوس کی‌روش و تیمی در دفاع فشرده و متعهد ایران عنوان شده بود، اما آنچه دیدیم، چیزی شبیه به آن نبود، انگلیس پس از گل دوم خود عملا در یک بازی یک طرفه حضور داشت و دیگر هیچ استرسی در کار نبود. تیم ایران خسته و بی‌برنامه به نظر می‌رسید. البته این تیم هنوز دردسر این گروه است و ممکن است در بازی دوم و سوم خود دوباره به شرایط خوب خودش برگردد.»

در ادامه این گزارش آمده است: « این جشنی بود برای چند هزار طرفدار انگلیسی حاضر در قطر و میلیون‌ها انگلیسی در بریتانیا. مردان با تجربه ساوت گیت عالی بودند اما این دو پسر جوان تیم بودند که بیشتر درخشیدند و نشان دادند که انگلیس باید به جوانان خود نیز خوش بین باشد و امیدوار.

«بلینگهام پس از مایکل اوون دومین گلزن جوان جام جهانی برای انگلیس لقب گرفته و در ادامه کار فرصت درخشش بیشتری خواهد داشت.

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

در ادامه گزارش گاردین به آسیب دیدگی در ابتدای بازی برای بیرانوند اشاره شده و آمده است: « بدشانسی بزرگی برای فوتبال ایران بود. دروازه بان اصلی یک تیم در همان ابتدای جام جهانی مصدوم شود و جای خود را به دروازه بان دومی بدهد که شاید مطمئن بود هرگز در این جام بازی نخواهد کرد. او به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و این از لحاظ روحی شوک سنگینی به بازیکنان ایران مخصوصا مدافعین این تیم وارد کرد.»

«دیگر دیر شده بود، ایران توان مقاومت برابر انگلیس را نداشت و البته دو بار دروازه انگلیس را باز کرد که استحقاقش را داشت. آنها خیلی تلاش کردند اما مشخص بود که انگلیس پیروز این میدان است. 6 بار گلزنی کردیم و می توان گفت که اگر بازیکنان ساوت گیت دستور تلاش بیشتر داشتند، موفق به گلزنی بیشتر هم می‌شدند.»

ایران هنوز دردسر این گروه است/ شاگردان کی روش با آرامش به مصاف ولز و آمریکا می روند

در پایان این گزارش دیوید هیتنر از استادیوم بین المللی خلیفه قطر می‌نویسد: «ایران شاید در بازی دوم با آرامش بیشتری بازی کند. تیمی که یک بار شکست خورده دیگر از درد زیاد شکست خوردن نمی‌ترسد و این بار در آرامش به مصاف ولز و آمریکا خواهد رفت. احتمال این که ایران به بازی‌ها برگردد و معادلات این گروه به ایران هم بستگی داشته باشد کم نیست.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان