ماهان شبکه ایرانیان

نقد و بررسی کامل نیسان ایکس تریل ( Nissan X-Trail )

جهان نوین آریا، چند روز گذشته از نیسان X-trail در تهران رونمایی کرد. همچنین قیمت قطعی نیسان ایکس تریل توسط این شرکت اعلام شد. در ادامه کاربلد به بررسی کامل این خودرو ژاپنی خواهیم پرداخت، با کاربلد همراه باشید ... .

نیسان ایکس تریل ، ژاپنی پرمدعا به ایران آمد

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_1

 

مقدمه

 

نیسان از آن دسته برندهایی است که ایرانی‌ها خاطره بدی از آن ندارند! اگر از وانت‌های آبی‌اش صرف نظر کنیم و ماجرای عدم موفقیت نسل قشقایی را هم از یاد ببریم، مدل‌های دیگر این برند ژاپنی مثل پاترول، رونیز، پیکاپ و ماکسیما در دوره خودشان ازجمله نام‌های لوکس و پرفروش بازار بودند. نیسان مدت‌ها بود که به‌صورت محدود با پارس خودرو کار می‌کرد ولی هرچقدر که تحریم‌ها پررنگ‌تر شد، حضور نیسان در ایران هم کم‌رنگ‌تر شد تا آنجایی که تقریبا از سال 93 دیگر در بازار کشورمان محو شد و رفت. ولی چندماهی است که نیسان دوباره به ایران برگشته است؛ بعد از عرضه شاسیبلند کوچک نیسان حالا شاسیبلند میان‌رده این کمپانی نیز به ایران آمد: نیسان ایکس تریل.

 

طراحی ظاهری نیسان ایکس تریل

 

یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی طراحی نیسان ایکس‌تریل، خطوط بدنه هستند، که به آن ظاهری عضلانی و جسور بخشیده‌اند. این خطوط کمک می‌کنند که خودرو کمی بزرگ‌تر از آنچه هست، دیده شود. اما در رانندگی با آن، در می‌یابید که آن‌قدرها هم بزرگ و دست‌پاگیر نیست.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_2

 

نیسان ایکس تریل یک SUV با استایل ظاهری خوشایند است که در مقایسه با هوندا CR-V بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. اما در واقع طول ایکس تریل تنها 5 سانتی‌متر بیشتر از هوندا CR-V بوده و عرض هر دو خودرو یکسان و معادل 1820 میلی‌متر است. ایکس تریل همچنین 3 سانتی‌متر بلندتر از CR-V بوده و فاصله بین محور جلو و عقب 2705 میلی‌متری آن با اختلاف قابل‌توجه 85 میلی‌متر بلندتر از CR-V است. نیازی به گفتن نیست که ابعاد ایکس تریل به‌راحتی مزدا CX-5 را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ابعاد و جذبه ظاهری دو رکن اصلی SUVهای شهری هستند که ایکس‌تریل در هر دو زمینه جلب‌ توجه می‌کند.

 

 Nissan_X-Trail_Carbalad_3

Nissan_X-Trail_Carbalad_4

 

طراحی داخلی نیسان ایکس تریل

 

بدنه بزرگ نیسان ایکس تریل به معنای فضای جادار کابین آن است و بزرگ‌تر بودن آن نسبت به CR-V، امکان نصب ردیف سوم صندلی را در فضایی فشرده برای نیسان فراهم کرده است. با خواباندن صندلی‌های ردیف آخر حجم بار قابل قبولی معادل 440 لیتر خواهید داشت و اگر فضای بیشتری نیاز دارید، با خواباندن ردیف دوم، حجم بار به 1982 لیتر می‌رسد و از این نظر، این خودرو فضایی کاملاً کاربردی برای حمل بار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_5

 

صندلی‌های ردیف دوم نیسان ایکس تریل از نظر فضای پا محدودیتی ندارند و افراد بلندقد می‌توانند این صندلی‌ها را در صورت نیاز به عقب بکشند و فضای پای بیشتری داشته باشند. دریچه‌های تهویه عقب و پنجره‌های مربعی شکل باعث می‌شوند نشستن در صندلی‌های عقب خوشایندتر باشد.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_6

 

با نشستن در نیسان ایکس تریل ، به لطف داشبورد وسیع و صندلی‌های بزرگ، خیلی سریع متوجه عریض ‌بودن آن می‌شوید. صندلی‌های جلو راحت هستند و به‌خوبی سرنشین را در بر می‌گیرند. این صندلی‌ها در مدل 2٫5 لیتری صندلی‌ها دارای پوشش چرمی هستند.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_7

 

داشبورد ایکس تریل حس داشبورد تیانا را به شما القا می‌کند که از چیدمان یکسانی برخوردار بوده ولی طرح متفاوتی دارند. همه‌چیز به‌سادگی چیده شده است و نشانگرهای داشبورد در محل مناسب خود قرار گرفته‌اند. داشبورد ایکس تریل طرحی کلاسیک دارد و اگر علاقهمند به داشبوردهای آیندهگرا هستید، شاید نیسان ایکس تریل بهترین گزینه برای شما نباشد.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_8

 

امکانات نیسان ایکس تریل

 

از امکانات استاندارد نیسان ایکس تریل می‌توان به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع جداگانه برای راننده و سرنشین کناری و دکمه‌های سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان اشاره کرد.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_9

 

یک ویژگی بسیار مهم نیسان ایکس تریل ، دوربین دید اطراف و یا 360 درجه است که نمایی ترکیبی از جلو، عقب و طرفین خودرو ارائه می‌دهد. این دوربین به‌خصوص در هنگام پارک به کار می‌آید. نمای دید اطراف به همراه تصاویر دوربین عقب در صفحه‌نمایش 5 اینچی در وسط داشبورد نشان داده می‌شود. این تصویر همچنین در صفحه‌نمایش لمسی مخصوص سیستم ناوبری که به‌صورت سفارشی نصب می‌شود نیز قابل‌رؤیت است. صفحه‌نمایش DriveAssist (دستیار راننده) با رنگ‌های واضح و روشن که پشت فرمان واقع شده نیز جذاب و کاربردی است.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_10

 

نیسان ایکس تریل سنسوری برای کاهش فشار باد لاستیک دارد؛ فرمان خودرو، نسبت به سرعت حساس است و در سرعت‌های بالا از حرکات تند و ناگهانی پیشگیری می‌کند. مجموعه این امکانات در کنار صندلی گرم‌کن، صفحه‌نمایش 7 اینچی لمسی، دریچه هوای مستقل برای سرنشینان عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 محور و صندلی شاگرد در 4 محور، سقف پانارومیک، شیشه‌های عقب دودی، و رینگ‌های 18 اینچی، باعث می‌شوند تا خواسته هیچ خریداری بی‌پاسخ نمانده باشد.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_11

 

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

 

 

 مشخصات فنی ایکس تریل 2017
نوع موتور
خطی DOHC
حجم موتور
2 لیتر
تعداد سیلندر
4
تعداد سوپاپ
16
قدرت 145 اسب بخار در 6000
گشتاور 207 نیوتن متر در4400
نسبت تراکم
11/2
قطر پیستون
84 میلی متر
کورس پیستون
90/1
نوع گیربکس
CVT
انقال قدرت به
همه چرخ ها
ضریب گردنده نهایی
6/386
شتاب 0 تا100 کیلومتر بر ساعت
10/9
حداکثر سرعت
187 کیلومتر
زمان طی 400 متر
17/7
مصرف سوخت در هر صد کیلومترشهری
10 لیتر
مصرف سوخت در هر صد کیلومتر اتوبانی
8/1
مصرف سوخت در هر صد کیلومتر به صورت میانگین
9/5

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_13

 

ایمنی نیسان ایکس تریل

 

یکی از ویژگی‌های برجسته نیسان ایکس تریل خانوادگی، ایمنی بسیار بالای آن باشد. نیسان ایکس تریل از سیستم کنترل پایداری، 6 کیسه هوا و… بهره می‌برد. اما ایمنی نیسان ایکس تریل ، فراتر از این‌هاست. مهم‌ترین تفاوت این خودرو با سایر نیسان‌هایی که تاکنون در ایران دیده‌اید، مجموعه‌ای به نام «سپر ایمنی» است. سپر ایمنی، مجموعه‌ای از سیستم‌ها، سنسورها، هشداردهنده‌ها و عملگرهاست که به‌صورت فعال، ایمنی خودرو را رصد می‌کنند. با حضور این سیستم‌ها، شاید تصادف کردن با نیسان ایکس تریل سخت می‌شود.

 

Nissan_X-Trail_Carbalad_14

 

قیمت نیسان ایکس تریل

 

قیمت اعلام شده نیسان ایکس تریل توسط شرکت جهان نوین آریا 248 میلیون تومان میباشد.

 

کلیپ نیسان ایکس تریل

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان