بهترین زمان سفر به توسکانی ایتالیا

توسکانی (Tuscany) به دنبال منطقه ونتو (Veneto) در ونیز، دومین منطقه پر بازدید در ایتالیا به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز در طول سال گردشگران بسیار زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان برای سفر به توسکانی ایتالیا بپردازیم.

بهترین زمان سفر به توسکانی ایتالیا

توسکانی (Tuscany) به دنبال منطقه ونتو (Veneto) در ونیز، دومین منطقه پر بازدید در ایتالیا به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز در طول سال گردشگران بسیار زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین زمان برای سفر به توسکانی ایتالیا بپردازیم.

توسکانی کجاست؟

توسکانی در بخش غربی و مرکزی ایتالیا قرار دارد و منطقه‌ای مثلثی شکل در قلب این کشور محسوب می‌شود که بسیار زیبایی و تماشایی است و مناظر طبیعی مختلفی را در آن می‌توان شاهد بود که از کوه‌ها گرفته تا سواحل دریا و تپه‌های بسیار خیره‌کننده را شامل می‌شود. همین نیز به معنای آن است که این منطقه از آب‌وهوای متنوعی برخوردار است و بسته به مکان و فصل آن تغییر می‌کند.

از همین رو به طور کلی می‌توان گفت که توسکانی در ماه‌های آوریل تا اکتبر شلوغ‌ترین زمان خودش را تجربه می‌کند چراکه این موقع از سال، این منطقه بهترین آب‌وهوا را دارد و گردشگران بسیار زیادی این زمان را برای سفر خود به اینجا انتخاب می‌کنند. در هر صورت، ماه‌های آوریل و مه یا سپتامبر و اکتبر به عنوان بهترین زمان برای سفر به توسکانی شناخته می‌شوند.

آب‌وهوای توسکانی

از لحاظ آب‌وهوایی هیچ زمان بدی برای بازدید از منطقه توسکانی وجود ندارد اما اگر به قصد ساحل‌گردی به آنجا سفر می‌کنید، زمستان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. از پاییز تا زمستان، بیشتر مناطق توسکانی آب‌هوایی بارانی و نسبتا سرد را تجربه می‌کنند و در بیشتر بخش‌های شمالی آن نیز احتمال بارش بارف وجود دارد. در هر صورت، می‌توان گفت که روزهای آفتابی و صاف بهتر از روزهای زمستانی دلگیر است و می‌تواند لذت سفر شما را دو چندان کند.

برای سفر به توسکانی در بهترین آب‌وهوای ممکن، اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز بسیار مناسب هستند. ماه‌های آوریل و مه به طور قابل توجهی و گرم و آفتابی هستند اما گرمای آن سوزان و ناراحت‌کننده نیست. ماه‌های تابستانی همچون ژوئن و به خصوص ژوئیه و اوت نیز آب‌وهوا گرم است و این موضوع در شهرها بیشتر به چشم می‌آید. در این موقع از سال، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و همچنین اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و استراحتگاه‌های ساحلی شلوغ هستند و این شلوغی تا هفته‌های ابتدایی ماه سپتامبر نیز ادامه دارد.

در میانه ماه سپتامبر و با باز شدن مدارس، بسیاری از خانواده‌ها سفر خودشان را به اتمام می‌رساند و اندکی از تعداد گردشگران در این موقع از سال کاسته می‌شود. اما شهرها همچنان پر از گردشگران هستند و در حقیقت، ماه اکتبر یکی از اوج‌های گردشگری در شهر فلورانس (Florence) به شمار می‌رود چراکه برخی از گردشگران به دنبال آب‌وهوایی سردتر با آسمانی آفتابی هستند.

بخش‌هایی از رشته کوه آپنین (Apennine Mountain) در منطقه توسکانی قرار دارد و همین نیز باعث شده تا چندین استراحتگاه و پیست اسکی در آنجا شکل بگیرد. در سال‌هایی که بارش برف کمتر است، پیست‌های اسکی برف تولید می‌کنند یا اینکه در مدت زمان کوتاه‌تری فعالیت دارند. ژانویه و فوریه بهترین ماه‌ها برای برف‌بازی و اسکی‎سواری در کوهستان‎های توسکانی به شمار می‌رود.

اوج گردشگری در توسکانی

می‌توان گفت که در تمام طول سال، توسکانی گردشگران زیادی را درون خودش دارد. اکثر شهرهای بزرگ توسکانی همچون فلورانس به استثنای ماه‌های ژانویه، فوریه و اوایل مارس، در تمام طول سال مملو از گردشگر هستند و اگر از شلوغی خوشتان نمی‌آید، بهتر است ماه‌های زمستانی را برای بازدید از شهرهای منطقه توسکانی انتخاب کنید اما در این موقع از سال، باید با شرایط آب‌وهوایی سرد،‌ بارانی و ابری کنار بیایید.

اگر دوست دارید تا در آب‌وهوایی مطبوع به توسکانی سفر کنید و مشکلی با شلوغی نیز ندارید، ماه‌های آوریل تا مه یا سپتامبر تا اکتبر بهترین زمان برای سفر به شمار می‌روند. در ماه‌های ژوئیه و اوت، شهرهای فلورانس، سیه‌نا، لوکا و دیگر شهرها علاوه بر جمعیت بسیار زیاد، آب‌وهوایی گرم و مرطوب دارند.

در هر موقع از سال که قصد سفر به توسکانی ایتالیا را دارید، بهتر است از مدتی قبل اقدام به رزرو پرواز و همچنین محل اقامت خود کنید تا دچار مشکل نشوید. از سوی دیگر، باید بلیط جاذبه‌ها یا موزه‌هایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، زودتر تهیه کنید چراکه جمعیت زیاد گردشگران ممکن است تهیه بلیط را برای شما مشکل کند.

دسترسی به جاذبه‌های گردشگری توسکانی در طول سال

در تمام طول سال، جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری توسکانی در دسترس قرار دارند و بعید است که در جایی با در بسته مواجه شوید. البته استراحتگاه‌های ساحلی و برخی از هتل‌های کوچک از این قاعده مستثنی هستند. استراحتگاه‌های ساحلی به احتمال بسیار زیاد در ماه‌های اکتبر یا نوامبر بسته می‌شوند و فعالیت خودشان را از ماه مه یا ژوئن دوباره از سر می‌گیرند.

برخی از هتل‌های کوچک منطقه نیز در ماه‌های زمستانی ژانویه و فوریه کار خود را تعطیل می‌کنند. بسیاری از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری توسکانی در تمام طول سال به روی عموم باز هستند اما این امکان وجود دارد که برخی از آن‌ها در کریسمس، روز سال نو و همچنین عید پاک بسته باشند.

بهترین زمان سفر به توسکانی کدام است؟

توسکانی سالانه گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می‌کند و از ماه آوریل تا اکتبر به عنوان شلوغ‌ترین بازه گردشگری در این منطقه شناخته می‌شود. در این موقع از سال، آب‌وهوا بسیار مطبوع است. اگر به دنبال دوری از شلوغی هستید، ماه‌های قبل و بعد از اوج فصل گردشگری، همچون ماه‌های آوریل و مه یا ماه‌های سپتامبر و اکتبر مناسب هستند.

گرم‌ترین ماه در توسکانی کدام است؟

ماه اوت معمولا به عنوان گرم‌ترین ماه در توسکانی شناخته می‌شود که میانگین دمای آن بین 27 تا 32 درجه سلسیوس است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان