یوزهای ایرانی با هواداران ایرانی؛

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران برابر ولز؛ گاردین: ایران ولز را ادب کرد

تیم ملی فوتبال ایران برابر ولز به پیروزی ۲ بر صفر دست پیدا کرد. مردان کی‌روش مصمم برای پیروزی، برای پیروزی تلاش کردند.

سرویس ورزش مشرق - ملی پوشان تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با پیروزی دو بر صفر برابر تیم ملی قدرتمند ولز به صعود از گروه دوم جام جهانی 2022 قطر امیدوار شوند. این تیم خوب و دوست داشتنی صعود کند یا خیر، امروز به یک پیروزی بزرگ دست پیدا کرد، پیروزی بزرگی به نام پیوستن به آغوش ملت شریف ایران و همصدا شدن با مردم، مردمی که با لبخندی از جنس وطن، از رنگ پرچم وطن و از صدای فلات مادری به خیابان‌ها آمدند، زیر پرچمی که با خون شسته شده و شهیدان فراوانی قبل از آخرین نفس به یادش اشک ریخته‌اند، جشن گرفتند و قسم خوردند که زیر این پرچم سه رنگ مزین به نام الله پای آزادی و استقلال و جمهوری و اسلام خود بمانند و بمانند و سرود ملی خود را با صدای بلند بخوانند که سر زد از افق، آن مهر خاوران و این حق باوران را هیچ موجی از مسیر حق بیرون نخواهد راند.

پس از این پیروزی تاریخی، رسانه‌های ورزشی و غیر ورزشی جهان در این باره نوشتند. گاردین انگلیس با تیتر ایران ولز و دروازبان ولز را ادب کرد از بازی خوب مردان کی‌روش نوشت و نوشت:

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران برابر ولز؛ گاردین: ایران ولز را ادب کرد

«تیم ملی فوتبال ایران این بار تصمیم گرفته بود پیروز شود و پیروز شد. این تیم در بازی مقابل انگلیس تحت فشار بود و عده‌ای هواداران که شاید ایرانی بودند آنها را هو کردند. این بار اما آنها در کنار هواداران خود بودند، انرژی زیادی داشتند و روی فوتبال تمرکز کردند. ایران به پیروزی رسید و ولز تنبیه شد.»

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران برابر ولز؛ گاردین: ایران ولز را ادب کرد

روزنامه سان لندن پس از پیروزی ایران برابر ولز نوشت: «فوتبال ایران بهتر از ولز نیست اما در این بازی ولز اسیر بازی فوق احساسی ایران شد. آنها چنان انگیزه داشتند که شاید چند برابر توان خود دویدند و برای پیروزی با همه توان خود بازی کردند. ولز شاید در شرایط معمولی به راحتی با چند گل ایران را شکست می‌داد اما در این بازی اسیر شرایط خاص بازیکنان ایران شد. این بازیکنان می‌خواستند به مردم خود ثابت کنند که شکست مقابل انگلیس یک اتفاق بوده و آنها مستحق آن شکست نبودند. ایران عالی بازی کرد و نشان داد که مقابل آمریکا هم می‌تواند بسیار زهردار و خطرناک باشد.»

بازتاب پیروزی تیم ملی ایران برابر ولز؛ گاردین: ایران ولز را ادب کرد

روزنامه دیلی میل نوشت: «اگر چه 63 درصد بازی در اختیار ولز بود، این تیم ملی فوتبال ایران بود که هوشمندانه بازی کرد و به دو گل به موقع دست پیدا کرد. ایران عالی بود. بازیکنانش هرگز اینگونه هماهنگ و عالی بازی نکرده بودند و شاید همه کارشناسان فوتبال با دیدن این بازی از ایران شوکه شدند. غافلگیری کمترین خروجی این بازی برای مفسران فوتبال بود. این تیم می‌تواند از گروهش صعود کند. این شدنی است و ایران مستحق حضور در مرحله حذفی است. تیم‎‌های آسیایی مثل ژاپن، عربستان و ایران بسیار خوب ظاهر شده‌اند. فیفا باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان