رفع سفیدی ریش با روش های مطمئن و کاربردی در خانه

بروز ریش سفید برای بسیاری از مردان ناخوشایند می باشند زیرا سن شان را از آنچه هست زیاد تر نشان می دهد به همین خاطر درمان سفیدی ریش برای آن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با کمک روش های طبیعی جهت رفع سفیدی ریش می توانید این مشکل آزار دهنده را برطرف کنید.

رفع سفیدی ریش با روش های مطمئن و کاربردی در خانه

وجود رنگدانه های ملانین باعث سیاه بودن رنگ موها می شود که در برخی موارد بنا به دلایل مختلفی کمبود یا عدم وجود رنگدانه ی ملانین سبب خاکستری یا سفید شدن مو و ریش پیش از زمان موعد می شود اما نگران نباشید با کمک روش های خانگی جهت رفع سفیدی ریش می توانید این مشکل را برطرف کنید.

درمان سفیدی ریش

رفع سفیدی ریش با روش های طبیعی

در صورتی که پیش از موعد دچار سفیدی ریش شده اید می توانید با کمک گرفتن از روش هایی که در ادامه مقاله با آن آشنا می شوید سفیدی ریش را به تاخیر بیاندازید.

برگ کاری

استفاده از برگ کاری در از بین بردن سفیدی ریش پیش از موعد گزینه بسیار مناسبی است می توانید برگ های کاری را به 100 میلی لیتر آب بیافزایید سپس مخلوط حاصل را بر روی حرارت قرار دهید تا حجم آن نصف شود، پس از خنک شدن محلول آن را هر روز بنوشید.

درمان طبیعی سفیدی ریش

روغن نارگیل و آمله

از دیگر روش های بسیار موثر به منظور محو کردن سفیدی ریش ها استفاده از ترکیب آمله و روغن نارگیل است بنابراین یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با یک قاشق چای خوری پودر آمله ترکیب نمایید سپس اجازه دهید مخلوط به دست آمده به مدت دو تا سه دقیقه بجوشد و پس از خنک شدن محلول آن را به مدت سه تا پنج دقیقه بر روی ریش تان ماساژ دهید و پس از زمان پانزده دقیقه با آب ولرم صورت تان را بشویید.

ترفند سریع محو کردن سفیدی ریش

پودر آمله و برگ کاری

به منظور رفع سفیدی ریش می توانید از برگ کاری و پودر آمله کمک بگیرید، به 100 میلی لیتر آب هشت تا ده عدد برگ کاری اضافه کنید سپس آن را بجوشانید و پس از اینکه حجم آب به نصف کاهش پیدا کرد یک قاشق چای خوری پودر آمله به آن اضافه کنید و به مدت یک دقیقه بجوشانید و پس از ولرم شدن محلول، آن را مصرف کنید.

برطرف کردن سفیدی ریش با راهکارهای طبیعی

ژل یا آب آلوئه ورا

سفید شدن ریش پیش از موعد یکی از مشکلات آزار دهنده می باشد که با کمک مخلوطی از ژل یا آب آلوئه ورا با کره گاوی می توانید این مشکل را رفع کنید از این رو، به مقداری مساوی یک قاشق چای خوری کره گاوی را با ژل یا آب آلوئه ورا ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را بر روی ریش خود به صورت حرکات مدور و به سمت بالا به مدت چند دقیقه ماساژ دهید سپس آن را بشویید.

رفع سفیدی ریش با روش های طبیعی

کره گاوی

در رفع سفیدی ریش استفاده از کره گاوی نیز بسیار مناسب و موثر است، ریش خود را به مدت سه تا پنج دقیقه با کره خالص ماساژ دهید و پس از نیم ساعت بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش هر روز استفاده کنید.

رفع سفیدی ریش با چند روش خانگی و موثر

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B12

استفاده از خوراکی های غنی از ویتامین ب 12 به جلوگیری از سفید شدن ریش پیش از موعد کمک می کند که در واقع منابع سرشار از ویتامین B12 عبارتند از : تخم مرغ، سینه مرغ، پنیر، جگر، سادرین و ماهی سالمون.

مواد خوراکی غنی از مس

از دلایل کاهش رنگدانه های ملانین ممکن است کمبود مس باشد بنابراین به منظور رفع سفیدی ریش باید مواد غذایی که دارای مس هستند مصرف کنید که شامل : اسفناج، قارچ، جگر، نعناع فلفلی، مارچوبه، لوبیا سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، زنجبیل، بادام هندی، تخمه آفتاب گردان و کلم کلی می باشد.

رفع سفیدی ریش با روش های موثر

مواد غذایی سرشار از آهن

کمبود آهن در بدن علاوه بر اینکه باعث سفیدی ریش پیش از موعد می شود باعث کم خونی نیز می شود، مواد خوراکی غنی از آهن که سبب متوقف کردن روند سفید شدن ریش می شوند عبارتند از : زرده تخم مرغ، بوقلمون، گوشت قرمز، جگر و سبزیجات برگ تیره.

درمان سفیدی ریش

 مصرف خوراکی های ید دار

یکی از دلایل سفید شدن ریش پیش از زمان مورد نظر کمبود ید می باشد، مواد غذایی مفید که سبب جلوگیری از سفید شدن ریش می شود شامل : هویج، موز و ماهی است با این وجود به جای نمک معمولی از نمک ید دار استفاده کنید تا میزان آن در بدن افزایش یابد.

غذاهای سرشار از روی

کمبود روی نیز مانند مواد معدنی دیگر سبب خاکستری شدن ریش می شود بنابراین به منظور متوقف کردن فرایند سفید شدن ریش غذا های غنی از روی مصرف کنید مانند : گوشت گاو، تخمه ی کدو تنبل، صدف، آجیل، لوبیا، اسفناج و قارچ.

روش های متوقف کردن فرایند سفیدی ریش

علت سفید شدن ریش

  • کمبود مس، آهن و ید
  • رژیم نامناسب یا سوء تغذیه
  • کم خونی
  • مصرف بیش از حد الکل
  • کمبود ویتامین B12
  • سیگار کشیدن بیش از اندازه
  • بیش از حد نگرانی ذهنی داشتن یا فکر کردن
  • عوامل ارثی
  • استرس
  • مشکلات عاطفی

دلایل مهم سفیدی ریش در جوانی

سفید شدن ناگهانی ریش با ژنتیک مرتبط است، اگر یکی از اعضای خانواده تان در سنین پایین ریش خاکستری دارد، به احتمال زیاد این اتفاق برای شما نیز می افتد، ژنتیک علاوه بر اینکه نقش مهمی در بروز موهای خاکستری دارد، می تواند میزان پیشرفت و رنگ آن را نیز تعیین کند، در اینجا با برخی از این موارد بیشتر آشنا می شوید :

درمان سفیدی ریش

سفیدی مو ها از درون : از عواملی که ممکن است در سفید شدن موها تاثیرگذار باشد, تجمع زیاد هیدروژن پراکسید در سلولهای مو است، این ماده یه عنوان یک ماده سفید کننده می تواند همه رنگدانه های ریش های شما را از بین ببرد، در حالت طبیعی سلولها حاوی مقدار کمی از هیدروژن پراکسید بوده که به وسیله آنزیم کاتالاز (وظیفه تجزیه هیدورژن پراکسید به آب و اکسیژن را دارد) در سطح مناسب نگهداری می شود.

به تدریج با افزایش سن، کاتالاز کمتری توسط بدن تولید می شود که این موضوع موجب تجمع هیدروژن پراکسید شده و در نتیجه از سنتز طبیعی ملانین جلوگیری می شود و موها توسط پراکسید هیدروژن سفید و خاکستری رنگ می شوند.

استرس : بین استرس و سفید شدن موها می تواند ارتباط وجود داشته باشد که اگرچه این موضوع به طور مستقیم دلیل سفید شدن موها نیست، اما اضطراب می تواند با برخی مشکلات مو همچون قرمزی و التهاب پوست زیر ریش مرتبط باشد.

تلوژن افلوویوم یک نوع اختلال ریزش مو ناشی از استرس است که می تواند موجب ریزش موها و حتی کچلی ریش شود، حال زمانی که موها دوباره رشد می کنند، رنگدانه های آن کمتر از حالت طبیعی بوده و چنی شرایطی موجب خاکستری و سفید شدن ریش خواهد شد.

کشیدن سیگار : ارتباط زیادی بین سیگار کشیدن و پیری زودرس وجود دارد که از طریق سفید شدن ناگهانی ریش قبل از 30 سالگی مشخص خواهد شد.

برطرف شدن سفیدی ریش

افراد سیگاری 2/5 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری به سفیدی زودرس موها دچار می شوند، ضمن اینکه سیگار موجب طاسی می شود.

در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با روش های پرپشت کردن ریش، کاشت ریش و سبیل و روش های درمان ابروی سفید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان