افزایش مدل‌های الکتریکی مزدا

مزدا با اجرای برنامه‌ای تازه قصد دارد مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی و باتری ۱۱.۵ تریلیون ین معادل ده میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

افزایش مدل‌های الکتریکی مزدا

خیز الکتریکی مزدا

مزدا با اجرای برنامه‌ای تازه قصد دارد مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد. این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که برای ساخت ماشین‌های الکتریکی و باتری 11.5 تریلیون ین معادل ده میلیارد و 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مزدا در رقابت برای ساخت ماشین‌های الکتریکی از دیگر خودروسازان عقب افتاده است. این شرکت تنها یک مدل الکتریکی دارد که آن هم به خاطر مسافت کمی که با هر شارژ می‌تواند حرکت کند پرطرفدار نیست. مدل‌های هیبرید این شرکت هم تنوع زیادی ندارد و از رقیبانش کمتر است.

برنامه‌ای که مزدا اعلام کرده سه مرحله دارد که در پایان مرحله دوم بین سال‌های 2025 تا 2027 چند مدل‌ الکتریکی به محصولاتش اضافه خواهد کرد. مزدا در مرحله سوم بین سال‌های 2028 تا 2030 به طور کامل بر عرضه محصولات الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

تصاویری از یک کانسپت جدید همراه با برنامه جدید مزدا منتشر شد

تصاویری از یک کانسپت جدید همراه با برنامه جدید مزدا منتشر شد

آکیرا ماروموتو، مدیر مزدا می‌گوید که این شرکت علاوه بر مدل‌های الکتریکی در ساخت قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم سرمایه‌گذاری خواهد کرد. از جمله قرار است مدل MX-30، تنها ماشین الکتریکی شرکت سال آینده با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی عرضه شود.

MX-30

MX-30

مزدا تنها یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد

مزدا تنها یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد

مزدا پیش از اعلام برنامه تازه‌اش پیش‌بینی کرده بود که تا سال 2030 سهم ماشین‌های الکتریکی از فروش کارخانه 25 درصد باشد. این شرکت حالا پیش‌بینی خود را تغییر داده و می‌گوید این سهم می‌تواند تا 40 درصد افزایش یابد.

انتظار می‌رود با اجرای قوانین سخت‌گیرانه برای حفظ محیط زیست، فروش ماشین‌های الکتریکی در چند سال آینده بیشتر شود. موسسه تحقیقاتی دلوییت پیش‌بینی کرده که فروش ماشین‌های الکتریکی از دو میلیون و 500 دستگاه در سال 2020 به 31 میلیون و صد دستگاه در سال 2030 افزایش یابد.

مزدا همزمان با اعلام برنامه تازه‌اش دو عکس از کانسپتی منتشر کرد که توجه بسیاری برانگیخت. خودروساز ژاپنی هیچ اطلاعاتی درباره این ماشین منتشر نکرده، اما رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این خودروی اسپرت الگویی برای ظاهر مدل‌های آینده شرکت باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان