در سفر به فیلیپین کجا بریم؟

فیلیپن کشوری جزیره‌ای در غرب اقیانوس آرام است که بیش از هفت هزار جزیره گرمسیری دارد و همین نیز سبب شده تا این کشور یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی در جهان را داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشد تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی فیلیپین بپردازیم که باید از آن‌ها دیدن کنید.

در سفر به فیلیپین کجا بریم؟

فیلیپن کشوری جزیره‌ای در غرب اقیانوس آرام است که بیش از هفت هزار جزیره گرمسیری دارد و همین نیز سبب شده تا این کشور یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی در جهان را داشته باشد. در ادامه همراه با ما باشد تا به معرفی شهرها و جاهای دیدنی فیلیپین بپردازیم که باید از آن‌ها دیدن کنید.

10. شهر ویگان

Vigan

Vigan

سفر به شهر ویگان (Vigan) و بازدید از خیابان کریسولوگو (Crisologo) همانند قدم گذاشتن به دوران استعماری فیلیپن است. در اینجا، اسب‌ها و ارابه‌ها روی خیابان‌های سنگ فرش شده در حال گذر هستند و عمارت‌های چوبی تیره در کناره‌های خیابان به چشم می‌خورند و همگی این موارد نیز یادآوری از زندگی باشکوه در این منطقه تجاری اسپانیایی و استعماری هستند.

در این شهر در زمان اوج تجارت، بسیاری از کالاها همچون موم زنبور عسل و طلا با اقلامی عجیب و غریب آسیایی با کشور چین مبادله می‌شدند. امروزه بیشترین درآمد این شهر بندری از گردشگری است.

9. جزیره بوهول

Bohol

Bohol

چشمان نارنجی بزرگ و انگشتان کوچک میمون شبگرد هندی به نمادی برای جزیره بوهول (Bohol) تبدیل شده است. این جزیره که در فاصله کوتاهی از سبو (Cebu) قرار دارد، یکی از معدود زیستگاه‌های باقی مانده برای این پستاندار کوچک به شمار می‌رود.

جدا از این موجود جالب‌توجه نیز تپه‌های شکلاتی عجیب و غریب و منحصربه‌فرد موجود در این جزیره، یکی دیگر از جاذبه‌های آن به شمار می‌رود. بسیاری از افراد نیز برای غواصی در آب‌های خیره‌کننده اطراف جزیره بوهول به این منطقه سفر می‌کنند.

8. شهر مانیل

Manila

Manila

مانیل (Manila) به عنوان پایتخت کشور فیلیپین شناخته می‌شود که برای بسیاری از گردشگران نقطه ورود به این کشور به شمار می‌رود و در آنجا، آن‌ها این فرصت را دارند تا با فرهنگ‌های جدید و قدیمی آشنا شوند.

از ساختمان‌های بلند و درخشان در افق شهری تا مکان‌های دیدنی قرن نوزدهمی، جاهای دیدنی بسیار زیادی در شهر مانیل وجود دارد که مطمئنا بازدید از آن‌ها می‌تواند اوقات خوشی را برای گردشگران ایجاد کند. شکم‌گردی در خیابان‌های شهر و چشیدن انواع غذاهای بومی خوشمزه که ترکیبی از خوراکی‌های بومی، اسپانیایی و چینی هستند، سفر شما به این شهر را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

7. روستا و خلیج دونسول

Donsol

Donsol

دونسول (Donsol) در ایالت سورسوگون قرار دارد و بهشتی خیره‌کننده با سواحلی بکر و زیبا، آبشارهای خیره‌کننده و غارهای دست نخورده به شمار می‌رود که بهترین مکان برای دیدن کوسه نهنگ‌ها در فیلیپین است. کوسه نهنگ‌ها آب‌های گرمسیری را دوست دارند و همین نیز باعث شده تا خلیج دونسول به زیستگاهی عالی برای آن‌ها تبدیل شود.

این گونه‌های حفاظت شده از ماه نوامبر تا ژوئن به دونسول مهاجرت می‌کنند و تعداد آن‌ها از فوریه تا مه نیز به اوج خودش می‌رسد. این کوسه‌نهنگ‌ها هیچ ترسی از نزدیک شدن به قایق‌ها ندارند و گاهی اوقات نیز زخم‌هایی ناشی از برخورد با ملخ‌های موتور قایق‌ها را می‌توان روی بدن آن‌ها دید.

6. شهر تاگایتا

Tagaytay

Tagaytay

آتشفشان تال (Taal) به طرز باشکوهی مشرف به شهر تاگایتا (Tagaytay) قرار دارد و با دهانه‌های فعال و غیر فعال خودش، مناظری بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد کرده است. دریاچه تال در داخل دهانه قدیمی آتشفشان قرار دارد و در جزیره مرکزی داخل این دریاچه نیز دهانه‌های فعال آتشفشانی به چشم می‌خورند که در روزهای خاص، بخار از آن‌ها بلند می‌شود.

مطمئنا به هنگام بازدید از آب‌های بکر و خیره‌کننده دریاچه دهانه آتشفشان تال در شهر تاگایتا شگفت‌زده خواهید شد. از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر نیز می‌توان به فانوس دریایی پونتا د سانتیاگو (Punta de Santiago)، معبد سنت ان (St Anne Shrine) و مزرعه بزرگ محلی اشاره کرد.

5. شهر سبو

Cebu

Cebu

شهر سبو (Cebu) در جزیره‌ای به همین نام قرار دارد که یکی از ایالت‌های فیلیپین به شمار می‌رود و علاوه بر جزیره اصلی، 167 جزیره اطراف خودش را نیز در بر می‌گیرد. شهر سبو به عنوان قدیمی‌ترین شهر در کل فیلیپین شناخته می‌شود و در آنجا دومین فرودگاه بین‌المللی کشور قرار دارد.

این شهر نسبت به پایتخت فیلیپین کوچک‌تر است اما شباهت‌های بسیار زیادی به آن دارد و ترکیبی از فرهنگ‌های قدیمی و جدید را در آن می‌توان مشاهده کرد. جزیره ماتکان (Matcan) یکی از جاهای دیدنی این منطقه به شمار می‌رود که در فاصله کوتاهی از فرودگاه قرار دارد و از مکان‌هایی عالی برای غواصی برخوردار است.

4. جزیره میندورو

Mindoro

Mindoro

جزیره میندورو (Mindoro) شامل دو منطقه متفاوت است که به نام میندوروی مشرقی و میندوروی مغربی شناخته می‌شوند و توسط رشته کوه بلندی از یکدیگر جدا شده‌اند. شمال این جزیره عمدتا دورافتاده است و محل زندگی قبیله ابتدایی مانگایان (Mangayan) است.

سفر به اینجا برای غواصان ارزشمند خواهد بود چراکه شهر سابلایان (Sablayan) دروازه ورود به جزیره پانگان (Pangan) و پارک طبیعی دریایی آپو ریف (Apo Reef Marine Natural Park) به شمار می‌رود. تنها یک استراحتگاه در این جزیره وجود دارد، پس قبل از سفر حتما نسبت به رزرو اتاق خود اقدام کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

3. شهر بانائو

Banuae

Banuae

شالیزارهای پلکانی بانائو (Banuae) دلیلی کافی و قانع‌کننده برای گردشگران به شمار می‌رود تا با اتوبوس از مانیل به این شهر بومی و منحصربه‌فرد سفر کنند. سیستم مهندسی کشاورزشی ارائه شده در اینجا از دو هزار سال قبل است و از نسلی به نسل دیگر منتتقل شده است.

این مزارع زیبا و چشم‌نواز برنج بسیار خارق‌العاده هستند و سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می‌شوند. جدای از این نیز مجسمه‌هایی چوبی در اطراف این مزارع به چشم می‌خورند که بنا بر باور ساکنین بومی، از مزارع آن‌ها در برابر آسیب‌های مختلف محافظت می‌کنند.

2. جزیره بوراکای

Boracay

Boracay

سواحل سفید رنگ بی‌پایان، قایق‌های بادبانی رنگارنگ و تفرجگاه‌های بسیار زیبا در داخل جزیره بوراکای (Boracay) سبب شدند تا این مکان به عنوان یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری ساحلی در سراسر جهان شناخته شود.

پرجمعیت‌ترین منطقه جزیره بوراکای نیز بخش مرکزی ساحل سفید (White Beach) است که بیشترین امکانات برای ماجراجویی، شکم‌گردی، خرید و تفریحات مختلف در آن فراهم است. در نقاط مختلف جزیره نیز می‌توان جاهای دیدنی بکر و دست نخورده‌ای را مشاهده کرد که مطمئنا سفر شما را لذت‌بخش‌تر خواهند کرد.

1. جزیره پالاوان

Palawan

Palawan

یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کشور فیلیپین، جزیره پالاوان (Palawan) است که از میندورو تا بورنئو امتداد دارد و بین دریای جنوب چین و دریای سولو (Sulu) قرار گرفته است. شهر پورتو پرنسس (Puerto Princesa) نیز به عنوان مرکز استان پالاوان شناخته می‌شود.

یکی از جاهای دیدنی اطراف جزیره پالاوان، صخره‌های زیردریایی کورون در جزیره بوسوانگا (Busuanga Island) به شمار می‌رود که در بین غواصان از محبوبیت زیادی برخوردار است و در آنجا می‌توان کشتی‌های غرق شده ژاپنی از جنگ جهانی دوم را مشاهده کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان