جاب اگریگیتور

مزایای جاب اگریگیتورها نسبت به سایت‌های کاریابی آنلاین چیست؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۹/۷ ۱۶:۱۳ ۳۹۲۱۰۸۴

 با افزایش روزافزون تعداد سایت های کاریابی آنلاین و نیاز به فضایی یکپارچه برای گردآوری مشاغل در سایت‌های مختلف، پای جاب اگریگیتورها نیز به دنیای فناوری استخدام باز شده است. اما جاب اگریگیتور چیست و چه مزایایی نسبت به یک وب سایت کاریابی آنلاین دارد؟ در این مقاله قصد داریم در کنار معرفی جاب اگریگیتورها و سایت‌های کاریابی اینترنتی، به بررسی مزایای این موتور جستجو نسبت به سایت‌های مطرح شده بپردازیم.

جاب اگریگیتور

یک جاب اگریگیتور، وب‌سایتی است که آگهی‌های استخدام و فرصت‌های شغلی باز را از سایت های کاریابی آنلاین و دیگر منابع اینترنتی، جمع‌آوری کرده و همه آن‌ها را به‌صورت یکجا در کنار یکدیگر نمایش می‌دهد. در واقع، جاب اگریگیتورها را می‌توان یک موتور جستجو مانند گوگل در نظر گرفت؛ با این تفاوت که آن‌ها تنها وظیفه شغل یابی را بر عهده دارند و صرفا به‌عنوان موتور جستجوی آگهی‌های استخدامی شناخته می‌شوند. در ایران نیز از این موتورهای جستجوی شغلی برای نمایش یکجای آگهی استخدام مشاغل مختلف استفاده می‌شود که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به سایت کاربرد با نشانی https://karbord.io/ اشاره کرد.

جاب اگریگیتورهای ایرانی، ابزار مفیدی برای کارجویان محسوب می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که از طریق جستجو در اینترنت، فرصت‌های شغلی را از سایت‌های مختلف مانند سایت های کاریابی تهران و بهترین سایت های کاریابی ایران گردآوری کرده و به‌صورت یکجا در کنار یکدیگر نمایش می‌دهند. بدین ترتیب، این امکان را برای کارجویان فراهم می‌کنند که به‌جای ساعت‌ها جستجو در چندین وب‌سایت کاریابی، بتوانند در قالب یک سایت به همه فرصت‌های شغلی دسترسی پیدا کنند.

معمولا کاربران این‌گونه سایت‌ها می‌توانند موقعیت‌های شغلی موردنظر خود را با استفاده از فیلترهای مختلف همچون کلمات کلیدی، میزان حقوق، محل فعالیت و نوع قرارداد پیدا کنند. علاوه بر این، جاب اگریگیتورها معمولا اطلاعات مفید هر موقعیت شغلی از جمله شرح شغل، الزامات و مهارت‌های موردنیاز و سایت اصلی منتشرکننده آگهی استخدام را به کاربران خود نمایش می‌دهند.

سایت کاریابی (جاب بورد)

در قسمت قبل به ‌اصطلاح سایت های کاریابی آنلاین اشاره کردیم. اما منظور از جاب بورد یا سایت کاریابی چیست؟

سایت های کاریابی اینترنتی نوعی پلتفرم آنلاین محسوب می‌شوند که امکان انتشار موقعیت‌های شغلی باز را برای کارفرمایان و استخدام‌کنندگان فراهم می‌کنند. بدین ترتیب، این افراد می‌توانند برای موقعیت‌های شغلی موردنظر خود، از میان کارجویان مختلف که رزومه ارسال کردند، بهترین نیرو را جذب و استخدام کنند.

از سوی دیگر، سایت های کاریابی رایگان و غیر رایگان، بستر مناسبی را برای کارجویان فراهم می‌کنند تا به فرصت‌های شغلی این کارفرمایان دسترسی پیدا کنند و بتوانند از این طریق، شغل مناسب خود را پیدا کنند.

همان‌طور که مشاهد کردید، جاب بوردها برخلاف جاب اگریگیتورها، فرصت‌های شغلی را با جستجو در سایت‌های استخدامی و دیگر منابع آنلاین به دست نمی‌آورند؛ بلکه صرفا آگهی استخدام مشاغلی که کارفرمایان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، در سایت خود نمایش می‌دهند.

در ایران نیز سایت های معتبر استخدامی مختلفی وجود دارند که به جذب نیروی مستعد برای سازمان‌ها و شغل یابی مناسب برای کارجویان، کمک بسیاری می‌کنند. سایت‌هایی همچون ایران استخدام، ایران تلنت، جاب ویژن و جابینجا، چند نمونه از بهترین سایت های کاریابی آنلاین در ایران هستند.

مزایای جاب اگریگیتورها نسبت به سایت های کاریابی آنلاین

تا به اینجای کار به معرفی جاب اگریگیتورها و سایت‌های کاریابی و بررسی ویژگی‌های هر یک پرداختیم. در این قسمت به این سوال متداول پاسخ خواهیم داد که جاب اگریگیتورها چه مزایایی نسبت به سایت‌های کاریابی دارند. دستیابی به فرصت‌های شغلی بیشتر و کاریابی جامع‌تر

همان‌طور که گفته شد، یک سایت کاریابی تنها فرصت‌های شغلی سازمان‌هایی که آگهی استخدام خود را برای این سایت ارسال کرده‌اند، به کارجویان ارائه می‌دهد. در واقع، حتی یک سایت برتر استخدامی مانند بهترین سایت کاریابی تهران نیز نمی‌تواند ادعا کند که همه آگهی‌های موجود را پوشش می‌دهد.

در مقابل، جاب اگریگیتورها فرصت‌های شغلی بسیاری را از طریق جستجو در همه منابع اینترنتی همچون سایت‌های کاریابی مختلف گردآوری کرده و به دلیل جستجوی جامع، به نتایج جامع‌تری نیز برای موقعیت‌های مختلف دست یافته و یکجا به کاربران نمایش می‌دهند.

در نتیجه، کاربران در مقایسه با جستجو از طریق سایت های کاریابی آنلاین، به فرصت‌های شغلی بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند. بدین ترتیب احتمال بیشتری وجود خواهد داشت که بتوانند موقعیت شغلی موردنظر خود را پیدا کرده و در شغل دلخواهشان، مشغول به کار شوند.

امکان ارزیابی بازار کار در کوتاه‌ترین زمان

جاب اگریگیتورها  ابزار مناسبی برای بررسی بازار کار در زمینه‌ای خاص به‌حساب می‌آیند. به‌عنوان‌مثال، اگر شما به دنبال پیداکردن شغلی در حوزه برنامه‌نویسی هستید، با سرچ این عنوان شغلی در یکی از جاب اگریگیتورهای موجود، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره بازار کار این رشته همچون میزان حقوق، مهارت‌های موردنیاز و سازمان‌های استخدام‌کننده به دست آورید؛   

این ویژگی می‌تواند به کارفرمایان نیز کمک کند و به آن‌ها داده‌های مناسبی برای ارزیابی بازار کار در زمینه‌ای خاص بدهد و نقش موثری در جذب کارکنان مستعد داشته باشد.

دستیابی به فرصت‌های شغلی با تنوع بالا و در حوزه‌های مختلف

سایت های کاریابی آنلاین معمولا آگهی‌های استخدامی در حوزه‌های مختلف را پوشش نمی‌دهند و در بسیاری از موارد، به انتشار فرصت‌های شغلی صنایعی خاص یا انواع خاصی از مشاغل محدود می‌شوند. اما یک جاب اگریگیتور، امکان دسترسی به انواع مشاغل در حوزه‌های مختلف همچون حوزه‌های خدماتی، آموزشی و تولیدی را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

کمک به کاریابی طیف گسترده‌ای از کارجویان

همان‌طور که گفته شد، جاب اگریگیتورها، فرصت‌های شغلی در حوزه‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین خاطر معمولا مخاطبان این‌گونه سایت‌ها بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر از سایت‌های کاریابی هستند؛ چرا که کارجویان با رشته‌های دانشگاهی و مهارت‌های مختلف، می‌توانند موقعیت شغلی موردنظر خود را از طریق این موتورهای جستجوی شغلی پیدا کنند.

صرفه‌جویی در زمان و انرژی

جستجوی شغل موردنظر می‌تواند فرایند پیچیده و زمان‌بری باشد. معمولا کارجویان برای اطمینان از این که موقعیت‌های شغلی موردنظر خود را از دست ندهند، روزانه به سایت های کاریابی آنلاین مختلفی سرزده و فرصت‌های شغلی جدید را بررسی می‌کنند. اما با استفاده از جاب اگریگیتورها نیازی به جستجو در چندین سایت مختلف و صرف وقت و انرژی نیست و می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به فرصت‌های شغلی مختلف در حوزه موردنظر دست یافت.

ازدست‌ندادن فرصت‌های شغلی طلایی

با کاریابی از طریق اگریگیتورها می‌توانید مطمئن باشید که هیچ فرصت شغلی ایده‌آلی را از دست نخواهید داد و از جدیدترین آگهی‌های استخدام حوزه موردنظر خود مطلع خواهید شد.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جاب اگریگیتورها و سایت‌های کاریابی پرداخته و مزایای جاب اگریگیتورها نسبت به سایت های کاریابی آنلاین را بررسی کردیم. با استفاده از این موتورهای جستجوی شغلی، می‌توانید در زمانی کوتاه و صرف انرژی کمتر به فرصت‌های شغلی بیشتر و کاریابی جامع‌تری در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنید و مطمئن باشید که هیچ فرصت شغلی طلایی را از دست خواهید داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان