بیشترین ارزش کل معاملات در نیمه نخست۱۴۰۱

بهترین کارگزاری بورس کدام است؟

وب گردی ۱۴۰۱/۰۹/۷ ۱۳:۰۳ ۳۹۲۱۰۵۸

 با در نظر گرفتن ورود میلیون‌ها نفر به این بازار در سال‌های اخیر و استفاده چندین برابری افراد جامعه از خدمات شرکت‌های کارگزار بورس، مقوله فعالیت و جایگاه این شرکت‌ها بیش از پیش مورد اهمیت قرار گرفته است. از زمان تاسیس بورس تا ابتدای سال 99، تعداد تمامی کدهای بورسی به 12 میلیون کد هم نمی‌رسید اما پس از ورود سرمایه‌گذاران به این بازار در اواخر سال 98 و اوایل 99 که نه تنها در اثر رونق بورس ایجاد شد بلکه همزمانی آن با آزادسازی سهام عدالت و بورسی شدن میلیون‌ها نفر به شدت بر این تعداد افزود و تعداد کدهای بورسی در بازار سرمایه را چندین برابر ساخت.

در حال حاضر تعداد کدهای فعال بورسی به بیش از 40 میلیون کد رسیده است. در واقع میلیون‌ها نفر در کشور به نوعی مشتری شرکت‌های کارگزاری بوده و به خدمات این شرکت‌ها نیازمندند، به همین دلیل انتخاب بهترین کارگزاری بورس مساله مهمی است که مشتریان این کارگزاران هنگام ورود به این کارگزاری‌ها و استفاده از خدمات آن باید مورد توجه قرار دهند.

براساس رتبه‌‌بندی شرکت‌های کارگزاری بورس که براساس پارامترهای متفاوتی تعیین می‌شود، شرکت‌های کارگزاری بورس به رتبه‌های "الف"، "ب"، "ج" و "د" تقسیم می‌شوند.کارگزاران بورس رتبه "الف" کارگزاران بورس با بیشترین و باکیفیت‌ترین خدمات و فعالیت‌ها اطلاق می‌شوند به طور کلی یک شرکت کارگزار بورس باید در ارائه پشتیبانی خدمات و مشاوره، سامانه معاملات کارآمد، اعتباردهی، عملکرد مناسب و تنوع خدمات‌دهی حرف اول را بزند.

اگر بخواهیم مهم‌ترین پارامتر انتخاب یک کارگزاری بورس موفق را مدنظر قرار داده و کارگزاری بورس مطلوب خود را انتخاب کنیم باید نگاهی نیز به عملکرد کارگزاری‌های بورس مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت داشته باشیم.در حقیقت تعداد معاملات، حجم معاملات انجام گرفته، گردش پول و ارزش معاملات نشان از میزان موفقیت و عملکرد یک کارگزار بورس خوب دارد، هر چه یک کارگزاری بورس ارزش معاملات بیشتری داشته باشد نشان از عملکرد موفق‌‌تر آن کارگزار بورس خواهد داشت.

برای اینکه بهترین کارگزاری‌های بورس را در ماه‌های اخیر مورد بررسی قرار داده و عملکرد هر یک از کارگزاری‌های بورس را مدنظر داشته باشیم باید بگوییم که طبق آخرین آمار که در گزارشات کانون کارگزاران بورس در شهریور ماه 1401 در لیست کارگزاری‌های بورس منتشر شده است از میان 108 کارگزاری بورس کشور، عملکرد 10 کارگزاری برتر بورس از میان 108 کارگزاری بورس موجود بتوان به بهترین کارگزاری بورس با بالاترین ارزش معاملات بورس و فرابورس از ابتدا تا پایان شش ماهه 1401 پرداخت.

بیشترین ارزش کل معاملات در نیمه نخست1401

بررسی آمار موجود از گزارشات کانون کارگزاران بورس در شهریور 1401 نشان می‌دهد به ترتیب کارگزاری‌های مفید، آگاه و کاریزما سه کارگزاری برتر بورس به لحاظ ارزش کل معاملات هستند ارزش معاملات کارگزاری مفید در شش ماهه ابتدایی سال به 33.5 هزار میلیارد تومان رسیده است پس از آن کارگزاری آگاه با 16.59 هزار میلیارد تومان و کارگزاری کاریزما با 12.19 هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کارگزاری‌های صباتامین، آرمون بورس، مبین سرمایه، پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک ملت و بانک ملی ایران به ترتیب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات در شش ماهه اول 1401 در لیست شرکت‌های کارگزاری بورس قرار گرفته‌اند و عنوان بهترین کارگزاری‌های بورس را به خود اختصاص داده‌اند. در فرایند سرمایه گذاری برای استفاده از خدمات شرکت‌های کارگزاری بورسی کافی است که به سایت کارگزاری‌ بورس مراجعه کنید.

ارزش کل معاملات

اگر بخواهیم بهترین شرکت‌ های کارگزاری‌ بورس را مورد ارزیابی قرار دهیم لازم است که در مقایسه‌ای عملکرد کارگزاری های بازار سهام را در نیمه اول امسال و یا مدت مشابه سال قبل را مورد بررسی قرار دهیم. باید در نظر داشت که در میان کارگزاری‌های بورس ایران بیشترین رشد ارزش کل معاملات در شش ماهه اخیر توسط کارگزاری کاریزما کسب شده است.

برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس لازم است در این مقطع  درصد رشد ارزش کل معاملات را نسبت به نیمه اول 1400 مورد مقایسه قرار داده تا متوجه میزان رشد ارزش کل معاملات شرکتهای کارگزاری‌ بورس مختلف شویم. کارگزاری کاریزما در نیمه دوم 1400، با بیش از 2500 درصد رشد نسبت به نیمه اول 1400 بیش‌ترین درصد رشد را در بین کارگزاری‌های بورس ایران داشته است.

کارگزاری کاریزما در نیمه دوم 1401 با بیش از 4400 درصد رشد نسبت به نیمه اول 1400 بیشترین درصد رشد در لیست کارگزاری‌های بورس تهران را داشته است پس از کارگزاری کاریزما نیز به ترتیب بهترین کارگزاری‌ بورس کارگزاری‌های ایمن بورس، توانا، فیروزه آسیا، کارآمد، سرمایه و دانش، آرمون بورس، شهر، بانک کارآفرین و راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام؛ بیشترین میزان رشد ارزش کل معاملات را در نیمه اول امسال نسبت به نیمه  نخست سال قبل به خود اختصاص داده‌اند.

درصد رشد ارزش کل معاملات در نیمه نخست امسال نسبت به نیمه دوم 1400 یعنی شش ماهه پایانی سال قبل نیز نشان می‌دهد که کارگزاری کاریزما در نیمه اول 1401 با حدود 70 درصد رشد نسبت به نیمه دوم 1400 رتبه چهارم را بین تمامی کارگزاری‌ های بورس به واسطه درصد رشد به دست آورده است. ایمن بورس، فیروزه آسیا، سرمایه و دانش، کاریزما، بانک خاورمیانه، بورس بهگزین، کارآمد، دانایان، بانک ملت و ستاره جنوب بیشترین رشد ارزش کل معاملات را در نیمه نخست امسال نسبت به نیمه دوم 1400 از خود نشان داده‌اند و لقب بهترین‌ها را در لیست شرکت‌های کارگزاری بورس به خود اختصاص داده‌اند.

درصد ارزش کل معاملات

در مقایسه‌ای به عملکرد کارگزاری‌های بورس در بازارهای مختلف پرداخته شده است که نشان می‌دهد در نیمه نخست سال 1401 رتبه کارگزاری‌ها بورس در بازارهای مختلف چه تغییراتی داشته است. شرکت‌های کارگزاری مفید، آگاه، کاریزما، بانک پاسارگاد، بانک ملت، مبین سرمایه، کارآمد، حافظ، امین آوید و آینده‌نگر خوارزمی را باید 10 کارگزاری برتر بورس اوراق بهادار تهران دانست.

بهترین کارگزاری‌های فرابورس ایران نیز به ترتیب به کارگزاری‌های مفید، کاریزما، آرمون بورس، آگاه، بانک ملی ایران، پارسیان، صبا تامین، بانک پاسارگاد، تدبیرگران فردا و بانک کارآفرین اختصاص یافته است. بهترین کارگزاری‌ها در بورس انرژی ایران نیز به ترتیب شامل صبا تامین، توانا، پارس ایده بنیان، خبرگان سهام، نگاه نوین، مفید، بانک توسعه صادرات، بانک رفاه کارگران، فیروزه آسیا، بانک تجارت و کاریزما بوده است. در نیمه نخست امسال بهترین کارگزاری ‌های بورس کالا نیز  عبارتند از کارگزاری‌ های باهنر، ارگ هومن، مبین سرمایه، صبا تأمین، سی ولکس، مفید، اقتصاد بیدار، خبرگان سهام، بانک صنعت و معدن و پارسیان.

در نیمه دوم سال 1400 نیز رتبه‌های بهترین کارگزاری‌های بورس در بازارهای مختلف به کارگزاری‌ها برتر بورسی رسیده است. در این مقطع رتبه  10کارگزاری برتر بورس تهران به ترتیب توسط کارگزاری مفید، آگاه، بانک پاسارگاد، مبین سرمایه، امین آوید، کاریزما، آرمون بورس، آینده نگر خوارزمی، فارابی و صبا جهاد کسب شده است.

بهترین کارگزاری‌های فرابورس ایران نیز در این مقطع شش ماهه شامل مفید، کاریزما، آگاه، بانک رفاه کارگران، بانک پاسارگاد، آرمون بورس، تدبیرگران فردا، صبا تامین، تامین سرمایه نوین و پارسیان بوده است. کارگزاری‌های پارس ایده بنیان، نگاه نوین، مفید، صبا تامین، اقتصاد بیدار، خبرگان سهام، بانک رفاه کارگران، بانک ملت، کاریزما و بانک تجارت است.

رتبه کارگزاری ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان