طرز تهیه حشو ماهی غذای جنوبی لذیذ با طبخ ساده

برای تهیه انواع ماهی های خوشمزه و متنوع کافی است در آرگا همراه ما باشید. در این بخش نیز طرز تهیه ماهی حشو که یک ماهی متنوع با طعم و عطر سبزی است را مطالعه می کنید.

طرز تهیه حشو ماهی غذای جنوبی لذیذ با طبخ ساده

در این بخش از آرگا طرز تهیه حشو ماهی که یک ماهی خوشمزه با ترکیبی از تمبر هندی و سبزیجات معطر است را مطالعه می کنید. این ماهی رسپی فوق العاده ای دارد و یکی از انواع غذاهای با اصالت ایرانی بوده که در جنوب کشورمان اغلب سرو می شود.

دستور تهیه حشو ماهی

اگر اهل خوردن ماهی با مزه های متنوع هستید، توصیه می کنیم تا پایان این بخش از آرگا همراه ما باشید. شما می توانید علاوه آموزش طبخ حشو ماهی در این مطلب، با پخت ماهی کباب بندری و ماهی کنجدی نیز آشنا شوید. این نوع ماهی ها دستور پختی ساده و آسان دارند.

مواد لازم

  • ماهی: 1 عدد
  • شنبلیله: 100 گرم
  • گشنیز: 300 گرم
  • تمبر هندی: به مقدار لازم
  • پیاز: 1 عدد
  • فلفل، نمک و زردچوبه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • سیر: 2 حبه

طرز تهیه حشو ماهی

طرز تهیه حشو ماهی لذیذ

برای داشتن این ماهی جنوبی خوشمزه باید ابتدا ماهی را مزه دار کنید. ماهی را به خوبی تمیز کرده و بشویید. بعد از اینکه آب اضافی ماهی خارج شد به سراغ طعم دار کردن آن بروید. مقداری تمبر هندی را درون کاسه ای بریزید و هسته های آن را جدا کنید. تمبر هندی را از یک صافی رد کرده و کنار بگذارید.

پیازها را پوست کنده و نگینی کنید. پیازها را در مقداری روغن تفت داده تا کمی سبک شود. حالا تمبر هندی ها را نیز به تابه اضافه کنید. سیر رنده شده و مقداری زردچوبه زده و مواد را مجدد با یکدیگر ترکیب نمایید. حالا نوبت به استفاده از سبزی های معطر می رسد.

در این مرحله از طرز تهیه حشو ماهی سبزی ها را پاک کرده و بشویید. بعد از خشک شدن آب اضافی آن را ساطوری کنید. سبزی را در تابه ای به همراه مقداری روغن تفت دهید. بعد از تغییر رنگ سبزی ها مقداری بر گوجه فرنگی در آن ریخته و تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. حالا عصاره تمبر هندی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

بعد از اینکه سس کمی جوشید و به غلظت دلخواه رشید، باید ماهی را آماده کنید. درون یک تابه مقداری روغن و نمک ریخته و بعد از داغ شدن ماهی را در آن به خوبی سرخ نمایید. دو طرف ماهی باید به خوبی سرخ شود پس قبل از این کار باید ماهی از وسط برش دهید.

بعد از سرخ شدن ماهی باید آن را در یک ظرف مناسب گذاشته و سس آماده شده را روی آن بمالید.

مواد اولیه حشو ماهی

حالا ماهی جنوبی شما آماده سرو است. این ماهی طعم فوق العاده ای داشته و می توانید در کنار پلو یا به همراه نان آن را سرو کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان