ماهان شبکه ایرانیان

چگونه موتور خودرو خود را چک کنیم ؟

یکی از مهمترین موارد در آزمایش ماشین دست دوم بررسی موتور آن است. زمانی که ماشین روشن است کاپوت را بازکنید. اگر دود مشاهده کردیدنشان دهنده فرسوده بودن رینگ‌‌های پیستون ماشین یا سیلندرهای خودرو می باشد.

یکی از مهمترین موارد در آزمایش خودرو دست دوم بررسی موتور آن است. زمانی  که خودرو روشن است کاپوت را بازکنید. اگر دود مشاهده کردید نشان دهنده  فرسوده بودن رینگ‌‌های پیستون خودرو یا سیلندرهای خودرو میباشد . درب محفظه روغن را بردارید و ببینید که آیا دودی از آنجا خارج می‌شود یا نه  اگر درآن منطقه دودی وجود داشت اشکال بزرگ و جدی است .

اگر محفظه قرارگیری موتور خودرو کثیف باشد،نشان دهنده  این است که از خودرو به درستی مراقبت نشده . روغن خودرو  را با چک کردن گیج روغن چک کنید. روغن غلیظ و کثیف به نشان دهنده  موتور کثیف است .

 

EngineCheckUp_Carbalad_1

 

اگر وضعیت روغن خودرو خوب باشد روغن نیمه‌ شفاف و به رنگ عسلی میباشد . روغن مانده و قدیمی به رنگ مشکی و معمولا بوی سوختگی دارد . اگر روغن خودرو مانده و قدیمی بود نشان دهنده این است که از خودرو به خوبی مراقبت و رسیدگی نشده است .

 

 اگر روغن به رنگ شیری یا خاکستری بود در داخل موتور احتمالا آب وجو دارد ، که این اتفاق اکثرا  به دلیل شکستگی واشر سرسیلندر میباشد . تعمیر این خودرو با این مشکل بزرگ ممکن است هزینه سرسام آوری داشته باشد .  

 

EngineCheckUp_Carbalad_2

 

خروج دود آبی از اگزوز خودرو نشان دهنده مشکل موتور خودرو است، این دود آبی رنگ معمولا هنگام استارت خودرو از اگزوز خارج می‌شود. برای مشاهده این دود خودتان پشت خودرو باشید و از فردی بخواهید که خودرو را روشن کند .



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان