هزینه بلیط سفر 

سفر به دوبی چقدر برایتان آب می‌خورد؟ راهنمای هزینه‌ها از اقامت تا خرید سوغاتی

وب گردی ۱۴۰۱/۰۹/۹ ۱۶:۵۸ ۳۹۲۱۷۸۸

هزینه بلیط سفر 

فرودگاه دوبی یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا است ولی با این حال، هزینه پروازهایش کم نیست. طیف هزینه بلیط از نقاط مختلف دنیا به‌سمت دوبی در حدود 600 تا 1000 دلار است؛ اما اگر از ایران راهی این شهر می‌شوید، برای رفت‌وبرگشت باید در حدود 9 تا 40 میلیون تومان هزینه کنید. 

هزینه بلیط سفر

براساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، باید دست به انتخاب از میان کلاس‌های پروازی مختلف بزنید. قیمت بلیط رفت‌وبرگشت فرست‌کلاس در حدود 40 میلیون تومان است و اگر با کلاس اکونومی پرواز کنید، هزینه بلیط رفت‌وبرگشت‌تان در حدود 9 میلیون تومان می‌شود. با خرید آنلاین بلیط دوبی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی می‌توانید مناسب‌ترین رقم خرید را پیدا کنید. 

پیشنهاد ویژه: درباره هزینه های سفر به دبی بیشتر بدانید!

اقامت در هتل‌های دوبی 

هتل‌های مختلفی در دوبی وجود دارند و انتخاب از میان آنها باز هم در گرو بودجه و البته سلیقه شخصی‌تان است. به‌طور میانگین، هزینه اقامت در هتل‌ها معادل 200 دلار یا تقریبا 7 میلیون تومان در هر شب خواهد بود. 

اگر به‌سراغ انتخاب هتل‌هایی با درجه کیفی پایین‌تر و ستاره‌های کمتر بروید، هزینه‌تان کمتر و از حدود 1 تا 2 میلیون تومان برای هر شب خواهد بود. اگر به‌دنبال اقامت در هتل‌هایی ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستید، باید به بافت قدیمی‌تر شهر بروید و از میان گزینه‌های موجود دست به انتخاب بزنید. 

به‌طور کلی هم محل اقامت در دوبی زیاد مهم نیست چون با خودرو و وسایل مختلف می‌توانید در عرض 10 تا 20 دقیقه به نقطه دلخواهتان برسید. هاستل‌هایی هم در دوبی موجود هستند و اقامت در آنها هزینه کمتری دارد اما کیفیت خدماتشان آن‌چنان بالا نیست و بیشتر آپارتمان‌هایی معمولی هستند که برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده‌اند. 

هزینه حمل‌ونقل 

دو خط مترو در دوبی وجود دارد که برای تردد می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این خطوط دارای قطار زیرزمینی و دیگری روی زمین است. برای استفاده از مترو باید کارت قابل‌شارژ نُل (Nol card) را تهیه کنید. هزینه‌ای که بابت کارت پرداخت می‌کنید، بنا به نوع کارت‌تان متفاوت و متغیر است. قیمت این کارت‌ها از 40 تا 80هزار تومان است. امکان خرید این کارت‌ها از فروشندگان حاضر در ایستگاه‌های مترو و دستگاه‌های خودکار وجود دارد.

امکان استفاده از وسایل نقلیه مختلف و تاکسی‌ها هم وجود دارد. مسافت‌ها برای رساندن خود به نقاط مختلف طولانی نیست و به‌طور متوسط، اگر در یک روز فقط از تاکسی استفاده کنید، باید حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان بپردازید. 

مخارج مربوط به گشت‌وگذار 

دیدنی‌های زیادی در سفر به دوبی وجود دارد. برخی از آنها مانند ساحل آب‌نمای دوبی (دوبی فانتین) رایگان هستند اما برای موارد دیگر باید مبالغ قابل‌توجهی بپردازید. در سفرتان به این شهر، به‌احتمال زیاد سری به بلندترین برج دنیا یا همان برج خلیفه می‌زنید. بنا به اینکه به کدام طبقه از برج می‌روید، هزینه بلیط متفاوت خواهد بود. اگر به حوالی طبقات 124 بروید، باید حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کنید. اگر هم به طبقات بالایی و آخر بروید، لازم است که حدود 4 تا 7 میلیون تومان بپردازید. 

در میان تفریحات دبی کدام را انتخاب می‌کنید؟ اگر با تورهای سافاری دوبی به بیابان‌گردی و تماشای صحرای شن بروید، هزینه گشت‌وگذارتان در حدود 1 میلیون و 500 تا 2 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. 

سواحل رایگان بسیاری هم وجود دارند که اگر بودجه کافی برای گشت‌وگذار نداشته باشید، انتخاب خوبی برای دوبی‌گردی هستند. بازدید از بسیاری از موزه‌ها هم هزینه زیادی ندارد.

گشت‌وگذار در مراکز خرید دوبی هم فکر خوبی است. هزینه‌ خریدکردن وابسته به میل شما است. اگر بودجه کافی داشته باشید، امکان خرید از بهترین برندها برایتان فراهم است. طیف قیمت‌ها پایین نیست و باید بدانید که اگر دست به خرید بزنید، بالای چند میلیون تومان هزینه خواهید داشت. به‌طور متوسط، هزینه خرید از مراکز پرشمار و رنگارنگ شهر در حدود 7 میلیون تومان می‌شود. 

هزینه غذا و خوراک 

هزینه غذا و خوراک

طیف وسیعی از رستوران‌های محلی و بین‌المللی در دوبی وجود دارند. بسیاری از برندهای باکیفیت جهانی و رستوران‌های اماراتی مطرح در این شهر مشغول به فعالیت هستند. به‌طور میانگین، اگر بخواهید غذایی با کیفیتی مطلوب میل کنید، هر روز باید در حدود مبالغ زیر برای خوردوخوراک بپردازید: 

  • صبحانه؛ در حدود 300 هزار تومان. 

  • ناهار؛ در حدود 500 هزار تومان. 

  • شام؛ در حدود 1 میلیون تومان. 

اگر غذاهای سبک و فست‌فود را انتخاب کنید، هزینه‌هایتان کمتر می‌شوند. 

در آخر 

برای سفر گردشگری به دوبی نیازی به پیگیری مراحل پیچیده دریافت ویزا ندارید. با ثبت‌نام در تورهای گردشگری در واقع اقدام به دریافت ویزای دبی می‌کنید. این شهر دیدنی‌های زیادی دارد و برای گشت‌وگذار و امتحان‌کردن غذاهای تازه انتخاب‌های مختلفی پیش رویتان می‌گذارد. بنا به اینکه سفری لوکس را پشت سر می‌گذارید یا سفرتان اقتصادی پیش می‌رود هم باید از بازه حدودی 60 تا 300 میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان