فلز گرانبها در پله نهایی کانال ۱۶ معامله شد

بازگشت سکه از قله

شماره روزنامه: ۵۶۱۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ...

در نهایت قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات عصر روز گذشته با حدود 10 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم 16 میلیون و 990 هزار تومان رسید. روز چهارشنبه فعالیت بازار متشکل ارزی برخلاف روند قیمت سکه حاوی نوسانات افزایشی بود. البته گفتنی است که قیمت هر برگ دلار بازار متشکل مدت نسبتا طولانی است که در بازه قیمتی نیمه دوم کانال 33 هزار تومانی در حال نوسان بوده و به نوعی در ثبات است. در نهایت قیمت هر برگ از ارز مذکور در ساعات پایانی بازار متشکل روز گذشته با حدود 174 تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه به رقم 33 هزار و 884 تومان رسید. این در حالی است که سیگنال‌های منتشر شده از سوی نهاد بازار‌ساز در روز‌های اخیر حاکی از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور در ماه‌های آتی است.

 بازی سکه در مرز دو کانال

دیروز چهارشنبه 9 آذر ماه روند نرخ سکه طلا در معاملات بازار تهران کاهشی بود. هر قطعه از این فلز گرانبها نخستین معاملات صبح روزگذشته خود را با حدود 50 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 17میلیون و 50 هزار تومان آغاز کرد. اما در ساعات میانی بازار چهارشنبه نرخ این ارز دچار نوسانات کاهشی شد و به کانال 16 میلیون تومانی بازگشت. در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم عمده نوسانات فلز زرد در روز گذشته روی پله دهم کانال پایین‌تر یعنی کانال 16 میلیون تومانی صورت پذیرفت و در نهایت با حدود 10 هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز سه‌شنبه در رقم 16میلیون و 990 هزار تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. گفتنی است که نرخ حباب این کالای سرمایه‌ای که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز طی معاملات روز چهارشنبه در کانال قیمت 2 میلیون تومانی و روی پله‌های اول تا سوم این کانال محاسبه شد. اما برخلاف نوسانات کاهشی نرخ سکه طلا ضرب امامی قیمت دیگر قطع‌های بازار سکه و طلای تهران در روز گذشته افزایشی بود. در همین راستا قیمت هر قطعه نیم و ربع سکه در معاملات بازار روز چهارشنبه با افزایش یکسان 80 هزار تومانی به رقم‌های 9 میلیون و 380 و 6 میلیون و 380 هزار تومان رسید. گفتنی است که نرخ هر گرم طلای 18 عیار نیز در معاملات روز گذشته نوسانات افزایشی را پشت سر گذاشته و از قیمت یک میلیون و 530 هزار تومان در ابتدای معاملات چهارشنبه به رقم یک میلیون و 550 هزار تومان در عصر این روز رسید.

 حضور دلار رسمی در نیمه دوم 33

روز گذشته نرخ دلار در معاملات رسمی بازار متشکل در نیمه دوم کانال قیمتی 33هزار تومانی به نوسان پرداخت. این در حالی است که قیمت این ارز مدت نسبتا طولانی را در بازه قیمتی مذکور نوسان کرده و فعالان بازار نیمه دوم کانال 33 هزار تومانی را بازه ثبات این ارز می‌دانند. گفتنی است که روز گذشته علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی کشور، در نشستی از چشم‌انداز مطلوب تامین ارز کشور در ماه‌های آینده سخن گفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان