ادموند اختر:

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: اگر بخواهیم با همین وضعیت در جام ملتها به میدان برویم آنجا هم اسیر قدرت تیم هایی مثل عربستان و ژاپن می شویم و باید حذف شویم.

به گزارش مشرق، ادموند اختر، مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از جام جهانی اظهار داشت: این رقابت‌ها نشان داد بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران به هیچ عنوان ترسو نبودند بلکه تنها به واسطه ترس و دلهره کارلوس کی روش، از صعود به دور بالاتر بازماندند.

وی اضافه کرد: تیم ملی فوتبال ایران امسال مستحق صعود بود. در واقع ما می توانستیم با این صعود هم به فوتبال مان اعتبار جهانی ببخشیم و هم مردم کشورمان را خوشحال کنیم اما متاسفانه سرمربی تیم ملی باز هم به سراغ همان روش مورد علاقه اش رفت.

پیشکسوت فوتبال مان اضافه کرد: ما در دیدار مقابل آمریکا باختیم چون سیستم مان دفاعی بود. فقط در نیمه دوم کمی حمله کردیم و آن هم حملات کور! توپ هایی که از چپ و راست روی دروازه ارسال می شدند بی هدف بودند و این نشان می داد تیم ایران برنامه درست و حسابی برای باز کردن دروازه حریف نداشت.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

اختر با اشاره به برکناری اسکوچیچ گفت: ما اسکوچیچ را کنار زدیم و کی‌روش را آوردیم تا صعود کنیم و زیاد هم گل نخوریم که به هیچ یک از برنامه های مورد نظرمان دست پیدا نکردیم و در واقع شکست تمام عیاری خوردیم. من معتقدم اگر ما جلوی آمریکا هجومی بازی می کردیم آخرش این بود که باز هم می باختیم ولی لااقل افسوس یک نیمه دفاعی بازی کردن را نمی خوردیم و امروز اهالی فوتبال با خودشان می گفتند که ما تلاشمان را کردیم! ولی ما هم شکل بازی را باختیم، هم نتیجه را! چون صعود نکردیم. آن هم در شرایطی که همه چیز مهیای صعودمان بود و از قبل می دانستیم با یک مساوی و یا برد به دور بالاتر راه پیدا می کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عدم آینده نگری در تیم ملی گفت: متاسفانه ما در این جام از ترانسفر هم سودی نمی بریم چون تقریباً همه بازیکنانی که در این دوره به میدان آمدند همگی سن و سال شان بالا بود و استعدادیاب ها و مدیر برنامه ها هرگز به سراغ فوتبالیست های 28 تا 30 ساله نمی روند.

وی افزود: امثال ابوالفضل جلالی که دیدیم چقدر به درد تیم ملی خورد باید بیشتر در این جام جهانی به میدان می رفتند. ما در لیگ خودمان ستاره های این چنینی کم نداریم اما پایه و اساس کارمان را روی بازیکنان سن و سال دار گذاشتیم تا در نهایت این موضوع را هم از دست بدهیم. چون لااقل می‌توانستیم با بازی دادن به بازیکنان جوان تر در جام ملت های آسیا که سال آینده برگزار می‌شود امیدوارانه به میدان برویم و آنها را باتجربه تر کنیم.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

مهاجم سابق تیم ملی یادآور شد: حالا ما با وجود تیم هایی مثل عربستان و ژاپن یا استرالیا و کره در جام ملت های آسیا بازهم از قاره خودمان عقب افتادیم. چون با این وضعیت آنجا هم به مشکل می خوریم. چون حتما می خواهیم برویم جلوی قدرت های اول آسیا دفاعی بازی کنیم و باز هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

اختر خاطرنشان کرد: افسوس که لذت حضور ایران در جام جهانی خیلی زود تمام شد! اما می‌توان درس بزرگی از این رقابت‌ها گرفت و آن هم این است که از امروز به فکر جام ملتهای سال آینده باشیم و باز هم مثل این جام جهانی دو ماه مانده به رقابت ها دست به کار نشویم. اگر قرار بود اسکوچیچ برکنار شود باید خیلی زودتر این کار اتفاقی می افتاد. چون عربستان نشان داد که یک سر و گردن از فوتبال آسیا بالاتر است. یا ژاپن، کره و استرالیا برتر از فوتبال آسیا بازی می کنند و اگر قرار است اتفاقی در بحث مربیگری ایران بیفتد باید هر چه سریعتر انجام شود.

بازیکنان تیم ملی هیچ تقصیری نداشتند/ با کی روش نمی‌توانیم آقای فوتبال آسیا باشیم

وی در پایان توضیح داد: اگر قصد داریم کی‌روش را عوض کنیم باید زودتر دست به کار شویم. اگر بخواهیم دل به ضدحملات ببندیم و در جام ملت ها هم دنبال این روش های قدیمی و کلاسیک باشیم آنجا هم حذف می شویم و دیگر نمی توانیم ادعا کنیم که ما آقای فوتبال آسیا هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان