پوست سالم، نتیجه نبرد موفقیت آمیز ضد آفتاب لیپورکس با نور خورشید

هر زمان صحبت از پوست و مراقبت از پوست می شود، اولین نکته ای که توصیه می شود، محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید است

پوست سالم، نتیجه نبرد موفقیت آمیز ضد آفتاب لیپورکس با نور خورشید

هر زمان صحبت از پوست و مراقبت از پوست می شود، اولین نکته ای که توصیه می شود، محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید است. راه محافظت از پوست در برابر این اشعه های مضر استفاده از ضد آفتاب است. نور خورشید شامل 47.5% اشعه مرئی، 50% اشعه مادون قرمز و 2.5% اشعه ماوراء بنفش است. نام دیگر اشعه فرابنفش UV است و برای پوست بسیار خطرناک است. کرم ضد آفتاب لیپورکس شامل فیلتر هایی است که این اشعه را از خود عبور نمی دهد. در این مطلب به بررسی تاثیرات آفتاب بر پوست می پردازیم سپس از ساز و کار کرم ضد آفتاب و این که چطور تاثیرات اشعه خورشید را خنثی می کند، می گوییم.

تاثیر آفتاب بر پوست و تاثیر ضد آفتاب لیپورکس

اشعه UV را می توان به سه عامل UVA، UVB، UVC تقسیم کرد. UVA به عمق پوست نفوذ می کند و عامل پیری، لک و سرطان است. وقتی آفتاب به پوست می تابد شاهد تیره شدن و برنزه شدن پوست هستیم. این اثر بر پیگمنت های پوست، تاثیر UVB است. زمانی که یک ضد آفتاب را انتخاب می کنید باید مطمن باشید که برای هر دو اشعه فیلتر هایی داشته باشد. اشعه UVC خاصیت سرطان زایی بالایی دارد، اما خوشبختانه توسط لایه اوزون جذب می شود و به پوست ما نمی رسد. بخش هایی از لایه اوزون در استرالیا از بین رفته است و پوست ساکنین آن منطقه در معرض این اشعه قرار می گیرد. به همین علت گزارش بیماری های سرطان پوست در برخی مناطق استرالیا زیاد به گوش می رسد.

برای محافظت از پوست در برابر این اشعه ها باید در تمام ساعات روز پوست، پوشیده از کرم ضد آفتاب باشد. اکثر افراد دچار اشتباهاتی می شوند. اشتباهاتی از قبیل استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در روزهای سرد یا ابری، عدم تمدید کرم ضد آفتاب طی روز و استفاده از کرم ضد آفتاب با حجم کم!

1- اشعه های خورشید حتی از ابرها عبور می کند و تاثیرات مخرب خود را بر پوست می گذارند. پس استفاده از ضد آفتاب حتی در روزهای ابری باید جدی گرفته شود.

2- برای دریافت حداکثر تاثیر از کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت کرم خود را تمدید کنید. در واقع تاثیر فیلتراسیون کرم ضد آفتاب بر روی پوست شما هر دو ساعت از بین می رود. به همین علت روی دستور مصرف کرم ضد آفتاب لیپورکس توصیه شده است که هر دو ساعت تمدید شود.

3-در هر بار استفاده از کرم ضد آفتاب باید به اندازه دو بند از دو انگشت مصرف شود تا تاثیر قطعی را بگذارد.

 

انواع ضد آفتاب لیپورکس

نکته ای که به احتمال زیاد نمی دانید این است که ضد آفتاب ها از نظر ترکیبات به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می شوند. ضد آفتاب های فیزیکی روی پوست باقی می ماند و بلافاصله عملکرد خود را آغاز می کند. بنابراین نیاز نیست از بیست دقیقه قبل استفاده شود. اما از آنجا که بر سطح پوست باقی می مانند، ظاهر خوشایندی ایجاد نمی کند. پماد زینک نوعی ضد آفتاب فیزیکی محسوب می شود. . کرم ضد آفتاب لیپورکس نیز یک ضد آفتاب فیزیکی است. این نوع ضد آفتاب ها بسیار سبک تر هستند.

ضد آفتاب های شیمیایی ترکیباتی دارند که به پوست جذب می شوند و موجب فیلتر شدن اشعه UV خورشید می شوند.

مواردی که ذکر شد تفاوت ضد آفتاب ها از نظر ساختار بود. اما ضد آفتاب ها از نظر فرمولاسیون نیز دسته بندی هایی دارند. مثلا ضد آفتاب لیپورکس دو نوع مناسب پوست چرب و مناسب پوست خشک دارد.

کرم ضد آفتاب لیپورکس مناسب پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند معمولا در نقاط برجسته صورت خود شاهد براق تر شدن پوست هستند. معمولا در سطح پیشانی و کنار بینی این افراد محل تجمع چربی است و منافذ پوست از حد معمولی باز تر هستند.

بنابراین این افراد باید از محصولاتی استفاده کنند که با این سرایط پوست سازگار باشد. کرم ضد آفتاب لیپورکس مناسب پوست چرب، چربی اضافه تری را به پوست اعمال نمی کند و از طرفی نیز حاوی ترکیباتی است که به کنترل چربی پوست کمک می کنند. در این محصول Caprylic/Capric Triglyceride، Dimethicone Crosspolymer، Hydrolyzed Wheat Protein جهت رطوبت رسانی و آبرسانی پوست چرب در این محصول به کار رفته اند. دو عامل Zinc Oxide و Titanium Dioxide جهت فیلتراسیون اشعه های خورشید عمل می کند.

 ضد آفتاب لیپورکس پوست چرب

کرم ضد آفتاب لیپورکس مناسب پوست خشک

لیپورکس برای افراد با پوست خشک هم فرمولاسیون ضد آفتاب خاص خود را ارائه کرده است. افرادی که دارای پوست خشک هستند نیازمند ضد آفتابی هستند که دارای ترکیبات ضد حساسیت، نرم کننده و طوبت رسان باشد. کرم ضد آفتاب لیپورکس مناسب پوست خشک نیز از این قاده مستثنی نیست. سدیم هیالورونات، گلیسرین، اوره و سدیم لاکتات در این محصول برای رطوبت رسانی پوست خشک به کار رفته اند و بیزابول در ترکیبات این محصول به عنوان عامل ضد حساسیت وجود دارد.

Zinc Oxide و Titanium Dioxide نیز به عنوان عامل فیلتراسیون اشعه های UV کاربرد دارد.

ضد آفتاب لیپورکس پوست خشک

ضد آفتاب رنگی یا غیر رنگی؟

سال هاست بسیاری از افراد بین انتخاب ضد آفتاب رنگی یا غیر رنگی دچار تردید هستند. در این مطلب می خواهیم یک بار برای همیشه به این تردید ها پایان بدهیم. احتمالا شنیده اید که استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی موجب ایجاد لک در پوست می شود. اما حقیقت چیزی غیر از این است. در واقع آنچه موجب ایجاد لک می شود کرم ضد آفتاب رنگی نیست بلکه عدم استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب رنگی است. به دلیل بالا بودن پیگمنت رنگی ضد آفتاب، افراد مقدار کمتری از ضد آفتاب را استفاده می کنند. بنابراین ایجاد لک در اثر رسیدن اشعه خورشید، به پوست است. بنابراین اگر می توانید مقدار کافی از ضد آفتاب رنگی را که همان دو بند از دو انگشت است، مصرف کنید هیچ وقت دچار لک نمی شوید. لیپورکس مدل های مختلفی از کرم ضد آفتاب در سبد کالایی خود دارد. ضد آفتاب لیپورکس پوست چرب و ضد آفتاب لیپورکس پوست خشک هر دو در انواع رنگی و بی رنگ وجود دارند. با مراجعه به فروشگاه بهداشتی آیمادورا می توانید انواع این محصول را متناسب با نیاز و نوع پوست خود با بهترین قیمت انتخاب کنید.

کلام آخر

اولین قدم برای داشتن پوست سالم استفاده مداوم از ضد آفتاب هست. هر فرد با توجه به نیاز پوست خود می تواند یکی از انواع کرم ضد آفتاب لیپورکس پوست چرب و کرم ضد آفتاب لیپورکس پوست خشک دو محصولی هستند که در فروشگاه اینترنتی آیمادورا ارائه شده اند و امتیاز پرفروش ترین ضد آفتاب را به دست آورده اند بنابراین می توانند بهترین انتخاب باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان