محسن گروسی:

با یک تیم پیر در جام‌جهانی حذف شدیم/ درسی که ژاپن به فوتبال ایران داد

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: صعود تیم ژاپن با مربی وطنی ثابت کرد می توان به مربیان داخلی هم اعتماد کرد. البته اگر این کار با فکر انجام شود.

سرویس ورزش مشرق - محسن گروسی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره صعود تیم ژاپن بعنوان صدرنشین یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: پیامی که صعود ژاپن برای فوتبال ما داشت این بود که ما می‌توانیم به مربیان وطنی هم اعتماد کنیم. البته اگر مربیان وطنی درست در فوتبال ما جای داده شوند. خیلی خوب نیست که یک سری کارها را با مربیان خارجی انجام بدهیم و در مقاطع کوتاه تیم را به دست مربی ایرانی بسپاریم.

وی اضافه کرد: البته ما در سال 98 و جام جهانی فرانسه با مربیان ایرانی نتایج خوبی گرفتیم. آمریکا را بردیم و شکست هایمان مقابل یوگسلاوی و آلمان تحقیرآمیز نبود. دلیلش هم اعتماد به مربی وطنی بود. البته در مقاطع کوتاه مدت، اما می توانیم در دراز مدت هم با تمرین دهنده های خوب خارجی در کنار مربیان ایرانی خیلی از مسائل و مشکلات فنی را اینچنین از پیش رو برداریم. کاری که فرهاد مجیدی در لیگ برتر بیست و یکم با استقلال کرد و عنوان قهرمانی بدون باخت را هم بدست آورد.

با یک تیم پیر در جام‌جهانی حذف شدیم/ درسی که ژاپن به فوتبال ایران داد

بازیکن اسبق تیم ملی درباره دلایل صعود ژاپن با کسب نتایج درخشان، توضیح داد: این نشان می‌دهد ژاپنی ها برنامه ریزی دقیقی را در طول سالیان گذشته انجام داده اند. آنها در خیلی از مسابقات آسیایی در سال های اخیر با جوانانشان وارد مسابقات شدند تا آنها را پخته کنند که برای تورنمنت هایی مثل جام جهانی مقابل غول های جهان زمین‌گیر نشوند، بلکه بزرگان فوتبال دنیا را به این شکل زمین‌گیر کنند.

گروسی اضافه کرد: ژاپنی ها از شکست تیم های جوانشان در تورنمنت‌های معمولی نه تنها ناراحت نمی شدند بلکه به فکر فرو می رفتند تا ایراد تیمشان را برطرف کنند. این کارها باعث شده تا حالا آنها به عنوان سرگروه در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها، آن هم مربی وطنی صعود کنند. این حاصل اعتماد و صبوری است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی نگاه به فوتبال ملی، آینده‌نگرانه باشد همین می شود. متاسفانه تیم ایران در جام جهانی 2022 قطر پیرترین تیم در کل 32 تیم حاضر در این مسابقات بود. وقتی سن بالا می رود عملکرد فیزیکی بازیکنان پایین می آید و وضعیت جسمانی پاسخگوی عملکرد ذهنی نیست.

پیشکسوت فوتبال ملی کشورمان اضافه کرد: ما در دیدار با ولز دیدیم که تیم ما با حضور بازیکنان جوان‌تر شرایط بهتری داشت در حالی که ما در مسابقه با انگلیس و آمریکا بیشتر به دنبال دفاع کردن بودیم؛ روشی منسوخ شده در فوتبال جهان! اگر به بازی ژاپن و اسپانیا دقت کنید با اینکه ژاپنی ها دو بر یک از اسپانیا جلو بودند اما به محض خروج از زیر فشار تیم اسپانیا به دروازه آنها حمله می‌کردند. چون حمله بهترین دفاع است.

با یک تیم پیر در جام‌جهانی حذف شدیم/ درسی که ژاپن به فوتبال ایران داد

گروسی در این باره که آیا موافق ادامه کار فدراسیون با کارلوس کی روش است یا نه، گفت: اگر او بخواهد دوباره باهمین وضعیت ادامه بدهد قطعاً اگر نباشد بهتر است. ما جلوی لبنان و ازبکستان همان روشی را به کار می بریم که مقابل آرژانتین و بزرگان دنیا استفاده می کنیم. این یک روش منسوخ شده است که شادابی و طراوت را از تیم ملی می گیرد.

وی در پایان گفت: به نظرم فوتبالی که ما جلوی ولز انجام دادیم تا حد زیادی فوتبال واقعی ملی ایران بود. فوتبالی سراسر هجومی توأم با دفاع منطقی که به نظر می‌رسید بازیکنان تیم ملی در آن یک دیدار خودشان بودند. اگر با این وضعیت بخواهیم با کی‌روش به استقبال جام ملت های آسیا برویم قطعاً آنجا هم با این روش نتیجه دلخواهمان را نمی گیریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان