ماهان شبکه ایرانیان

زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان

کتاب‌فروشی‌های بسیار زیبایی در سراسر جهان وجود دارند که علاوه بر اینکه تماشای معماری خاص و زیبای آن‌ها می‌تواند برای گردشگران و بازدیدکننده‌ها جالب باشد بلکه می‌تواند افراد را با فرهنگ‌های مختلفی آشنا کند

زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان

کتاب‌فروشی‌های بسیار زیبایی در سراسر جهان وجود دارند که علاوه بر اینکه تماشای معماری خاص و زیبای آن‌ها می‌تواند برای گردشگران و بازدیدکننده‌ها جالب باشد بلکه می‌تواند افراد را با فرهنگ‌های مختلفی آشنا کند. طراحی مناسب کتاب‌فروشی نه تنها می‌تواند باعث دسترسی راحت‌تر افراد به کتاب‌ها شود بلکه می‌تواند آن‌ها را به حضور بیشتر در آنجا ترغیب کند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیباترین کتاب‌فروشی‌های جهان بپردازیم.

1. کتاب‌فروشی للو

Livraria Lello

Livraria Lello

اغلب اوقات از کتاب‌فروشی للو (Livraria Lello) به عنوان زیباترین کتاب‌فروشی جهان یاد می‌کنند. این کتاب‌فروشی نئو گوتیک در شهر پورتوی پرتغال قرار دارد و واقعا شایسته شهرت برجسته خودش است.

فرانسیسکو خاویر استیوز (Francisco Xavier Esteves) این کتاب‌فروشی را طراحی کرده و برادران خوزه و آنتونیو للو آن را در سال 1906 میلادی افتتاح کردند. کنده‌کاری‌های چوبی پیچیده، راه‌پله‌های مارپیچ قرمز و سقف شیشه‌ای رنگارنگ که شعار این برادران یعنی «افتخار در کار» بر روی آن نوشته شده است، این کتاب‌فروشی را بسیار تماشایی و جادویی کرده است.

2. کتاب‌فروشی ووگوان

Wuguan Books

Wuguan Books

کتاب‌فروشی ووگوان (Wuguan Books) به عنوان کتاب‌فروشی‌ای شهرت دارد که اکثر آن در تاریکی است و این موضوع شاید عجیب و غیرمنطقی به نظر برسد اما آن را منحصربه‌فرد کرده است.

این کتاب‌فروشی در کائوسیونگ تایوان قرار دارد و بیش 400 عنوان جذاب بصری در آن به چشم می‌خورد که هر کتاب به صورت جداگانه همانند یک فانوس دریایی روشن می‌شوند و خواننده را به مطالعه صفحات خودش تشویق می‌کنند. میزهای کوچکی نیز در نقاط مختلف به چشم می‌خورند که در آنجا و در زیر نور لامپ‌های کوچکی می‌توانید قبل از خرید اندکی از کتاب را مطالعه کنید.

3. کتاب‌فروشی ادی‌من

هی اون وای (Hay-on-Wye) شهری در ولز به شمار می‌رود که در آنجا می‌توان بیش از 20 کتاب‌فروشی را مشاهده کرد و حتما در سفر ادبی خود باید از آنجا نیز دیدن کنید. در اینجا کتاب‌فروشی ادی‌من (Addyman Books) به عنوان زیباترین کتاب‌فروشی شناخته می‌شود. این کتاب‌فروشی در سال 1987 میلادی افتتاح شده و بیشتر برای طاق‌های خود با رنگ آبی روشن شهرت دارد که در هر کدام از آن‌ها مجموعه‌ای از کتاب‌ها قرار گرفته است.

4. کتاب‌فروشی ال آتنیو گرند اسپلندد

El Ateneo Grand Splendid

El Ateneo Grand Splendid

کتاب‌فروشی ال آتنیو گرند اسپلندد (El Ateneo Grand Splendid) چندین شعبه در نقاط مختلف شهر بوینس آیرس در آرژانتین دارد اما شعبه‌ای که در گرند اسپلندد قرار دارد در سراسر جهان شهرت پیدا کرده است.

این کتاب‌فروشی در سال 1919 میلادی به عنوان سالن تئاتر هنرهای نمایشی کار خود را آغاز کرد و پرو و تورس آرمنگول آن را طراحی کرده بودند. امروزه نیز هنوز برخی از جزئیات به جامانده از قرن بیستم را می‌توان در آن مشاهده کرد که شامل پرده‌های قرمز مخملی، جعبه‌های تئاتر تزئین‌شده و نقاشی دیواری توسط هنرمند آرژانتینی ایتالیایی به نام نازارینو اورلاندی است.

5. کتاب‌فروشی مونتاگ

The Montague Bookmill

The Montague Bookmill

کتاب‌فروشی مونتاگ (The Montague Bookmill) در شهری به همین نام در ماساچوست غربی و در حدود 90 دقیقه رانندگی از غرب شهر بوستون در آمریکا قرار دارد و در آسیابی واقع شده که قدمت آن به سال 1842 میلادی باز می‌گردد.

امروزه این کتاب‌فروشی به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی ملی آمریکا ثبت شده و قبلا نیز مکانی برای دورهم جمع شدن مردم و لذت بردن از کتاب خواندن در کنار رودخانه ساومیل (Sawmill River) بوده است. در کنار این کتاب‌فروشی نیز گالری هنری و فروشگاه موسیقی قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

6. کتاب‌فروشی آکوا آلتا

Libreria Acqua Alta

Libreria Acqua Alta

کتاب‌فروشی آکوا آلتا (Libreria Acqua Alta) در شهر ونیز ایتالیا قرار دارد، شهری که بیشتر برای کانال‌های آب خود شهرت دارد. در این کتاب‌فروشی در همان ابتدای ورود به آن، هر بیننده‌ای را با قفسه‌بندی‌های خلاقانه کتاب‌ها خودش به حیرت وا می‌دارد.

درب یکی از خروجی‌های کتاب‌فروشی نیز مستقیما به کانال و حیاطی باز می‌شود که دیوارهای آن اساسا از کتاب ساخته شده‌اند. از پلکان این کتاب‌فروشی نیز می‌توانید بالا بروید و علاوه بر لذت بردن از مناظر زیبا، رمان‌های ویران شده و کتاب‌های قدیمی را مشاهده کنید.

7. کتاب‌فروشی هاوسینگ ورکس

Housing Works Bookstore Cafe

Housing Works Bookstore Cafe

کتاب‌فروشی و کافه هاوسینگ ورکس (Housing Works Bookstore Cafe) توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود، شرکتی که یک موسسه غیرانتفاعی برای پایان دادن به ایدز و بی‌خانمانی است.

این کتاب‌فروشی و کافه در محله سوهو شهر نیویورک قرار دارد و به فروش کتاب‌های دست دوم می‌پردازد. موزیک ویدیوی All Too Well تیلور سوئیفت در داخل این کتاب‌فروشی فیلمبرداری شده است.

8. کتاب‌فروشی چرخ و فلک نور

Cărturești Carusel

Cărturești Carusel

کتاب‌فروشی چرخ و فلک نور (Cărturești Carusel) در شهر بخارست رومانی قرار دارد. این ساختمان با مساحت 10 هزار فوت مربع در سال 1903 میلادی به عنوان یک بانک ساخته شده بود و تاریخچه‌ای خارق‌العاده دارد.

در دهه پنجاه میلادی، این ساختمان در دوران حکومت کمونیست‌ها به عنوان فروشگاهی عمومی فعالیت می‌کرد و سپس از فروپاشی کمونیست نیز برای چندین دهه متروکه باقی ماند تا اینکه پس از برگزاری دادگاه‌های طولانی، در سال 2007 میلادی مالکیت این مکان به خانواده صاحب اصلی آن بازگردانده شد. پس از پنج سال بازسازی نیز این ساختمان به عنوان کتاب‌فروشی شروع به فعالیت کرد.

9. کتاب‌فروشی آتلانتیس

Atlantis Books

Atlantis Books

کتاب‌فروشی آتلانتیس (Atlantis Books) در روستای اویا در سانتورینی ایتالیا قرار دارد و داستان چگونه شکل گرفتن آن نیز عاشقانه و دلنشین است. دو دانشجوی آمریکایی در حین گذراندن تعطیلات در سانتورینی در سال 2002 میلادی عاشق یکدیگر می‌شوند و در نهایت نیز با ماشینی پر از کتاب از لندن به اینجا می‌آیند تا رویای خود را به حقیقت تبدیل کنند.

10. کتاب‌فروشی د لست

The Last Bookstore

The Last Bookstore

کتاب‌فروشی د لست (The Last Bookstore) به عنوان یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروشی‌های لس آنجلس در آمریکا به شمار می‌رود که درون ساختمانی به قدمت بیش از صد سال جای گرفته است و درون آن نیز هزارتویی از بیش از 250 هزار کتاب جدید و قدیمی وجود دارد.

علاوه بر این مقدار بسیار زیاد از کتاب، در این فضای 22 هزار فوت مربعی پنج استودیوی هنری، یک فروشگاه گرامافون و موسیقی و یک مغازه نخ فروشی وجود دارد که گشت و گذار در میان آن‌ها می‌توان اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان