بهروز سلطانی:

دیگر سکوت درباره کی‌روش بس است!/ شرایط فوتبال ایران به هیچ وجه قابل دفاع نیست

دروازه بان اسبق تیم ملی گفت: آنهایی که درباره فوتبال تصمیم می گیرند و می خواهند کی روش بماند اگر دلشان به حال این ورزش نمی سوزد لااقل دلشان به حال طرفداران فوتبال بسوزد.

سرویس ورزش مشرق - بهروز سلطانی، دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره حضور ایران در جام جهانی و حذف از مرحله گروهی اظهار داشت: انصافاً ما تا جایی که لازم بود از سرمربی و کادر فنی تیم ملی حمایت کردیم. با اینکه پیش از جام جهانی انتقاداتی به شرایط اردوی تیم و جابجایی ها در راس کادر فنی وجود داشت اما به خاطر مصالح فوتبال و تیم ملی هرگز حرفی در این باره نزدیم.

وی افزود: در طول مسابقات جام جهانی هم من و دیگر پیشکسوتان به خصوص پرسپولیسی ها هیچ انتقادی از کی روش و کادر فنی تیم ملی مطرح نکردیم تا مبادا تمرکز تیم ملی به هم بریزد. اما حالا دیگر نمی توانیم ساکت باشیم.

بازیکن قدیمی تیم ملی در این باره که حضور کی روش به تیم ملی لطمه زد اضافه کرد: قرار بود ما با این مربی برویم و تاریخ سازی کنیم! قرار بود شگفتی آفرینی شود و به‌ دور بالاتر برویم. خودش قبل از ترک کشور گفته بود می‌خواهد کاری کند که نامش در فوتبال ایران جاودان شود اما با نتایج مفتضحانه به ویژه در بازی با انگلیس به شکل دیگری نام خودش را جاودان کرد.

سلطانی تاکید کرد: بزرگترین ظلم به ورزش ایران این بود که کی‌روش را به تیم ملی برگرداندند. این آقا در دورانی که سرمربی تیم ملی بود هیچ کار مثبتی برای تیم ملی نکرد و هیچ مقام و عنوانی برای ورزش فوتبال ایران به دست نیاورد اما با کمال تعجب دوباره او را با عزت و احترام سرمربی تیم ملی کردند.

وی خاطرنشان کرد: حالا هم اگر قرار است دوباره او را در جایگاه سرمربی تیم ملی ابقا کنند فوتبال ایران این دفعه نه تنها عقب‌گرد می‌کند بلکه چند سال هم از جایی که عقب رفته به عقب تر خواهد رفت. با پیشرفت تیم های فوتبال آسیایی مثل کره جنوبی، استرالیا و عربستان واقعاً شرایط فوتبال ما به هیچ وجه قابل دفاع نیست. البته ژاپن که دیگر از سطح آسیا بالاتر رفته و با آسیایی ها متفاوت است.

سلطانی تاکید کرد: به نظر من کی‌روش با پولی که از ایران گرفته باید برود در همان جزیره‌ای که دارد عشق و حال کند و دیگر هوس سرمربیگری تیم ایران به سرش نزند. از برکت تیم ملی فوتبال ایران یک بار دیگر در جام جهانی حضور یافت که فکر می کنم همین برایش به اندازه یک دنیا ارزش دارد.

وی در پایان گفت: البته امیدوارم مسئولان فدراسیون خیلی زود یک سرمربی لایق دیگر را انتخاب کنند تا لااقل سال آینده در جام ملتها نتایج آبرومند بگیریم و دوباره با حذف مفتضحانه کنار نرویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان