خشم شیرهای اطلس گریبان‌گیر خروس‌ها می‌شود؟

تاریخچه همه تقابل‌های فرانسه و مراکش

تیم ملی فرانسه و مراکش در حالی در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم می‌روند که این دو تیم تاکنون دیداری در ادوار مختلف جام جهانی نداشته‌اند.

سرویس ورزش مشرق _ بدون شک یکی از عجیب‌ترین تیم دیدارهای نیمه نهایی تاریخ جام جهانی را در قطر شاهد خواهیم بود. تیم ملی مراکش که برای نخستین بار موفق شده به عنوان اولین تیم آفریقایی به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند، باید با تیمی روبرو شود که روزی مستعمره آن بوده است.

مراکشی‌ها مسیر سختی برای رسیدن به فینال طی کرده اند. آنها پس از آنکه موفق شدند بالاتر از کرواسی و بلژیک و کانادا به عنوان سرگروه به مرحله حذفی راه یابند، ابتدا در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشتند. سپس با یک گل پرتغال را شکست دادند و راهی نیمه نهایی شدند تا بدون باخت با فرانسه آماده بازی کنند.

تاریخچه همه تقابل‌های فرانسه و مراکش

خروس‌ها هم پس از آنکه در مرحله گروهی صدرنشین شدند، در مراحل حذفی لهستان و انگلیس را حذف کردند تا در نیمه نهایی به مراکش شگفت انگیز برسند.

مراکش و فرانسه تاکنون 7 دیدار با هم داشته‌اند که 5 دیدار با پیروزی فرانسه و 2 دیدار با تساوی به پایان رسیده است. مراکش تاکنون موفق به شکست فرانسه نشده است. همچنین این دو تیم هرگز در جام جهانی روبروی هم قرار نگرفتند و این دیدار نخستین دیدار آنها در جام جهانی است.

تاریخچه همه تقابل‌های فرانسه و مراکش

کشور مراکش سال‌ها تحت سلطه فرانسه بوده است. پیش از تقابل فرانسه با مراکش در مرحله نیمه نهایی، آبی‌ها در دور گروهی با دیگر مستعمره‌اش، تونس بازی کرد و از این تیم شکست خورد. حالا مراکشی‌ها می‌خواهند همانند تونس بغض خفته سال‌های نه چندان دور خود را بر سر فرانسه فریاد بکشند تا مانع راهیابی آنها به فینال جام جهانی شوند.

تیم ملی مراکش و فرانسه چهارشنبه 23 آذر از ساعت 22:30 در استادیوم البیت به مصاف هم می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان