معرفی مرکز مشاوره هم اندیشان (بهترین مرکز مشاوره خانواده)

همه ما در زندگی در موقعیت‌هایی سخت و دشواری قرار می‌گیریم، گاهی زندگی چنان به تنگ می‌شود که احساس می‌کنیم نمی‌توانیم بدون کمک یک مشاور خوب و یا مراجعه به مرکز مشاوره خوب حالمان را بهتر کنیم. در این مواقع هیچ چیز بهتر از پیدا کردن یک مرکز مشاوره خوب با انرژی مثبت و صحبت با یک مشاور خوب و همدل نیست.

معرفی مرکز مشاوره هم اندیشان (بهترین مرکز مشاوره خانواده)

همه ما در زندگی در موقعیت‌هایی سخت و دشواری قرار می‌گیریم، گاهی زندگی چنان به تنگ می‌شود که احساس می‌کنیم نمی‌توانیم بدون کمک یک مشاور خوب و یا مراجعه به مرکز مشاوره خوب حالمان را بهتر کنیم. در این مواقع هیچ چیز بهتر از پیدا کردن یک مرکز مشاوره خوب با انرژی مثبت و صحبت با یک مشاور خوب و همدل نیست.

اما از کجا بدانیم که بهترین مشاور کیست؟ و یا بهترین مرکز مشاوره خوب در کجاست؟

بهتر است به جای نام بردن از شخص یا مکان خاصی به معیار ها و ویژگی های یک مشاوره خوب بپردازیم. در این مقاله با من همراه شوید تا با ویژگی های یک مشاوره خوب و مفید بیشتر آشنا شویم.

ویژگی های بهترین مرکز مشاوره خانواده

شاید بارها به مرکز روانشناسی و مشاوره برای حل مشکل ‌تان مراجعه کرده‌ باشید، اما به نتیجه دلخواه تان نرسیده‌اید. انتخاب یک مرکز روانشناسی خوب به شما کمک می کند تا با مسئله و یا چالشی که با آن رو به رو هستید به بهترین نحو حل کنید. بر عکس این موضوع نیز ممکن است اتفاق بیفتد؛ یعنی با انتخاب یک مرکز مشاوره نامناسب و دریافت راهکارهای غیر اصولی به ادامه و پیچیده تر شدن مشکل‌تان دامن بزنید.

پس اگر به دنبال خدمات مشاوره ای مناسب هستید، باید معیار ها و فاکتورهایی را برای انتخاب مرکز روانشناسی خوب در نظر بگیرید. در ادامه به ارائه معیارهای یک مرکز و مشاوره خوب  میپردازیم.

معرفی مرکز مشاوره هم اندیشان (بهترین مرکز مشاوره خانواده)

بدون شک می توان گفت یکی از کامل ترین و بهترین مرکز مشاوره خانواده در ایران، مرکز مشاوره هم اندیشان میباشد. که در این زمینه یعنی حوزه مشاوره خانواده در صدر لیست بهترین های ایران میباشد، در مرکز مشاوره  هم اندیشان هم به صورت آنلاین و هم به صورت تلفنی به مراجعین گرامی خدمات ارائه میگردد و شما می توانید درهر کجای ایران که باشید از خدمات این مرکز استفاده کنید.

گروه مشاوران هم اندیشان مفتخرند که می توانند مشکلات کوچک و بزرگ خانواده را حل کنند و با ارائه راه حل های مفید و متناسب با شرایط هر مراجعه کننده، آن ها را تا مرحله حل کامل مشکل همراهی کنند.

معیارهای بهترین مرکز مشاوره خانواده

برای انتخاب بهترین مرکز مشاوره خانواده فاکتورهای متعددی وجود دارد. معمولا افراد برای مراجعه به یک مرکز مشاوره ابتدا از خانواده و دوستان خود کمک می گیرند. البته افراد سلیقه های متفاوتی دارند و هر کس بر اساس نیاز و تجربه خود، ممکن است یک مرکز مشاوره را مناسب بداند. اما در اینجا ما به معرفی معیارهای اساسی که در انتخاب مرکز مشاوره خانواده وجود دارد را معرفی می کنیم. که این معیار ها  به شرح زیر میباشد:

وقت شناس بودن

حتما بارها برای شما هم پیش آمده که ساعت‌ها در مطب مشاور یا پزشک منتظر مانده اید و به این دلیل از کار و زندگی خود عقب افتاده اید؛ نه تنها مراکز مشاوره خوب بلکه همه اماکن خدماتی باید برای انرژی و وقت مراجعانشان احترام قائل باشند. هر چند در بسیاری موارد تاخیر پزشکان و همچنین مراجعان مراکز مشاوره امری اجتناب ناپذیر است اما مرکز مشاوره خوب به عنوان الگو باید بتواند زمان‌بندی خوب و دقیقی داشته باشد.

بهترین مرکز مشاوره خانواده

بهترین مشاوره باید شما را دلسوزانه راهنمایی کند

هیچ مرکز مشاوره‌ای ایده‌آل نیست. در مواردی باید پزشک یا مرکز مشاوره شما را به متخصص دیگری ارجاع دهد. ممکن است آن متخصص خارج از این مرکز مشاوره باشد یا مطب مستقلی داشته باشد. یک مرکز مشاوره خوب می‌داند که در درجه اول باید برای بهبود سلامت روان شما تلاش ‌کند، پس در موارد لازم حتما شما را برای درمان بهتر و دقیق‌تر به همکاران دیگر ارجاع می‌دهد، و در صورتی که درمان را قطع کنید یا به تاخیر بیاندازید حتما از شما علت را جویا می‌شود.

پزشکان و متخصصان دلسوز سلامت روان، خواهان بهبود هر چه سریع‌تر شما هستند و می‌دانند که رها کردن درمان در مواردی منجر به بدتر شدن حال شما می‌گردد. مرکز مشاوره‌ای که تماس‌هایش به پرداخت حق ویزیت جلسه محدود شود قطعا نمی‌توانند بهترین مرکز مشاوره باشند.

سخت‌گیری

ممکن است بعضی وقتا از روند درمان و شدت تکالیفی که بر دوشتان است احساس خستگی کنید. اما همه میدانیم که “نابرده رنج، گنج میسر نمیشود” هیچ دستاوردی بدون تلاش و سختی به دست نمی‌آید. مشاور و روانشناس خوب مانند مربیان ورزشی میباشند که با وجود سختی کار و درد عضلات شما را وادار می‌کنند تمرین کنید تا بتوانید به یک شرایط پایدار برسید. بهتراست با مشاور درمورد خستگی ‌تان صحبت کنید و اجازه دهید در هر قدم همراهتان باشند.

استفاده از راهکارهای جدید

از آنجایی که هر بیمار یا مراجعه کننده به مراکز مشاوره، شرایط و ویژگی های منحصر بفرد خود را دارد، پس روش مشاوره و درمان متفاوتی را باید برای هر کس در نظر گرفت. این مسئله اهمیت استفاده از شیوه های نوین را در یک مرکز مشاوره نشان می دهد. روش هایی مانند: روانکاوی، خانواده درمانی، گروه درمانی، درمان فرد، روش رفتاری-شناختی، درمان رفتاری و… که یک مشاوره یا روانشناس خوب باید به این روش ها تسلط داشته باشد.

یک مرکز مشاوره خوب به روز است و از تکنولوژی وروش های نوین استفاده می‌کند

مشاوره آنلاین، مشاوره تلفنی، مشاوره در فضای مجازی و… از جمله خدمات مشاوره ای یک مرکز مشاوره به روز و خوب است. همچنین به وسیله مشاوره آنلاین یا مشاوره تلفنی، هزینه مشاوره نیز تا حد زیادی کاسته می شود و هزینه های رفت و آمد و هزینه های زمانی نیز از بین می روند.

دسترسی سریع به مشاوره و استفاده از راهنمایی های مشاور در هر زمان از شبانه روز، موجب استقبال چشمگیر مردم، از این نوع خدمات مرکز روانشناسی و مشاوره خواهد شد.

ویژگی های یک مشاور خوب

مرکز مشاوره حرفه‌ای همیشه بهترین‌ها برای شما توصیه میکند

مرکز مشاوره‌ای که رزومه و سابقه مشاوران و پزشکانشان را در اختیارتان قرار نمی‌دهند نمی‌توانند قابل اعتماد باشند. نام پزشکان و مشاوران  مشغول به کار در مرکز مشاوره را جست و جو نمایید. یک مرکز مشاوره خوب ریسک نمی‌کند و از مشاوران باتجربه و با دانش و سواد بالا بهره میگیرد.

در دسترس بودن مرکز مشاوره

مرکز مشاوره باید ترجیحاً در نقطه مناسبی از شهر قرار داشته باشد و به راحتی پیدا شود. همچنین دسترسی به ایستگاه اتوبوس یا بی آر تی، مترو و تاکسی نیز از مزایای یک مرکز روانشناسی خوب به حساب می‌آیند. یک مرکز مشاوره خوب باید تا حد امکان دسترسی به خدمات سلامت روان را برای مراجعانش ساده کند. همچنین خوب است که آدرس دقیق در کارت ویزیت و یا سایت مرکز مشاوره به همراه لوکیشن درج شود.

ویژگی های یک مشاور خوب

تا اینجا از ویژگی های بهترین مرکز مشاوره گفتیم؛ در این بخش  از مقاله نیز به بررسی بهترین مشاور خواهیم پرداخت؛ بهترین مشاور کسی است که رابطه خوب و صمیمانه ای بین خود و مراجع کننده ایجاد میکند، تا مراجع کننده  نسبت به مشاور و جلسه مشاوره احساس امنیت و اعتماد کند اگر رابطه خوبی در مشاوره موجود باشد ، مشکل مراجع کننده مطرح می شود و سپس راه حلی برای آن جست و جو می گردد در صورتی که این رابطه صمیمی نباشد مشکل از جانب مراجع به طور واقعی و عمیق مطرح نخواهد گردید.

از دیگر ویژگی های یک مشاور خوب، رازداری یا پنهان نگه داشتن مطالب مطرح شده در جلسات مشاوره از دیگران است . یک مشاور و روانشناس خوب به این موضوع مهم اهمیت ویژه ای میدهد زیرا که مراجع انتظار دارد که  مشاور روانشناس مشکل و راز او را نزد دیگران فاش نسازد .

موضوع بعدی در خصوص پذیرش بی قید و شرط و توجه به احساسات و افکار مراجع کننده است که باعث مشارکت فعال او و طرح مشکل واقعی در جلسه مشاوره روانشناسی می گردد. درک کردن مراجع و شناخت مشکل او از طریق شناخت روابط و رفتار و گفتار مراجع امکان پذیر است . داشتن شرایط محیطی مناسب و استفاده از متد هایی مانند آزمون ها و فرم های گوناگون همگی از مواردی هستند که یک مشاور خوب باید آن ها را دارا باشد.

کلام آخر

پیدا کردن مرکز مشاورخانواده خوب و حرفه‌ای یا مرکز مشاوره‌ای که بهترین خدمات را به شما ارائه دهد می‌تواند مشکل بزرگی باشد. خصوصا اگر برای بار اول می‌خواهید به مشاور خانوده یا یک روان درمانگر مراجعه کنید به همین علت در این مقاله به شرح ویژگی های بهترین مرکز مشاوره پرداختیم. شما می‌توانید برای مشورت و کسب اطلاعات بیشترو مفید در این زمینه با مرکز مشاوره تلفنی هم اندیشان تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان