ماهان شبکه ایرانیان

آشنایی با سیستم کلاچ دوبل پورشه ( PDK )

کمپانی پورشه سیستم کلاچ دوبل یا PDK را ابتدا برای مدل ۹۱۱ خود استفاده کرد. این تکنولوژی موجب میشود در زمان بسیار کمی جابجایی دنده خودرو صورت پذیرد. در ادامه با کاربلد همراه باشید... .

سیستم کلاچ دوبل یا PDK

سیستم کلاچ دوبل یا PDK دارای 7 دنده قابل تعویض است دنده های 1 تا 6 که دنده های اسپرت و سرعتی هستند و دنده هفتم با نسبت بالا که برای کنترل در سرعت های زیاد با کاهش مصرف سوخت همراه است.

 

PDK_Carbalad_1

 

سیستم کلاچ دوبل یا PDK تلفیق دو گیربکس در یکی است و به همین دلیل هم دارای دو کلاچ تلفیقی متناوب به طوری که یک اتصال غیر مستقیم بین شیفت و موتور (شیفت اول درون شیفت دوم) وجود دارد که در هر لحظه جریان انتقال نیرو فقط به یک کلاچ وارد میشود و با تعویض دنده بعدی کلاچ دوم شروع به کار می کند این عمل باعث می شود که نیرو به طور کامل از گیربکس گرفته نشده تا باعث هدر رفت نیرو، هدر رفت زمان و همینطور مصرف سوخت بیشتر شود و در نهایت یک کلاچ باز شده و به سرعت انتقال نیرو را بر عهده می گیرد و کلاچ دوم در همان زمان و در صدمی از ثانیه بسته می شود.

 

PDK_Carbalad_2



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی