رتبه‌بندی تمام فیلم‌های فرنچایز دزدان دریایی کارائیب

فرنچایز دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) یکی از بزرگترین فرنچایزهای دیزنی به شمار می‌رود که تا به امروز توانسته فروش بسیار زیادی را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. با این حال، شروع این فرنچایز این گونه نبوده و اصلا امیدی به موفقیت آن وجود نداشته است.

رتبه‌بندی تمام فیلم‌های فرنچایز دزدان دریایی کارائیب

فرنچایز دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean) یکی از بزرگترین فرنچایزهای دیزنی به شمار می‌رود که تا به امروز توانسته فروش بسیار زیادی را برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. با این حال، شروع این فرنچایز این گونه نبوده و اصلا امیدی به موفقیت آن وجود نداشته است.

در حقیقت، این مجموعه فیلم بر اساس پارک‌های موضوعی دیزنی ساخته شده و با توجه به شکست‌های قبلی دیزنی در آثار اقتباسی از این پارک‌های موضوعی، امیدها به موفقیت فیلمی در مورد دزدان دریایی بسیار اندک بوده است. از سوی دیگر، به هنگام ساخت فیلم اول «دزدان دریایی کارائیب» نیز برخی از عوامل اجرایی کمپانی دیزنی نسبت به نقش‌آفرینی جانی دپ (Johnny Depp) و همچنین اعمال درون مایه تاریک از سوی کارگردان گور وربینسکی (Gore Verbinski) در این فیلم بسیار نگران بودند.

با این حال، فرنچایز «دزدان دریایی کارائیب» به یکی از برجسته‌ترین فرنچایزهای هالیوود تبدیل شد و حتی آخرین فیلم این مجموعه یعنی فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) محصول سال 2017 میلادی نیز با وجود بحث‌های فراوان پیرامونش به فروش جهانی بیش از 800 میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در سال‌های اخیر شایعات زیادی پیرامون فرنچایز «دزدان دریایی کارائیب» وجود دارد و یکی از همین شایعات نیز در مورد ساخت فیلمی تازه با نقش‎‌‌آفرینی مارگو رابی (Margot Robbie) در نقش اصلی و به نویسندگی کریستینا هادسون (Christina Hodson) است. با این حال، فعلا دیزنی قصدی برای ساخت این فیلم ندارد.

از سوی دیگر، زندگی پر سروصدای جانی دپ در سال‌های اخیر نیز سبب شده تا ساخت فیلم ششم این فرنچایز با حضور او همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. در همین راستا، در این مطلب قرار است به رتبه‌بندی تمام فیلم‌های این فرنچایز بپردازیم.

5. فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)

فیلم دزدان دریایی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) محصول سال 2011 میلادی و چهارمین فیلم در این فرنچایز به شمار می‌رود که در آن، جک اسپارو، باربوسا با بازی جفری راش (Geoffrey Rush) و چندین کاراکتر آشنا و جدید در حال رقابت برای پیدا کردن چشمه جوانی هستند.

این فیلم اولین اثر از این فرنچایز بود که تقریبا بر اساس رمانی به نام On Stranger Tides نوشته تیم پاورز ساخته شده و اولین اثر به شمار می‌رود که در آن چهره‌های تاریخی واقهی همچون شاه جورج و بلک‌بیرد به تصویر کشیده شده‌اند. این فیلم همچنین اولین اثر در این فرنچایز محسوب می‌شود که سکان کارگردانی آن را گور وربینسکی در دست نداشته است و این وظیفه بر دوش راب مارشال (Rob Marshall) بوده است.

4. فیلم دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (2017)

فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند» پنجمین و احتمالا آخرین فیلم این فرنچایز با نقش‌آفرینی جانی دپ به شمار می‌رود که در آن دوباره اورلاندو بلوم (Orlando Bloom) حضور داشته و خاویر باردم (Javier Bardem) نیز نقش شخصیت شرور را به تصویر کشیده است.

این فیلم به هنگام فیلمبرداری خود با مشکلات متعددی مواجه شد که ساخت آن را تعویق انداخت که شامل چندین فرقه آسیب‎‌دیدگی عوامل سازنده می‌شود. با این حال، کارگردان‌های این فیلم یعنی واکیم رونینگ (Joachim Rønning) و اسپن سندبرگ (Espen Sandberg) توانستند تا صحنه‌های اکشن بسیار جذاب و پر جنب‌وجوشی را برای مخاطبان به نمایش در بیاورند.

3. فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (2006)

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (2006)

فیلم دزدان دریایی کارائیب: صندوقچه مرد مرده (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest) دومین فیلم در این فرنچایز به شمار می‌رود که در سال 2006 میلادی روی پرده سینماها اکران شد. این فیلم که نسبت به نسخه اول و سوم ضعیف‌تر به نظر می‌رسد اما همچنان اثری جالب‌توجه و شگفت‌انگیز به شمار می‌رود که تماشای آن اوقات خوشی را رقم می‌زند.

این فیلم نیز بدون مشکل نبود و نویسنده‌های فیلم‌نامه آن نتوانستند تا در زمان مورد نظر فیلم‌نامه را مهیا کنند و مجبور بودند تا در سر صحنه فیلمبرداری حاضر باشند تا در صورت لزوم بخش‌‌هایی از آن را از نو بنویسند. از سوی دیگر، عوامل سازنده باید سعی می‌کردند تا این فیلم را نیز همانند فیلم اول به اثری موفق و دوست‌داشتنی تبدیل کنند که کاری بسیار دشوار بود.

2. فیلم دزدان دریایی کارائیب: طلسم مروارید سیاه

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003)

فیلم دزدان دریایی کارائیب: طلسم مروارید سیاه (Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl) اولین فیلم در این فرنچایز محبوب و برجسته به شمار می‌رود که در سال 2003 میلادی روی پرده سینماها آمد و توانست توجه مخاطبان بسیار زیادی را به خودش جلب کند.

این فیلم نیز بدون مشکل نبوده و بسیاری از عوامل سازنده و همچنین مسئول کمپانی دیزنی در مورد تولید آن تردید داشتند و از احتمال شکست آن می‌ترسیدند. با این حال، این فیلم توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند و جانی دپ برای نقش‌آفرینی خودش به عنوان کاپیتان جک اسپارو نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

1. فیلم دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان

Pirates of the Caribbean: At World’s End (2007)

Pirates of the Caribbean: At World’s End (2007)

فیلم دزدان دریایی کارائیب: پایان جهان (Pirates of the Caribbean: At World’s End) در سال 2007 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و بودجه‌ای که برای ساخت آن صرف شده بود، آن را به گران‌ترین فیلم آن زمان تبدیل کرده بود. با این حال، به عنوان عجیب‌ترین فیلم این فرنچایز توانست به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند.

این فیلم که 168 دقیقه زمان دارد و طولانی به نظر می‌رسد اما با این وجود، سرشار از لحظات خارق‌العاده و جذاب است که در ذهن بیننده‌ها ماندگار شده است. وربینسکی و جانی دپ توانستند این فرنچایز را با این فیلم به یک نقطه اوج برسانند که پس از این همه سال همچنان در ذهن بیننده‌ها باقی مانده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان