نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ - قطر

پایان ماجراجویی غول کشِ نترس!/ فرانسه با شکست مراکش حریف آرژانتین در فینال شد +فیلم

تیم ملی فوتبال فرانسه که قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود با پیروزی برابر مراکش در مرحله نیمه نهایی بیست و دومین دوره این مسابقات به دیدار فینال صعود کرد تا حریف آرژانتین شود.

به گزارش مشرق، دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 22:30 دقیقه روز چهارشنبه تیم های ملی مراکش و فرانسه در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری 2 بر صفر خروس های اروپا به پایان رسید تا این تیم برای دومین دوره متوالی فینالیست شود.

فیلم/خلاصه بازی فرانسه 2 - مراکش 0

این دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که مراکش برای نخستین بار در تاریخ فوتبال آفریقا در مرحله نیمه نهایی حضور داشت و از این شانس برخوردار بود که با پیروزی برابر فرانسه راهی فینال شود و شگفتی سازی خود را ادامه دهد.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد مراکشی ها برای رسیدن به فینال حلقه اتحاد تشکیل دادند اما حریف فرانسه نشدند

تیم ملی فوتبال فرانسه هم که با اقتدار به این مرحله رسیده بود به دنبال دومین صعود متوالی به دیدار فینال جام جهانی بود اما می دانست برای رسیدن به این هدف حریف سرسخت و تسلیم ناپذیری را مقابل خود خواهد داشت که حریفانی چون پرتغال و اسپانیا را از دور مسابقات کنار زده بود.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد تیم ملی فوتبال فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر

بازی با هیجان روی سکوها و انگیزه بالای بازیکنان دو تیم شروع شد اما هنوزدقایقی از آن نگذشته بود که شوک فرانسوی ها کمر شگفتی ساز جام را شکست و شرایط طوری رقم خورد که سرخپوشان مغربی دروازه خود را باز شده دیدند.

در دقیقه 5 این دیدار فرانسه که می دانست باید مراکش را «پرس» کند و اجازه بازیسازی به این تیم ندهد، فشار روی دروازه حریف را در دستور کار قرار داد و در یک رفت و برگشت توسط «تئو هرناندز» به گل رسید.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد هرناندز با این ضربه در دقیقه 5 گل اول را وارد دروازه مراکش کرد

بعد از این گل معادلات بازی بهم خورد و مراکشی ها به آب و آتش زدند تا این گل را جبران کنند. تیم آفریقایی در نیمه اول موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت و چندین بار تا آستانه فرو ریختن دروازه فرانسه هم پیش رفت اما «هوگو لوریس» برابر این حملات ایستاد و چند بار دروازه اش را نجات داد.

یکی از مهمترین موقعیت های تیم ملی فوتبال مراکش ضربه قیچی برگردان «جواد الیامیق» بود که با وجود واکنش هوگو لوریس اما از دستان او هم عبور کرد و فقط تیر دروازه بود که مانع از گل شدن این ضربه تماشایی شد.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد قیچی برگردان الیامیق یکی از صحنه های زیبای بازی فرانسه و مراکش بود

در نیمه دوم مراکش بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان 10 دقیقه اول چندین بار تا باز کردن دروازه فرانسه پیش رفت اما هر بار خط دفاعی و دروازه بان حریف اجازه رسیدن به گل را نداد. در این دقایق فرانسوی ها چشم به ضد حملات توسط امباپه داشتند اما این بازیکن هم نتوانست تیمش را از زیر فشار خارج کند و در چندین نوبت به نشانه مصدومیت روی زمین افتاد تا شاید بتواند سرعت حریف را با این حربه بگیرد.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد امباپه در چند صحنه اینگونه نقش بر زمین شد تا سرعت حریف را بگیرد

در شرایطی که مراکشی ها برای رسیدن به گل تساوی تلاش می کردند و نبض بازی را در اختیار داشتند، فرانسه در یک ضد حمله توپ را به امباپه رساند و او پس از دریبل دو سه بازیکن حریف ضربه ای به توپ زد که به پای مدافعان مراکش برخورد کرد و با تغییر جهت مقابل پای «رندال کولو» افتاد تا این بازیکن در دقیقه 79 دروازه را برای بار دوم باز کند.

در دقایق باقی مانده بازهم مراکش به روند هجومی خود ادامه داد تا شاید بتواند فاصله را کم و بر هیجان بازی در دقایق پایانی اضافه کنند اما این تلاش ثمری نداشت و شگفتی ساز جام بیست و دوم با قبول شکست برابر قهرمان دوره گذشته راهی رده بندی شد تا حریف کرواسی برای کسب عنوان سوم باشد.

تیم ملی فوتبال فرانسه هم با راهیابی به دیدار فینال برای دومین دوره متوالی حریف تیم ملی آرژانتین شد. فرانسوی ها در جام جهانی 2018 دیدار فینال را با کرواسی برگزار کردند و قهرمان شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان