نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲؛

صعود قاطع آرژانتین به فینال با درخشش مسی/ حسرت کرواسی با شکستی سنگین +فیلم

تیم ملی آرژانتین با تحمیل شکستی سنگین به کرواسی، به شیوه‌ای قاطعانه اولین فینالیست جام جهانی قطر شد.

به گزارش مشرق، در اولین بازی از مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه لوسیل شهر دوحه، تیم‌های ملی آرژانتین و کرواسی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 3 بر صفر آرژانتینی‌ها به پایان رسید تا آلبی‌سلسته پس از هشت سال دوباره به فینال جام جهانی برگردد.

لیونل مسی در دقیقه 34 از روی نقطه پنالتی و خولیان آلوارس دو بار در دقایق 39 و 69 (دومی به لطف حرکت انفرادی زیبای مسی و پاس گل او) در این بازی گلزنی کردند.

فیلم/ خلاصه بازی آرژانتین 3 - کرواسی صفر

در این بازی با وجود استارت هجومی آرژانتین، این کرواسی بود که به تدریج بر توپ و میدان مسلط و با عملکرد بهتر بازیکنانش این تیم در رد و بدل کردن توپ میان یکدیگر، از تملک توپ بیشتری برخوردار شد. با بازی خوب کروات‌ها آرژانتین هم عقب کشید و با احتیاط بیشتر سعی در جلوگیری از خطرناک شدن حرکات تیم تحت هدایت زلاتکو دالیچ داشت.

صعود قاطع آرژانتین به فینال با درخشش مسی/ حسرت کرواسی با شکستی سنگین

در این میان بازیکنان آرژانتین هم با دوندگی فراوان سعی در تصاحب توپ و رساندن آن به لیونل مسی به امید آغاز یک بازیسازی خلاقانه توسط کاپیتان آلبی‌سلسته داشتند کسی که بیست‌وپنجمین بازی‌اش در جام‌های جهانی را انجام داد تا به لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال آلمان به‌عنوان رکورددار بیشترین بازی در این رقابت‌ها برسد.

از اواسط نیمه اول آرژانتینی‌ها از نیمه زمین خود خارج شدند و با یکی دو موقعیت خطرناک، از جمله شوت انزو فرناندس که جدی‌ترین فرصت گلزنی بازی بود، حریف کروات را کمی عقب نشاندند.

نقطه عطف بازی در دقیقه 33 فرا رسید زمانی که کرواسی یک حمله ترتیب داد اما آرژانتینی‌ها بلافاصله در پاسخ به آن ضدحمله‌ای سریع را ترتیب داد که منجر به ارسال یک پاس عمقی هوشمندانه از سوی انزر فرناندس برای خولیان آلوارس شد تا مهاجم منچسترسیتی در موقعیت تک‌به‌تک با لیواکوویچ دروازه‌بان کرواسی قرار بگیرد. آلواس توپ را از کنار دروازه‌بان کروات‌ها عبور داد اما لیواکوویچ سد راه او شد و دانیله اورساتو داور ایتالیایی هم فوراً نقطه پنالتی را نشان داد. طبق معمول لیونل مسی پشت توپ ایستاد و توپ را با ارتفاع بالا به گوشه سمت چپ دروازه حریف فرستاد، جایی که لیواکوویچ هیچ شانسی برای مهار آن نداشت. مسی با این گل شمار گل‌های خود در جام‌های جهانی را به عدد 11 رساند و از این حیث با سبقت گرفتن از گابریل باتیستوتا به بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین در جام‌های جهانی تبدیل شد.

کرواسی سعی در جبران سریع گل خورده نشان داد و برحملاتش افزود، اما همچون صحنه گل اول، در دقیقه 39 دوباره اسیر یک ضدحمله شد. این بار هم خولیان آلوارس نقش اول داستان بود و توپ لو رفته در میان میدان را یک تنه به محوطه جریمه حریف رساند و با استفاده از سردرگمی و دستپاچگی مدافعان حریف به تور دروازه چسباند و این بار در نقش زننده گل ظاهر شد.

صعود قاطع آرژانتین به فینال با درخشش مسی/ حسرت کرواسی با شکستی سنگین

آرژانتین این شانس را داشت که اختلاف را به سه گل افزایش دهد، اما این بار لیواکوویچ در دقیقه 42 ناجی دروازه کروات‌ها شد تا شانس تیمش برای جبران گل‌های خورده در نیمه دوم کمتر نشود.

در نیمه دوم آرژانتینی‌ها به لطف روحیه و اعتماد به نفسی که از برتری نیمه اول به دست آورده بودند، بازی را بهتر شروع کردند و حتی زودتر از حریف (در دقیقه 57) این شانس را داشتند که باز هم به گل برسند اما این بار بسته بودن زاویه به لیونل مسی اجازه ندارد در دوئل تک به تک به لیواکوویچ پیروز شود. بازی منطقی، حساب‌شده و بدون ریسک در دستور کار شاگردان لیونل اسکالونی قرار گرفت و این تیم به جای حملات بی‌محابا، ترجیح داد بازی را اداره کند. با این حال ضدحملات زهردارش را متوقف نکرد و در حرکتی از جناح راست، توپ را به لیونل مسی سپرد تا کاپیتان مابقی کار را انجام دهد. مسی با نابود کردن مدافع پیش روی خود گواردیول وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس کات‌بک توپ را به خولیان آلوارس رساند و او نیز بدون اضافه کار و تکضرب دومین گل خود و سومین گل آلبی‌سلسته را به ثمر رساند. این گل آب سردی بر پیکر کروات‌هایی بود که داشتند مانند جام جهانی قبلی به فینال صعود کنند و آنها حتی برتری‌شان در تملک توپ را هم از دست دادند. کروات‌ها خوش‌شانس بودند که گل‌های بعدی را دریافت نکردند تا با شکستی تحقیرآمیز به بازی رده‌بندی نرود.

صعود قاطع آرژانتین به فینال با درخشش مسی/ حسرت کرواسی با شکستی سنگین

به این ترتیب آرژانتین برای ششمین بار به فینال جام جهانی صعود کرد، جایی که باید با برنده بازی امشب دوم مرحله نیمه نهایی میان تیم‌های فرانسه و مراکش مصاف داشته باشد تا شاید سرانجام طلسم ناکامی‌های لیونل مسی در این تورنمنت و رسیدن به افتخاری که آخرین بار اسطوره فقید کشورش دیه‌گو مارادونا در سال 1986 برای آلبی‌سلسته کسب کرد، بشکند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان