دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۲۲؛

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر +فیلم

تیم ملی کرواسی با شکست مراکش در دیدار رده‌بندی به رتبه سوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رسید.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال کرواسی و مراکش از ساعت 18:30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با قضاوت عبدالرحمان جاسم قطری برگزارکننده‌ی بازی رده‌بندی جام جهانی 2022 بودند که در پایان بلیزرها با حساب 2 بر یک از سد حریف آفریقایی خود گذشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.

فیلم/ خلاصه بازی کرواسی 2 - مراکش 1

ترکیب ابتدایی مراکش:

یاسین بونو، اشرف حکیمی، سفیان آمرابط، حکیم زیاش، عبدالحمید سابیری، سفیان بوفال، جواد الیامیق، یوسف النصیری، اشرف داری، بلال الخنوس، یحیی عطیه‌الله.

ترکیب ابتدایی کرواسی:

دومنیک لیواکوویچ، یوسیپ استانیسیچ، ایوان پریشیچ، لوورو مایر، متئو کواچیچ، آندری کراماریچ، لوکا مودریچ، مارکو لیوایا، میسلاو اورشیچ، یوشکو گواردیول، یوسیپ سوتالو.

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر

هر 2 تیم تغییراتی را در ترکیب اصلی خود به وجود آوردند و میزان تغییرات در جمع بلیزرها بیشتر بود. شاگردان زلاتکو دالیچ بازی را توفانی آغاز کردند و این مساله مراکشی‌ها را با اشتباهات متعددی مواجه کرد. یاسین بونو در همان دقیقه‌ی اول ممکن بود به اشتباه دروازه‌ی خودی را باز کند اما این اتفاق رخ داد.

با این وجود انتظار کروات‌ها برای زدن گل نخست زیاد طول نکشید. یوشکو گواردیول در دقیقه‌ی هفت، ارسال زیبای ایوان پریشیچ که ماحصل یک ضربه‌ی ایستگاهی تمرین شده بود را با ضربه‌ی سری شیرجه‌وار به گل نخست بازی تبدیل کرد. این سومین پاس گل شماره‌ی چهار کرواسی در این مسابقات بود که داده شد تا او در کنار آنتوان گریزمان و لیونل مسی در صدر جدول پاس گل دهندگان قرار بگیرد.

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر

تیم تحت هدایت ولید الرکراکی به سریع‌ترین شکل ممکن به این گل واکنش نشان داد. در دقیقه‌ی 9 ارسال حکیم زیاش از سمت راست پس از برخورد به مایر، در محوطه‌ی 6 قدم جلوی اشرف داری فرود آمد و مدافع پیش‌تاخته مغرب با ضربه‌ی سر چکشی حساب کار را یک بر یک کرد تا همه چیز به تعادل کشیده شود.

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر

در ادامه بازهم نبض بازی در اختیار بلیزرها قرار گرفت. آنها با استفاده از اشتباهات شیرهای اطلس یکی 2 بار تا آستانه‌ی زدن گل دوم پیش رفتند اما واکنش‌های یاسین بونو و بی‌دقتی مهاجمان کرواسی مانع گلزنی دوباره شد. در این میان مراکش هم روی ضد حملات از سمت چپ خط دفاعی نماینده‌ی اروپا نزدیک به دروازه‌ی لیواکوویچ شدند اما به گل دست پیدا نکردند.

در دقایق پایانی نیمه‌ی نخست سومین گل بازی هم زده شد. میسلاو اورشیچ روی پاس لیوایا، توپ را با بغل پای زیبا از گوشه‌ی محوطه‌ی جریمه در دقیقه‌ی 42 به گل دوم تبدیل کرد. فاصله‌ی یاسین بونو با خط دروازه در به ثمر رسیدن این گل موثر بود. نیمه‌ی نخست با همین نتیجه به اتمام رسید.

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر

با آغاز 45 دقیقه‌ی دوم این کرواسی بود که بازهم شروع بهتری داشت. آنها از عدم تمرکز مراکش برای ایجاد موقعیت استفاده کردند اما توپ‌های‌شان تبدیل به گل نشد. رفته‌رفته شاگردان دالیچ رو به میدان‌داری آوردند و مراکش نیز قدرت ایجاد موقعیت خاصی را نداشت.

مصدومیت کراماریچ از کرواسی و اشرف داری به همراه جواد الیامیق از مراکش باعث شد تا تعویض‌های اجباری قابل توجهی در بازی صورت بگیرد و از سرعت مسابقه کاسته شود.

در دقیقه‌ی 75 یوشکو گواردیول در درون محوطه‌ی جریمه سرنگون شد اما در تصمیمی عجیب داور و var خطایی اعلام نکردند. لحظاتی بعد یوسف‌ النصیری در جدی‌ترین موقعیت شیرهای اطلس در آستانه‌ی گلزنی قرار گرفت اما ضرب‌اش از زاویه‌ی بسته با واکنش به موقع دومنیک لیواکوویچ همراه شد.

کرواسی سوم دنیا شد/ پایان داستان شگفت‌انگیز مراکش در قطر

کرواسی با ثبت پیروزی 2 بر یک مقابل مراکش عنوان سومی جام جهانی 1998 را تکرار کرد و عملکرد خوبی همانند جام جهانی 2018 به منصه‌ی ظهور گذاشت. در سوی دیگر ماجرا مراکش نیز علی‌رغم متحمل شدن دومین باخت در این دوره از بازی‌ها، با ایستادن در رده‌ی چهارم، بهترین مقام یک تیم آفریقایی در تاریخ جام جهانی را به خود اختصاص دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان