بهترین سریال‌های تاریخی سرویس‌های آنلاین

سرویس‌های آنلاین توانستند تا با رقابت شدیدی که بین خودشان دارند، هزینه‌های زیادی را برای ساخت فیلم و سریال صرف کنند و در نتیجه نیز سریال‌های بسیار جذابی را خلق کرده‌اند

بهترین سریال‌های تاریخی سرویس‌های آنلاین

سرویس‌های آنلاین توانستند تا با رقابت شدیدی که بین خودشان دارند، هزینه‌های زیادی را برای ساخت فیلم و سریال صرف کنند و در نتیجه نیز سریال‌های بسیار جذابی را خلق کرده‌اند. در این میان، سریال‌های تاریخی توانستند تا توجه مخاطبان را به خودشان جلب کنند. در این مطلب قصد داریم که به معرفی بهترین سریال‌های تاریخی سرویس‌های آنلاینی همچون نتفلیکس، استارز و اچ‌بی‌او مکس بپردازیم. همراه با ما باشید.

8. سریال تروی: سقوط یک شهر

Troy: Fall of a City (Netflix)

Troy: Fall of a City (Netflix)

جنگ تروی یا تروآ از جمله داستان‌هایی به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز توانسته توجه افراد بسیار زیادی را به خودش جلب کند. بنابر گفته‌ها، این جنگ در بین قرن یازدهم تا سیزدهم پیش از میلاد صورت گرفته و از آن زمان نیز درس‌های آن در بین داستان‌های مختلف نفوذ کرده‌اند.

سریال تروی: سقوط یک شهر (Troy: Fall of a City) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس نیز همین داستان را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد. این سریال داستان جوانی به نام شاهزاده پاریس را روایت می‌کند که عاشق زنی متاهل به نام هلن از اسپارتا می‌شود و نتیجه این عشق نیز جنگی 10 ساله بین دو کشور است.

7. سریال مارکو پولو

Marco Polo (Netflix)

Marco Polo (Netflix)

سریال مارکو پولو (Marco Polo) یکی از اولین سریال‌های اوریجینال سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود که داستان زندگی کاوشگری به نام مارکو پولو و سفرهای او به کشورهای آسیایی همچون چین و هند را به تصویر می‌کشد. این سریال در رقابت با سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) ساخته شده بود و نتوانست آن طور که باید به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کند.

در این سریال، مارکو پولو در امپراتوری مغول قرار دارد که تحت حاکمیتی فردی به خام کوبلای خان با بازی بندیکت وونگ (Benedict Wong) است، حاکمی که تندخو است و جاه‌طلبی بسیار زیادی دارد.

6. سریال بربرها

Barbarians (Netflix)

Barbarians (Netflix)

سریال بربرها (Barbarians) محصولی مشترک از سرویس آنلاین نتفلیکس و کمپانی Gaumont به شمار می‌رود و داستان تاریخی و مهیج خودش را به شکلی اکشن محور روایت می‌کند. این سریال که به زبان آلمانی ساخته شده، رویدادهایی را به تصویر می‌کشد که به نبرد جنگل توتبورگ ختم شد، جنگی که در آن، قبیله‌های ژرمن به صورت متحد توانستند تا در مقابل رومی‌ها ایستادگی کنند.

این سریال داستان سه دو دوست به نام‌های آرمینیوس، توسنلدا و فولکوین را روایت می‌کند که هر کدام از آن‌ها باور متفاوتی نسبت به قبیله خود و همچنین امپراتوری روم دارند و به لطف داستان‌سرایی جالب و محیط رنگانگ و سرسبز خودش توانسته از جمله سریال‌های جذاب جدید سرویس نتفلیکس باشد.

5. سریال شاهدخت اسپانیایی

The Spanish Princess (Starz)

The Spanish Princess (Starz)

شبکه و سرویس آنلاین استارز بیشتر برای ساخت سریال‌های تاریخی و مهیج خودش شناخته می‌شود که بر اساس رمان‌هایی در مورد سیاست‌ها و فتنه‌های دربار در قرون وسطی هستند. یکی از اولین سریال‌های این شکلی نیز سریال ملکه سفید (The White Queen) بود که توسط اما فراست (Emma Frost) خلق شده بود.

به دنبال آن نیز سریال شاهدخت سفید (The White Princess) توسط خود اما فراست و با حضور جودی کامر (Jodie Comer) در نقش اصلی ساخت شد. سومین اثر این سه‌گانه اما فراست نیز سریال شاهدخت اسپانیایی (The Spanish Princess) است که نقش اصلی آن را شارلوت هوپ به تصویر می‌کشد.

4. سریال وایکینگ‌ها: والهالا

Vikings: Valhalla (Netflix)

Vikings: Valhalla (Netflix)

سریال وایکینگ‌ها: والهالا (Vikings: Valhalla) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس نسخه‌ای فرعی برای سریال «وایکینگ‌ها» از شبکه هیستوری به شمار می‌رود و داستانی دیگر از وایکینگ‌ها و نبرد آن‌ها با انگلیسی‌ها را به نمایش در می‌آورد.

سریال «وایکینگ‌ها: والهالا» از جمله جدیدترین سریال‌های این فهرست به شمار می‌رود که فصل اول آن در اوایل سال 2022 میلادی پخش شده بود و فصل دوم آن نیز قرار است در اوایل سال آینده میلادی از این سرویس آنلاین عرضه شود.

3. سریال ماکسیمیلیان

Maximilian (Starz)

Maximilian (Starz)

سریال ماکسیمیلیان (Maximilian) یکی دیگر از سریال‌های برجسته شبکه و سرویس آنلاین استارز به شمار می‌رود که فیلمبرداری، فضاسازی، لباس‌ها و همچنین طراحی صحنه آن در حد اعلاء قرار دارند.

این سریال داستان حکومت مناقشه‌برانگیز ماکسیمیلیان اول از خاندان هاسبسبورگ را روایت می‌کند که از سال 1508 تا 1519 به عنوان حاکم روم فرمانروایی کرده است. این سریال همچنین داستان همسر وی به نام ماری از بورگوندی و چگونگی تبدیل شدن ازدواج آن‌ها به عشقی واقعی را روایت می‌کند.

2. سریال باروت

Gunpowder (HBO Max)

Gunpowder (HBO Max)

سریال باروت (Gunpowder) محصولی از سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس محسوب می‌شود و اتفاقات آن نیز در طول دوره پس از حکومت هنری هشتم جریان دارد که در آن، مذهب کاتولیک در انگلیس به حاشیه رانده شد. در این زمان، کاتولیک‌ها مورد تعقیب قرار می‌گرفتند و به آن‌ها نیز اتهام خیانت و بدعت زده می‌شد.

در این سریال، کیت هرینگتون (Kit Harington) نقش رابرت کیتسبی را بازی می‌کند که یکی از افراد اصلی در سازماندهی توطئه باروت بود، توطئه‌ای که به منظور ترور پادشاه جیمز اول طراحی شده بود و در آن، افرادی سعی داشتند تا مجلس اعیان را در سال 1605 میلادی منفجر کنند.

1. سریال آخرین پادشاهی

The Last Kingdom (Netflix)

The Last Kingdom (Netflix)

سریال آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) ممکن است چندان پیچیده و از لحاظ تاریخی دقیق نباشد اما در هر صورت، داستانی جذاب و تاریخی را برای مخاطبان به نمایش در می‌آورد که بدون شک توجه علاقه‌مندان به این ژانر را به خودش جلب می‌کند.

این سریال بر اساس مجموعه‌ای شامل 13 کتاب نوشته نویسنده انگلیسی برنارد کورنول (Bernard Cornwell) ساخته شده و در ابتدا برای پخش از شبکه بی‌بی‌سی ساخته شده اما در نهایت سرویس آنلاین نتفلیکس پخش فصل‌های پایانی آن را برعهده داشته بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان