هوندا میگوید فضایی مجازی ساخته که طراحان و مهندسان شرکت در سراسر جهان میتوانند در آن کنار یکدیگر کار کنند.
هوندا این سیستم را در دوران کرونا طراحی کرد. با گسترش ویروس و قرنطینه، هوندا برای اینکه عرضه مدل پایلوت عقب نیفتد، فضایی مجازی ساخت که طراحان شرکت در لسآنجلس بتوانند از طریق واقعیت مجازی با همکاران خود در ژاپن ماشین را ببینند و با هم تبادل نظر کنند.
پس از این تجربه موفق، هوندا میگوید از این روش در طراحی مدل بعدی خود به نام پرولوگ هم استفاده کرده است. به گفته کارخانه برای نهایی کردن ظاهر ماشین هنوز از ماکتهای گلی استفاده میشود، اما برای طراحی اتاق ماشین کاملا از ابزارهای مجازی استفاده شد و تیمهای طراحی در لسآنجلس و توکیو همزمان در محیطی مجازی کنار یکدیگر کار کردند.
لیسا لی، مدیر طراحی اتاق پرولوگ میگوید با این روش زمان زیادی صرفهجویی میشود، چون با استفاده از امکانات دیجیتال میتوان سریعتر درباره رنگ و جنس مواد تصمیم گرفت. کنار هم بودن تیمها هم باعث میشود تصمیمگیری سریعتر شود.
هوندا میگوید قصد ندارد این سیستم را به طور کامل جایگزین روشهای معمول کند، چون به نظر این کارخانه هنوز روابط انسانی نقش مهمی در شکل دادن به یک خودرو دارد.