معرفی فیلم The Pale Blue Eye با بازی کریستین بیل

سرویس آنلاین نتفلیکس در این موقع از سال اثری کلاسیک، جنایی و معمایی بسیار خوبی را برای مخاطبان خودش فراهم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق (Murder on the Orient Express)، فیلم چاقوکشی (Knives Out) و فیلم انولا هولمز (Enola Holmes) اشاره کرد.

معرفی فیلم The Pale Blue Eye با بازی کریستین بیل

سرویس آنلاین نتفلیکس در این موقع از سال اثری کلاسیک، جنایی و معمایی بسیار خوبی را برای مخاطبان خودش فراهم می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق (Murder on the Orient Express)، فیلم چاقوکشی (Knives Out) و فیلم انولا هولمز (Enola Holmes) اشاره کرد.

فیلم چشم آبی روشن (The Pale Blue Eye) نیز قرار است در کریسمس امسال توجه بیننده‌ها را به خودش جلب کند. در این اثر، داستان شخصیت ادگار آلن پو دنبال می‌شود که سعی دارد معمای دو قتل را حل نماید. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این اثر تازه بپردازیم.

داستان فیلم The Pale Blue Eye

فیلم «چشم آبی روشن» بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوئیس بایارد محصول سال 2006 میلادی است. اتفاقات داستان آن نیز در آکادمی‌ای نظامی در وست پوینت در ایالت نیویورک جریان دارد. در زمستان سال 1830 میلادی، یکی از دانشجویان جوان این آکادمی ناپدید می‌شود و بعدا او را پیدا می‌کنند که به دار آویخته شده و قلبش نیز از بدنش جدا شده است.

همین اتفاق هولناک باعث هرج و مرج در آکادمی می‌شود و همین نیز سبب می‌گردد تا مسئولین آنجا از پلیسی به نام گاس لندور که اکنون به عنوان کارآگاه فعالیت می‌کند، کمک بگیرند. گاس لندور نیز برای اینکه بتواند بهتر و سریع‌تر معمای این قتل را پیدا کند، از دانشجوی جوان و باهوشی در داخل این آکادمی به نام ادگار آلن پو کمک می‌گیرد، دانشجویی که بعدا به شاعری بسیار برجسته و مشهور تبدیل شد.

با اینکه فیلم «چشم آبی روشن» داستان ادگار آلن پو را روایت می‌کند و در حقیقت، او به مدت هفت ماه در آکادمی وست پوینت خدمت کرده اما اتفاقات این رمان و فیلم بر اساس هیچ گونه رویداد واقعی نیستند. با این حال،‌ فیلم به نحوی ساخته شده که توانسته به خوبی حس واقعی بودن را به بیننده منتقل کند.

بازیگران فیلم The Pale Blue Eye

کریستین بیل در فیلم «چشم آبی روشن» نقش کاراگاه آگوستوس لندور را بازی می‌کند. این بازیگر کارنامه هنری بسیار درخشانی دارد و این در حالی است که او در سن سیزده سالگی با حضور در فیلم امپراتوری خورشید (Empire of the Sun) ساخته استیون اسپیلبرگ توانست به شهرت دست پیدا کند.

کریستین بیل در دوران بازیگری خودش در فیلم‌های بسیار برجسته و درخشانی حضور داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم دیوانه آمریکایی (American Psycho)، سه‌گانه شوالیه تاریکی (The Dark Knight) ساخته کریستوفر نولان، فیلم مشت‌زن (The Fighter)، فیلم حقه‌بازی آمریکایی (American Hustle) و فیلم ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) اشاره کرد.

نقش ادگار آلن پو در فیلم «چشم آبی روشن» را هری ملینگ بازی می‌کند که بیشتر برای نقش‌آفرینی در نقش دادلی دارسلی در مجموعه فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) شهرت دارد. از جمله دیگر فیلم‌های کارنامه هنری این بازیگر نیز می‌توان به فیلم تصنیف باستر اسکراگز (The Ballad of Buster Scruggs) و فیلم شیطان تمام وقت (The Devil All the Time) اشاره کرد.

توبی جونز دیگر ستاره فیلم «چشم آبی روشن» به شمار می‌رود که نقش جراحی به نام دکتر مارکیز را ایفا می‌کند. این شخصیت در داستان فیلم وظیفه کالبدشکافی مقتول‌ها را برعهده دارد. جیلیان اندرسون نیز نقش همسر وی را به تصویر می‌کشد.

توبی جونز بازیگری انگلیسی است که بیشتر به خاطر بازی در آثاری همچون فیلم بدنام (Infamous)، فیلم فراست/نیکسون (Frost/Nixon)، فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس (Tinker Tailor Soldier Spy) و فیلم کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger) شناخته می‌شود.

جیلیان اندرسون نیز برای حضور در سریال درام و جنایی سقوط (The Fall)، سریال کمدی S** Education از سرویس آنلاین نتفلیکس و همچنین سریال درام و علمی تخیلی پرونده‌های مجهول (The X-Files) و سریال درام و تاریخی تاج (The Crown) شهرت دارد.

تیموتی اسپال دیگر بازیگر فیلم «چشم آبی روشن» به شمار می‌رود و در این اثر نقش کلونل وست پوینت را بازی می‌کند که قصد دارد تا معمای این قتل‌ها هر چه سریع‌تر و بدون دردسر حل شوند. این بازیگر بیشتر برای نقش‌آفرینی خود در آثاری همچون فیلم آخرین سامورایی (The Last Samurai)، فیلم افسون‌شده (Enchanted) و فیلم سخنرانی پادشاه (The King’s Speech) شهرت دارد.

رابرت دووال نیز دیگر بازیگر این اثر به شمار می‌رود که توانسته نقش‌آفرینی درخشان و خیره‌کننده‌ای در نقش ژان پپه داشته باشد. او فردی گوشه‌گیر و غریبه است که تخصص خود را برای کمک به حل قتل‌ها ارائه می‌دهد. فیلم کشتن مرغ مقلد (To Kill a Mockingbird)، فیلم پدرخوانده (Godfather) و فیلم و سریال کمدی ماش (M*A*S*H) نیز از جمله آثار وی به شمار می‌روند.

وظیفه نویسندگی و کارگردانی فیلم «چشم آبی روشن» را اسکات کوپر در دست داشته که قبلا آثاری همچون فیلم دل دیوانه (Crazy Heart)، فیلم خارج از کوره (Out of the Furnace)، فیلم عشاء ربانی سیاه (Black Mass) و فیلم متخاصمان (Hostiles) را ساخته است. این فیلم، سومین همکاری بین او و کریستین بیل به شمار می‌رود.

تاریخ پخش فیلم The Pale Blue Eye

فیلم «چشم آبی روشن» در تاریخ 23 دسامبر سال 2022 میلادی به صورت محدود روی پرده سینماها اکران شده و سپس قرار است در تاریخ 6 ژانویه سال 2023 میلادی (جمعه 16 دی 1401) روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان