ماهان شبکه ایرانیان

فولکس واگن به جای تویوتا تولید کننده برتر شد

فولکس واگن، خودروساز آلمانی، در سال گذشته ۱۰.۳ میلیون خودرو فروخته است. با این میزان، رکورد فروش را در دست خود دارد و از رقیب ژاپنی خودش ۳.۸ درصد بیشتر فروش داشته است. این درحالی است که با توجه به رسوایی تقلب دیزل فولکس واگن انتظار فروش به این حد وجود نداشت. در چهارسال گذشته تویوتا بیشترین فروش را داشته است و در سطح جهانی ۱۰.۱۷۵ میلیون ارسال خودرو داشته است.

فولکس واگن، خودروساز آلمانی، در سال گذشته 10.3 میلیون خودرو فروخته است. با این میزان، رکورد فروش را در دست خود دارد و از رقیب ژاپنی خودش 3.8 درصد بیشتر فروش داشته است. این درحالی است که با توجه به رسوایی تقلب دیزل فولکس واگن انتظار فروش به این حد وجود نداشت. در چهارسال گذشته تویوتا بیشترین فروش را داشته است و در سطح جهانی 10.175 میلیون ارسال خودرو داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، افزایش فروش فولکس واگن به علت تقاضای بالای خرید چینی ها به عنوان دومین بازار بزرگ بعد از اروپا بوده است. شهرت آودی و پورشه نیز به صورت جهانی باعث رونق و افزایش صادرات بوده است.

فولکس واگن به جای تویوتا تولید کننده برتر شد

یک کارشناس خودرو در فرانکفورت می گوید "توسعه بازار آمریکا برای حفظ این جایگاه فولکس واگن به عنوان بیشترین میزان فروش در ادامه سال تعیین کننده خواهد بود. اگر بازار چین و اروپا به همین شکل ادامه پیدا کند و بازار آمریکا آنطور که انتظار نیز می رود ضعیف شود، فولکس واگن در سال 2017 اول خواهد ماند چرا که تویوتا عرضه بیشتری به بازار آمریکای شمالی دارد.”

با وجود فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ساخت کارخانه در مکزیک، سال 2017 برای تویوتا در آمریکا سال سختی خواهد بود. بدنبال انتقاد ترامپ از تویوتا، این شرکت ژاپنی اعلام کرد که در پنج سال آینده حدود 10 میلیارد دلار در بازار آمریکا سرمایه گذاری خواهد کرد. به نظر «کن ماریو» تحلیل گر بازار واقع در توکیو، "ترامپ تهدید بزرگتری برای تویوتا است تا برای خودروساز آلمانی، چرا که خودروسازان آلمان کمتر در معرض بازار آمریکا هستند”

در جولای، فولکس واگن استراتژی جدید خودش را با شعار حمایت از محیط زیست اعلام کرد. این شرکت آلمانی 10 میلیارد یورو در تکنولوژی های سبز مانند خودروهای برقی، راننده اتوماتیک و راید شیرینگ (نوعی کارپولینگ که از طریق جی پی اس، گوشی همراه وشبکه اجتماعی به افراد امکان می دهد تا کسانی که هم مسیر آنها هستند را پیدا و سوار کنند تا خودروی کمتری استفاده شود) سرمایه گذاری می کند و همچنین قصد دارد تا 30 خودروی برقی جدید نیز در یک دهه عرضه کند. «دیتمار فوگنرایتر» رییس بخش فروش آودی در فولکس واگن می گوید "استراتژی جدید ما تا 2025 دیگر شامل هیچ اهداف فروشی نمی شود. زمان این هدف گذاری ها تمام شده است." 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان