NFT چیست؟

سه نکته مهم برای ورود به دنیای NFTها

وب گردی ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۹:۴۱ ۳۹۳۱۸۶۱

اگرچه بیشتر تولیدکنندگان آثار NFT هنرمندان هستند اما افراد عادی نیز با داشتن ایده‌های خلاقانه می‌توانند مجموعه NFTهای خود را ایجاد نمایند و از آن‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بهره بگیرند. در این مقاله، علاوه بر پاسخ به سوال NFT چیست و به بررسی سه نکته مهم برای ورود به دنیای NFT میپردازیم.

همراه ما باشید

NFT چیست؟

NFT مخفف عبارت Non-Fungible Token به معنای توکن غیرمثلثی یا غیر قابل تعویض است. این رمزارزها روی فناوری بلاکچین رمزگذاری شده‌اند. NFT ها ابزاری ایده‌آل برای محافظت از ارزش دارای‌های دنیای واقعی و مجازی محسوب می‌شوند که بر خلاف رمزارزها، منحصر به فرد هستند و با سایر دارایی‌های دیجیتال در گردش ارتباطی ندارند، به همین دلیل آن‌ها را غیرقابل تعویض توصیف می‌کنند.

شاید موارد گفته شده، شما را یاد تابلوهای هنری و آثار نقاشی معروف بیندازد؛ NFT دقیقا چنین مفهومی را برای هنرهای دیجیتالی ارائه می‌دهد. همان‌گونه که افراد تابلوهای نقاشی خود را به فروش می‌رسانند و خرید و فروش این آثار نشان از اصالت و ارزش آن‌ها دارد.

اکثر NFTهای موجود، بر روی بستر اتریوم و با استاندارد ERC-721 ساخته می‌شوند؛ البته بستر و بلاک چین‌های دیگری نیز برای توسعه و ساخت NFT موجود است. نکته مهمی که باید درمورد NFTها در نظر بگیرید، امکان تبدیل هر گونه فایل دیجیتالی به NFT است؛ یعنی ساخت NFT، تنها به تصاویر و فایل‌های JPG منحصر نمی‌شود.

مهمترین ویژگی‌های NFT :

از مهمترین ویژگی‌های NFT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منحصر به فرد بودن

  • تقسیم ناپذیری

  • عدم قابلیت تبدیل

  • حفظ ارزش معنوی

  • کمیاب بودن

کاربردهای NFT

کاربردهای NFT  :

1 - کلکسیون ها

کریپتوکیتیز بچه گربه های دیجیتال و منحصر به فردی است که به عنوان اولین NFT مورد استفاده به صورت کلکسیون تلقی می‌شود.

2 - آثار هنری

اکثر NFTهایی که امروزه در گردش هستند، جزو آثار هنری به شمار می‌آیند. در حال حاضر آثار هنری مجازی از جمله عکس‌های دیجیتال، گیف‌ها و ویدئوهای کوتاه به صورت آنلاین به فروش می‌رسند.

3 - بازی

بسیاری از سازندگان بازی و فعالان صنعت گیمینگ از NFT برای خلق و توسعه بازی‌های خود استفاده می‌  نمایند.

4 - میم و شوخی ها

فروش میم‌ها یا شوخی‌های تصویری در قالب رمزارز به عنوان NFT مهم‌ترین دستاورد در زمینه‌ی توکن های غیر قابل تعویض در سال‌های اخیر بوده است. میم‌ها علیرغم محبوبیت آنها در بین کاربران اینترنت و بخشی از فرهنگ عامه، با NFTها مرتبط شده‌اند.

6 - احراز هویت

از آنجا که یکی از مهمترین ویژگی‌های NFT تعویض ناپذیر بودن و کمیاب بودن آن است، از این کاربرد توکن غیرقابل تعویض می‌توان در زمینه‌ی صدور گواهینامه‌ها و مجوزهای احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال استفاده کرد.

سه نکته مهم برای ورود به دنیای NFTها

کاربران گرامی در ادامه به 3 نکته مهم برای ورود به دنیای NFT ها را به شما معرفی خواهیم کرد که توجه به آنها اهمیت فراوانی دارد.

1 - انتخاب موضوع خاص و منحصر به فرد

هر NFT دارای ویژگی‌های خاص خود است و امکان تعویض با NFT دیگر را ندارد. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که هر NFT مانند یک اثر انگشت عمل می‌کنند. برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه بشوید می‌توانید به آثار هنری فکر نمایید. به طور مثال یک اثر خاص از یک هنرمند تنها یکی است و اگر بعضاً نمونه‌ی مشابه آن تولید شده است اما زمین تا آسمان با نسخه اصلی آن متفاوت خواهد بود و اصلاً ارزش نسخه اصلی آن را نخواهد داشت.

حال که با مفهوم این موضوع آشنا شدید، لازم است برای ساخت NFT در ابتدا باید موضوع آن را انتخاب نمایید. به این معنا که قصد دارید کدام یک از دارایی‌های دیجیتال خود را به NFT تبدیل نمایید. این دارایی می‌تواند هر کدام از موارد زیر باشد:

  • یک عکس

  • یک نقاشی خاص

  • موسیقی

  • گیف

  • توییت

  • کلکسیون بازی‌های ویدئویی

2 – انتخاب یک بلاکچین مناسب

حال فرایند تبدیل دارایی به NFT برای شما به عنوان یک سازنده آغاز شده است. از آنجایی که شبکه اتریوم (ETH) اولین بلاک چینی است که NFT را همراهی کرد لذا امروزه محبوبیت زیادی در بین سازندگان داشته و بین بلاک چین‌های مختلف در جایگاه اول قرار دارد. اما گزینه‌های دیگری به عنوان یک بلاک چین برای ساخت NFT وجود دارد که به تفکیک شامل موارد زیر است:

 Polkadot

Tezos

Binance smart chain

Cosmos

3 – انتخاب یک کیف پول دیجیتالی مناسب

ایجاد و تنظیم کیف پول دیجیتال مخصوص خود، جزو اصلی‌ترین مراحل است. در واقع شما برای شروع سرمایه گذاری نیاز به مقداری رمز ارز دارید و این کیف پول‌های دیجیتال هستند که قابلیت دسترسی به ارز دیجیتال را برای شما فراهم می نماید. بنابراین کیف پول‌ های NFT در ساخت و خرید و فروش آن نقش مهمی دارند. برترین و معروف‌ترین کیف پول‌ها برای NFT به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • لجر

  • سیف پل

  • تراست ولت

  • متامسک

کلام آخر

در این مطلب به بررسی NFT و مرور کاربردهای آن پرداخته شد. احتمالا با خواندن این مقاله ترغیب به استفاده از امکانات و ویژگی های NFT در جهت کسب درآمد یا اهداف دیگر افتاده‌اید. همان‌گونه که در اطلاع هستید کاربران گرامی میتوانید از راه های مختلف اقدام به خرید و فروش و ساخت ‌NFT ها نمایید و اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آوردید.

ما در سامانه تبدیل پارس بیت اطلاعات طبقه بندی شده و جامعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم تا بتوانند آگاهی و اطلاعات خود را در خصوص آموزش ارز دیجیتال و دنیای پیرامون آن بالا ببرند تا بتوانند با امن‌ترین روش، کمترین درصد کارمزد در میان صرافی‌های رمزارز به دلیل هویت حقوقی و کارگزاری، و همچنین بدون محدودیت ریالی در سفارشات فروش و بدون محدودیت رمزارزی در سفارشات خرید، به همراه مشاوره و خدمات کارشناسی ، اقدام به ساخت NFT یا خدماتی همچون خرید و فروش رمزارز نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش تتر به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM  مراجعه و از صفحه مربوطه خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان