آنچه از انیمیشن The Amazing Maurice باید بدانید

از گذشته تا به امروز، رمان‌نویس‌های بسیار برجسته و موفقی از انگلیس در ژانر فانتزی فعالیت کرده‌اند و از جمله این رمان‌نویس‌های مدرن نیز می‌توان به نیل گیمن یا سی اس لوئیس اشاره کرد که توانستند سطح ادبیات این کشور را به طور قابل توجهی بالا ببرند

آنچه از انیمیشن The Amazing Maurice باید بدانید

انیمیشن موریس شگفت‌انگیز (The Amazing Maurice) بر اساس رمانی فانتزی به همین نام محصول سال 2001 میلادی ساخته شده است. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این انیمیشن تازه آشنا شوید.

از گذشته تا به امروز، رمان‌نویس‌های بسیار برجسته و موفقی از انگلیس در ژانر فانتزی فعالیت کرده‌اند و از جمله این رمان‌نویس‌های مدرن نیز می‌توان به نیل گیمن یا سی اس لوئیس اشاره کرد که توانستند سطح ادبیات این کشور را به طور قابل توجهی بالا ببرند. با این حال، یکی از نام‌های برجسته در این ژانر که بالاتر از بقیه قرار دارد، تری پرچت است که آثارش در گذر زمان توانستند جذاب باقی بمانند.

این نویسنده توانا در طی 40 سال فعالیت خودش، آثار فانتزی بسیار جالب‌توجهی نوشته است که در مجموعه دیسک‌ورد (Discworld) قرار گرفته‌اند، مجموعه رمانی که شامل 41 رمان است. یکی از همین رمان‌ها نیز رمان فانتزی کودکان به نام موریس شگفت‌انگیز و جوندگان تحصیل کرده‌اش (The Amazing Maurice and His Educated Rodents) محصول سال 2001 میلادی است.

این رمان به عنوان 28 مین رمان دیسک‌ورد شناخته می‌شود و توانسته جایزه Carnegie Award را از آن خود کند. حالا اقتباسی انیمیشنی بر اساس آن ساخته شده است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

داستان انیمیشن The Amazing Maurice

خلاصه داستان رسمی منتشر شده برای انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» بدین شرح است:

«فیلم «موریس شگفت‌انگیز» داستان گربه بزرگ و سخنگویی به نام موریس را دنبال می‌کند که از شهری به شهری دیگر سفر می‌کند و مشکلات ناگهانی ساکنین این شهر که مرتبط با موش‌ها است را حل می‌کند. او برای این کار نیز از پسر جوانی به نام کیت کمک می‌گیرد که در زمینه نواختن نی بسیار مهارت دارد و باعث می‌شود تا موش‌ها به خارج از شهر بروند و خیال مردم راحت شود.

با این حال، پس از انجام کار و دریافت پول خودش از مردم شهر، موریس ناگهان غیب می‌شود و به همراه کیت و همچنین موش‌ها پول‌ها را می‌شمارند و تقسیم می‌کنند. این موش‌ها عادی نیستند؛ آن‌ها می‌توانند صحبت کنند، لباس بپوشند و رویای جزیره‌ای جذاب را داشته باشند که در آن، انسان‌ها و موش‌ها در صلح در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

همه چیز با این کلاهبرداری به خوبی پیش می‌رود تا اینکه آن‌ها به شهر بد بلینتز می‌رسند، جایی که در آنجا با با دختری شیفته کتاب به نام مالیشیا آشنا می‌شوند و همین نیز آن‌ها را به یک ماجراجویی جذاب برای حل راز این شهر سوق می‌دهد.»

مطمئنا کسانی که کتاب را خوانده‌اند، با داستان انیمیشن سینمایی «موریس شگفت‌انگیز» آشنایی دارند و سازندگان این انیمیشن نیز تلاش کرده‌اند به منبع اصلی داستان وفادار باقی بمانند و اثری جذاب و تماشایی را برای طرفداران کتاب‌ها و همچنین بیننده‌های تازه به ارمغان بیاورند.

فیلم‌نامه اقتباسی انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» را رابرت چندلر و توبی جنکل قلم زده‌اند، کسی که در زمینه ساخت آثار مرتبط با کودکان مهارت دارند. سکان کارگردانی انیمیشن را نیز فلورین وسترمن در دست دارد، کسی که قبلا با توبی جنکل همکاری داشته است.

صداپیشه‌های انیمیشن The Amazing Maurice

ساخت انیمیشنی جذاب و تماشایی همیشه نیازمند حضور بازیگران و صداپیشه‌های توانمند است و این موضوع را می‌توان در انیمیشن‌های موفقی همچون انیمیشن آواز (Sing) و انیمیشن پسران بد (The Bad Guys) مشاهده کرد. در حقیقت، حضور بازیگران برجسته در یک انیمیشن می‌تواند باعث به موفقیت رسیدن آن شود.

سازندگان انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» نیز همین موضوع را در نظر داشتند و بازیگران قابل قبول و توانمندی را برای صداپیشگی کاراکترهای این اثر انتخاب کرده‌اند. هیو لوری در این انیمیشن تازه، صداپیشگی شخصیت اصلی به نام موریس را برعهده دارد.

در کنار او، ستاره سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی امیلیا کلارک صداپیشه شخصیت مالیشیا است. از جمله دیگر صداپیشه‌های انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» نیز می‎‌توان به دیوید تیولیس در نقش باس من، هیمش پتل در نقش کیت، جما آرترتون در نقش پیچز و هیو بونویل در نقش شهردار اشاره کرد.

علاوه بر این افراد نیز بازیگران برجسته دیگری در انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» به صداپیشگی مشغول هستند که از جمله آن‌ها می‌توان دیوید تنت، جو ساگ و راب برایدون را نام برد. بدون شک، حضور این بازیگران برجسته می‌تواند کمک شایانی به این انیمیشن بکند و شانس موفقیت آن را دو چندان کند.

تاریخ پخش انیمیشن The Amazing Maurice

انیمیشن «موریس شگفت‌انگیز» محصولی از بریتانیا به شمار می‌رود و در اوایل ماه دسامبر روی پرده سینماهای این کشور اکران شده است و حالا در تاریخ 6 ژانویه سال 2023 میلادی (جمعه 16 دی 1401) قرار است روی پرده سینماهای سراسر جهان به اکران در بیاید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان