روش نگهداری از باقیمانده رنگ مو و جلوگیری از خراب شدن آن

نگهداری از باقیمانده رنگ مو کار بسیار ساده ای می باشد و کافی است اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید در غیر این صورت امکان دارد رنگ مو را فاسد نمایید. در این مطلب نکاتی در این زمینه برایتان بررسی می کنیم.

روش نگهداری از باقیمانده رنگ مو و جلوگیری از خراب شدن آن

بسیاری از افراد هستند که بعد از استفاده از مقداری از تیوب رنگ مو بقیه آن را که اضافی است نگهداری می کنند. باید بدانید که این کار می تواند منجر به خراب شدن رنگ مو می شود و می تواند منجر به آسیب دیدن مو های شما نیز گردد. در ادامه قرار است شما را با تکنیک های درست نگهداری از باقیمانده رنگ مو آشنا کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب به شما بدهیم تا بتوانید این مواد شیمیایی را بیش تر نگهداری کنید.

تکنیک های مراقبت از رنگ موی اضافی

 نگهداری از باقیمانده رنگ مو با تکنیک های درست

رنگ مو می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست شما داشته باشد و می تواند حالت چهره شما را تا حدودی تغییر دهد از این رو بهتر است اطلاعاتی در مورد نحوه نگهداری باقیمانده آن داشته باشید تا بتوانید این مواد شیمیایی را در خانه برای مدت زمان طولانی تری نگهداری نمایید. بسیاری از افرادی که دارای مو های کوتاه و کم پشت می باشند رنگ مو ها برایشان اضافی می ماند و دوست دارند از آن  ها برای سری های بعدی نیز استفاده کنند ولی نمی توانند این کار را انجام دهند زیرا رنگ مو را در شرایط بدی نگهداری کردند و در نهایت منجر به فاسد شدنش شده اند. برای پیشگیری از این مورد ادامه مطلب را بخوانید تا با روش های درست این کار آشنا شوید.

نگهداری از رنگ ها دائمی

رنگ مو های دائمی معمولا با پراکسید ترکیب نشده اند و تا زمانی که آن ها را با پراکسید یا همان اکسیدان ترکیب نکنید می توانید درون ظرف های در دار به مدت طولانی نگهداری نمایید با این حال اگر این رنگ ها را با اکسیدان ترکیب کردید بهتر است در همان لحظه استفاده شود در غیر این صورت ممکن است خراب شود.

رنگ مو های نیمه دائمی

رنگ مو های نیمه دائمی نیز قابل نگهداری نیستند و شما تنها می توانید تعدادی از آن ها را که دارای ظرف های در بسته می باشند و در ظرف های نگهدارنده عرضه می شوند را برای مدتی نگهداری نمایید. این رنگ ها زمانی که با اکسیژن ترکیب شوند نیز واکنش می دهند و فاسد می شوند از این رو بهتر است آن ها را در ظرف های در دار و محکم نگهداری کنید.

مهم ترین نکته ای که در این زمینه باید انجام دهید این است که اگر از زنگ مو های مانده استفاده می کنید هر بار تاریخ آن را چک کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

نگهداری از رنگ موی دائمی

نکات مهم در نگهداری از رنگ مو

زمانی که می خواهید زنگ مو های خود را برای مدت طولانی نگهداری نمایید باید یک سری از ساده ترین نکات را رعایت کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در این زمینه برایتان ایجاد گردد.

محیط نگهداری

برای نگهداری از باقیمانده رنگ مو  باید آن را در محیطی سرد قرار دهید زیرا محیط گرم می تواند منجر به جدا شدن ترکیبات آن شده و آن را فاسد نماید از این رو سعی کنید از قرار گرفتن رنگ ها زیر نور مستقیم خورشید خودداری نمایید زیرا واکنش های شیمیایی ناخواسته ای برای آن رخ خواهد داد.

بسته بودن درب رنگ مو

قبل از این که رنگ مو را در محیط نگهداری قرار دهید بهتر است از این که درب آن بسته می باشد اطمینان پیدا کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید از اکسیداسیون رنگ پیشگیری کرده و در نهایت از خراب شدن رنگ پیشگیری می نماید.

مخلوط رنگ مو

یادتان باشد که رنگ موی اخته شده و ترکیب شده با اکسیدان را ظرف یک ساعت مورد استفاده قرار دهید در غیر این صورت اثر خود را از دست داده و فاسد می شود و بهتر است از آن دیگر استفاده نکنید.

انقضای رنگ مو

ماندگاری رنگ مو

جالب است بدانید که رنگ مو های تیره نسبت به انواع روشن آن دارای ماندگاری بسیار بالا تری می باشد و نگهداری از آن ها راحت تر می باشد. البته نوع رنگ مو و اسمان و همچنین مواد به کار رفته در آن بر ماندگاری اش تاثیر گذار می باشد و هر چه مواد شیمیایی آن کم تر باشد رنگ مو ها تاریخ انقضای بالا تری می باشند.

در واقع روی رنگ ها دو نوع تاریخ وجود دارد و تاریخ اول برای نگهداری از رنگ مو در صورت بسته بودن درب آن می باشد و تا مانی که شما پلمپ را باز نکردید می توانید از تاریخ روی بسته استفاده نمایید. نوع دوم تاریخ برای زمانی می باشد که شما درب رنگ مو را باز کرده اید. این تاریخ روی خود تیوب رنگ ذکر می شود و شما شاهد M12، M6 و یا M 18  خواهید بود. در واقع این علامت ها نشان می دهند که شما زمانی که درب تیوب را باز می کنید تا 12، 6 ، الی 18 ماه می توانید آن رنگ را نگهداری نمایید.

در واقع اگر محصولی را باز کردید و در شرایط نامناسب محیطی مانند قرار دادن در معرض نور خورشید، دمای نا مناسب و رطوبت قرار دادید اکسید خواهد شد. در واقع این عمل منجر به ایجاد یک سری واکنش های شیمیایی در رنگ خواهد شد و تاثیرات منفی روی آن می گذارد و زمانی که مو های خود را رنگ می کنید رنگ موی شما تیره تر خواهد شد.

ماندگاری رنگ مو ها

نحوه تشخیص رنگ موی تاریخ گذشته

باید بدانید که رنگ مو های تاریخ گذشته دارای یک سری نشانه هایی می باشند که شما می توانید به راحتی آن ها را تشخیص دهید. در ادامه روش هایی را برایتان بررسی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها به تاریخ گذشته بودن و یا خراب بودن رنگ ها پی ببرید.

  • داشتن بوی بد
  • خارج شدن مایع آبکی و شفاف از درون تیوب رنگ
  • نشت کردن و یا ترک داشتن بطری رنگ
  • داشتن رنگ تیره و یا قرمز و نارنجی در اطراف کلاه درب رنگ مو

نکته : یادتان باشد که استفاده از این روش ها برای تعیین سالم بودن یا نبودن رنگ کافی نمی باشد و باید به تاریخ انقضای رنگ نیز دقت نمایید.

دلایل استفاده نکردن از رنگ موی تاریخ گذشته

  • استفاده از رنگ موی تاریخ گذشته ممکن است منجر به ریزش مو و ضعیف شدنشان گردد از این رو بهتر است قبل از استفاده از این مورد حتما تاریخ آن را چک کنید.
  • در برخی از شرایط استفاده از این رنگ مو ها ممکن است آسیب رسان نباشد با این حال می تواند منجر به ایجاد رنگ تیره در مو ها شود و نتایج بدی را به شما خواهد داد.
  • این رنگ ها به اندازه رنگ های تازه دوام ندارند و سریع تر از روی مو های شما پاک می شوند و شما باید دوباره مو های خود را رنگ کنید و این کار می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد.
  • فولیکول ها و ساقه ای مو با استفاده از رنگ های تاریخ گذشته آسیب های شدید می بینند و دچار ریزش مو و شکستگی های شدید در ساقه های مو خواهید شد.
  • ریشه های مو در استفاده از رنگ مو آسیب می بینند و همچنین این مدل از رنگ مو ها زمینه را برای ایجاد موخوره فراهم می کنند.
  • اگر رنگ مو های شما بلوند روشن یا سفید و خاکستری می باشد با استفاده از رنگ های تیره امکان سبز شدن مو هایتان وجود دارد و این موضوع به این دلیل رخ می دهد که در رنگ ها فلزات سخت مانند مس استفاده می شود و در صورت خراب شدن رنگ واکنش هایی را از خود می دهد و اکسید می شود.
  • استفاده از رنگ مو های تاریخ گذشته می تواند منجر به ایجاد حساسیت شدید در افراد شود.

 نگهداری از باقیمانده رنگ مو

یادتان باشد که استفاده از رنگ مو در دوران بارداری ممنوع می باشد و این مورد می تواند تاثیراتی بر روی جنین داشته باشد از این رو بهتر است رنگ کردن مو های خود را به بعد از زایمان موکول نمایید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد رنگ مو بعد از کراتین و همچنین افزایش ماندگاری رنگ بلوند را مشاهده نمایید و آگاهی خود را در زمینه رنگ مو افزایش دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان