طرز تهیه پاستا ماسالا خوش طعم و لذیذ

برای تهیه پاستا ماسالا نیاز به مواد اولیه ای مانند هویج، فلفل دلمه ای، سیر و ذرت شیرین دارید که یکی از مهم ترین مواد اولیه آن پاستا می باشد. در طرز تهیه این پاستا مانند دیگر پاستاها از شیر یا ماست استفاده نمی شود و از پوره گوجه فرنگی استفاده می شود.

طرز تهیه پاستا ماسالا خوش طعم و لذیذ

پاستایی به نام ماسالا وجود دارد که معمولا به یک روش هندی با طعمی عالی تهیه می گردد. طرز تهیه این پاستا کمی با سایر پاستاها همچون متفاوت بوده و برای داشتن رنگ و طعمی بی نظیر از پوره گوجه فرنگی استفاده می گردد. روش آماده سازی این پاستا تقریبا با ماکارونی یکسان است که ما در این مطلب طرز تهیه پاستا ماسالا رو قرار داده ایم.

پاستا ماسالا خوشمزه

برای تزئین پاستا ماسالا می توانید از پنیر رنده شده و یا انواع سبزیجات مانند گشنیز و جعفری استفاده کنید که حتی برای تزئین از نخود فرنگی و گوجه خرد شده خام استفاده می کنند. این غذا همچون چیکن تیکا ماسالا و املت ماسالا از غذاهای هندی به شمار می رود.

مواد لازم

  • پاستا 1 و نیم پیمانه
  • پوره گوجه فرنگی 1 پیمانه
  • پیاز خرد شده 1 عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای خرد شده 1/4 پیمانه
  • ذرت پخته شده 3 قاشق غذاخوری
  • هویج خرد شده 2 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ 1 قاشق غذاخوری
  • زنجبیل رنده شده 1 قاشق چای خوری
  • پودر فلفل قرمز 1 قاشق چای خوری
  • سیر رنده شده 1 و نیم قاشق چای خوری
  • گارام ماسالا نصف قاشق چای خوری
  • زرد چوبه 1/4 قاشق چای خوری
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

پاستا ماسالا با طعمی عالی

طرز تهیه پاستا ماسالا به روش هندی

ابتدا برای تهیه پاستا ماسالا تمامی موادی را که نیاز به خرد شدن دارند را خرد کنید و بعد یک قابلمه را تا نیمه آب کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید تا آب درون قابلمه جوش آید، زمانی که کمی جوش آمد 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه بی افزایید.

در مرحله دوم پاستا را به قابلمه ای که آب آن جوش آمده بیفزایید و کمی نمک اضافه کنید. بعد از گذشت مدت زمان 8 الی 10 دقیقه پاستا را آبکش کنید و یادتان باشد زمانی که پاستا در آب جوش است آن را هم بزنید تا به هم نچسبد و به خوبی آیکش شود.

در این مرحله یک ماهی تابه مناسب بردارید و درون آن کمی روغن بریزید. سپس بعد از داغ شدن روغن زنجبیل را به همراه سیر در ماهی تابه تفت دهید تا  بوی خامی آن ها از بین برود. پیاز را هم به ماهی تابه بی افزایید و تفت دهید تا کاملا مخلوط شوند.

پس از اینکه سیر، پیاز و زنجبیل را تفت دادید 1 پیمانه پوره گوجه فرنگی را بی افزایید و به مدت 4 الی 5 دقیقه صبر کنید تا آب گوجه فرنگی خشک شده و کمی پخته شود. حالا ذرت، فلفل دلمه و هویج را اضافه کنید و دوباره به مدت 4 الی 5 دقیقه هم بزنید.

در مرحله چهارم ادویه ها (نمک، فلفل و گارام ماسالا) را به سس بی افزایید و در حدی که مخلوط شوند هم بزنید. پس از هم زدن سس کچاپ را به مواد سس آماده کنید.

در مرحله ی آخر پاستای آبکش شده را درون ماهی تابه بریزید و به مدت 3 الی 4 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا طعم بگیرند و سپس از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جانتان.

دستور پخت پاستا ماسالا خوشمزه

همانطور که گفته ایم می توان زمانی که پاستا ماسالا را در ظرف مناسب سرو کردید برای تزئین رویه آن از پنیر رنده شده و یا انواع سبزیجات تازه استفاده کنید. برای مشاهده انواع پاستا های خوشمزه و جدید بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان