چگونه ناخن های سالمی داشته باشیم

با انجام اقداماتی برای مراقبت از ناخن ها، محافظت از ناخن ها و درمان مشکلات ناخن، می توانید در کمترین زمان آنها را تمیز و سالم کنید.

ناخن سالم

آیا آرزو می‌کنید که ناخن‌هایتان سالم و زیبا به نظر می‌رسند، اما به نظر نمی‌رسد این کار را انجام دهید؟ ناخن های آویزان، عفونت ها و لبه های دندانه دار می توانند دردناک، شرم آور و خسته کننده باشند، اما خوشبختانه راه هایی برای پیشگیری و درمان این شرایط وجود دارد. با انجام اقداماتی برای مراقبت از ناخن ها، محافظت از ناخن ها و درمان مشکلات ناخن، می توانید در کمترین زمان آنها را تمیز و سالم کنید.

روش اول ؛ نظافت ناخن های خود

1. ناخن های خود را مرتب کوتاه کنید.

از مانیکور گیر برای کوتاه کردن ناخن های خود استفاده کنید و نوک آن را با انحنای ملایم گرد کنید. کوتاه کردن ناخن‌ها بعد از حمام یا دوش گرفتن آسان‌تر است، زیرا ناخن‌ها نرم و ملایم‌تر هستند. بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض آب، ناخن های خود را سوهان نزنید زیرا ممکن است ناخن های شما را ضعیف کند.

صاف کردن ناخن

2. ناخن های خود را صاف کنید.

برای درخشش سالم، ناخن های خود را صاف کنید. استفاده از بافر روی ناخن باعث افزایش خون رسانی می شود که به رشد ناخن کمک می کند. همچنین ضروری است زیرا از تجمع بیش از حد روغن های طبیعی در اطراف ناخن های شما جلوگیری می کند. این کار مانند مسواک زدن برای دندان هایتان است. ناخن های شما را تمیز و درخشان نگه می دارد.

3. ناخن های خود را به درستی لاک بزنید.

هنگام کاشت ناخن های خود، به یاد داشته باشید که سه لایه باید این کار را انجام دهند. برای اینکه ناخن هایتان به بهترین شکل ظاهر شوند، حتما یک لایه پایه بزنید و بعد از استفاده از لاک ناخن هایتان را در آب خنک فرو کنید.

لاک زدن ناخن

علاوه بر این، پولیش خود را در یخچال نگهداری کنید. گرما و نور خورشید می توانند ضخامت و رنگ را تغییر دهند.

روش دوم ؛ محافظت از ناخن های شما

1. مکمل های بیوتین مصرف کنید.

تصور می شود که بیوتین به عنوان عضوی از خانواده ویتامین B باعث افزایش ضخامت ناخن و جلوگیری از شکافتن و شکستن آن می شود. اگر ناخن های شکننده یا نازکی دارید، بیوتین ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای بهترین نتیجه ممکن روزانه یک مکمل مصرف کنید.

2. غذاهای مناسب بخورید.

گوجه فرنگی و پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا ناخن های خود را قوی نگه دارید. برخی از غذاها مانند موز، لوبیا و گل کلم حاوی بیوتین هستند که به طور طبیعی ناخن های شما را تقویت می کند.

ملاس و برگ های گزنه را می توان در یک نوشیدنی مانند چای قرار داد یا در آن درست کرد و برای تقویت ناخن ها مصرف کرد.

3. لوسیون دست

لوسیون دست را روی ناخن های خود بمالید. شما معمولا از لوسیون های دست برای نرم کردن دست ها استفاده می کنید. با این حال، ناخن ها و کوتیکول های شما نیز می توانند مفید باشند. تمرکز روی ناخن ها و همچنین دست ها می تواند سلامت ناخن ها را بهبود بخشد.

4. با روغن مرطوب کنید.

مقداری از روغن را روی کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن‌هایتان بمالید یا نوک انگشتان خود را برای چند دقیقه در یک کاسه کوچک روغن فرو کنید. می توانید روغن کوتیکول بخرید یا از روغن زیتون، نارگیل، بذر کتان یا ویتامین E به عنوان درمان خانگی استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، به طور مختصر و روزانه با روغن مرطوب کنید.

5. از جویدن یا چیدن ناخن خودداری کنید.

این عادت عصبی اثرات مضر زیادی بر بدن شما دارد، از جمله آسیب موقت یا دائمی به ناخن‌ها. گاز گرفتن و چیدن باعث ایجاد التهاب در اطراف ناخن می‌شود که می‌تواند رشد سالم را مختل کند و ناخن‌های کمی برآمده یا برآمده داشته باشید.

روش سوم ؛ درمان و پیشگیری از مشکلات عمده ناخن

1. عفونت های قارچی را جدی بگیرید.

عفونت خود را با داروهای ضد قارچ شناسایی و درمان کنید. اگر ناخن شما زرد می شود، ضخیم می شود، خرد می شود یا از بستر ناخن بلند می شود، ممکن است عفونت قارچی داشته باشید.

عفونت خود را با استفاده از یک ژل ضد قارچ، یک کرم ضد قارچ، یک لاک ناخن ضد قارچ یا با مصرف داروهای خوراکی که از فروشگاه تهیه می کنید یا توسط پزشک تجویز می شود، درمان کنید.

2. استفاده از دستکش

هنگام تمیز کردن یا استفاده از مواد شیمیایی از دستکش لاستیکی با روکش نخی استفاده کنید. ناخن‌های شما وقتی در معرض مواد شیمیایی خشن قرار می‌گیرند که در محصولات پاک‌کننده یافت می‌شوند، خوب کار نمی‌کنند. پوشیدن دستکش های محافظ از رشد باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروب ها در زیر ناخن های شما جلوگیری می کند.

3. عدم تکرار زیاد مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور حرفه ای را زیاد انجام ندهید. در حالی که برای بسیاری تجربه‌ای آرامش‌بخش و لذت‌بخش است، کسانی که اغلب به سالن‌های ناخن می‌روند، به احتمال زیاد ناخن‌های خشک و شکننده‌ای دارند که مستعد ابتلا به عفونت هستند. مواد شیمیایی مورد استفاده در مانیکور و پدیکور حرفه ای بسیار خشن هستند و ابزارهای مورد استفاده ممکن است حامل میکروب باشند زیرا در بسیاری از مشتریان دیگر استفاده می شود.

مانیکور و پدیکور

4. استفاده از لاک پاک کن مناسب

از انواع خاصی از لاک پاک کن دوری کنید. هنگام پاک کردن لاک ناخن، سعی کنید از پاک کننده هایی با پایه استون یا فرمالدئید اجتناب کنید. این پاک کننده ها ممکن است کمی قوی تر و موثرتر باشند، اما مواد خشن آنها ناخن های شما را ضعیف و کم آب می کند. به جای آن از پاک کننده های مبتنی بر استات استفاده کنید.

لاک ناخن با خشک شدن سریع نیز می تواند این اثر کم آبی را ایجاد کند.

علاوه بر نکاتی که گفته شد استفاده از محصولات استاندارد و باکیفیت هم به شما در داشتن ناخن های سالم کمک بسیاری می کند. در این راستا شما میتوانید با مراجعه به سایت لوازم آرایشی کمند بیوتی محصولات باکیفیتی را در زمینه بهداشت و سلامت ناخن و همچنین لوازم آرایشی ناخن از قبیل انواع لاک ، سوهان ناخن و ... را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان