طرز تهیه دسر ساگو خوشمزه و محبوب در خانه

در این بخش می توانید با طرز تهیه دسر ساگو که یک دسر اصیل ایرانی بوده و با استفاده از نشاسته درخت نخل آماده می شود، آشنا شوید. این دسر طعم و مزه ای خوشمزه دارد و عطر هل در آن بسیار عالی است.

طرز تهیه دسر ساگو خوشمزه و محبوب در خانه

یکی از دسرهای متنوع خانگ که به سادگی تهیه می شود، دسر ساگو است. این دسر ایرانی در بیشتر شهرهای جنوبی کشور سرو می شود. شما می توانید در این بخش طرز تهیه این دسر خوشمزه را مطالعه کنید.

اگر می خواهید، دسرهای خانگی متنوعی را تهیه نمایید، در آرگا دستور تهیه های متفاوتی قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید. طرز تهیه دسر کشکول و دسر حصو نیز در لینک قرار داده شده که می توانید، مطالعه نمایید.

طرز تهیه دسر ساگو

مواد اولیه:

  • شیر: 1 لیتر
  • نشاسته نخل: 1/2 پیمانه
  • پودر کارامل: 1 بسته
  • شکر یا شیر عسلی: 5 قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه: 200 گرم
  • زعفران: به میزان لازم
  • گلاب: 1/2 پیمانه
  • پودر هل: نوک قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر ساگو:

برای داشتن این دسر خوشمزه و عالی باید، ابتدا نشاسته نخل یا ساگو را درون کاسه ای مناسب بریزید. مقداری آب ولرم روی آن ریخته و به مدت 2 ساعت آن را خیس کنید. حالا باید زعفران و مقداری پودر هل را به ظرف نشاسته اضافه نمایید.

مواد اولیه دسر ساگو

مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و درون یک قابلمه مناسب بریزید. مقداری شیر را به همراه پودر کاراملی به ترکیب موادتان اضافه کنید. مواد را هم زده و روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را روی حرارت به طور مداوم به مدت 30 دقیقه هم بزنید. بعد از اینکه مواد به غلظت کافی رسیدند، مقداری گلاب را به همراه شیر عسلی ترکیب کرده و به مخلوط اضافه نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه دسر ساگو باید مواد را مجدد روی حرارت هم بزنید. مواد را از روی حرارت برداشته و در این مدت خامه صبحانه را به ترکیب آن اضافه نمایید. مدام مواد را هم زده تا خامه به طور کامل در دسر حل شود. شما می توانید برای یکدست شدن این دسر مواد را درون غذاساز بریزید.

نحوه تهیه دسر ساگو

بعد از میکس شدن و صاف شدن دسر می توانید آن را در ظرف و قالب های دلخواهتان سرو نمایید. این دسر را در یخچال نگهداری کرده تا خنک شود و بعد سرو نمایید. برای تزئین روی این دسر خانگی خوشمزه می توانید از مقداری پودر پسته نیز استفاده کنید. این دسر کاملا سنتی و ایرانی است. طعم زعفران و بوی هل در این دسر طعم و مزه ای عالی دارد.

این دسر را می توانید در ظرف های یک نفره سرو نمایید. در صورت دلخواه می توانید از نشاسته ذرت نیز برای این ترکیب استفاده کنید. استفاده از نشاسته نخل طعم و مزه بهتری در این دسر خواهد داشت.

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان