ماهان شبکه ایرانیان

زیباترین پارک‌های ملی تایلند

تایلند کشوری بسیار زیبا و با طبیعتی متنوع است که پارک‌های ملی خارق‌العاده‌ای را می‌توان در آن پیدا کرد

زیباترین پارک‌های ملی تایلند

تایلند کشوری بسیار زیبا و با طبیعتی متنوع است که پارک‌های ملی خارق‌العاده‌ای را می‌توان در آن پیدا کرد. پارک‌های ملی تایلند مکان‌های بسیار خوبی برای لذت بردن از طبیعت بکر و حیات‌وحش زیبای این کشور به شمار می‌روند. این در حالی است که هتل‎ها و تفرجگاه‌های متعددی در اطراف پارک‌های ملی قرار دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. در ادامه همراه با ما باشید.

10. پارک ملی کوری بوری

Kui Buri National Park

Kui Buri National Park

پارک ملی کوری بوری (Kui Buri National Park) در نزدیکی مرز تایلند با برمه قرار دارد و از آن به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها در تایلند برای تماشای حیات وحش و به خصوص فیل‌ها یاد می‌کنند. در اینجا گله‌های فیل‌ها به تعداد زیاد در داخل برکه‌های آب در حال حمام هستند و آن‌ها را می‌توان از سکوی تماشای حیات وحش در همان نزدیکی به نام پا یانگ مشاهده کرد.

بازدیدکننده‌ها این اجازه را دارند تا به همراه ماشین‌های خود به داخل پارک ملی کوری بوری بروند اما بهتر است با تورهای مناسب این پارک را کاوش کنید تا بتوانید از تمام زیبایی‌های موجود در آن لذت ببرید. ژوئن و ژوئیه به عنوان خشک‌ترین ماه‌ها شناخته می‌شوند که برای گشت و گذار در داخل پارک زمان مناسبی هستند.

9. پارک ملی کائنگ کراچان

Kaeng Krachan National Park

Kaeng Krachan National Park

پارک ملی کائنگ کراچان (Kaeng Krachan National Park) به عنوان بزرگترین پارک ملی در تایلند شناخته می‌شود و در مرز این کشور با برمه قرار گرفته است. بخش اعظمی از پارک را جنگل‌های بارانی در بر گرفته‌اند و مه‌های صبحگاهی متراکمی این پارک را در بر می‌گیرد که منظره‌ای بسیار زیبا و تماشایی را ایجاد می‌کنند.

این پارک ملی بیشتر برا حیات وحش متنوع خودش شناخته می‌شود که در این میان، پروانه‌ها و پرندگان از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند. بیش از 400 گونه پرنده در اینجا شناسایی شده‌اند که شامل گونه‌های نادری همچون پیتای غول‌پیکر، آرگوس بزرگ و لک‌لک‌های گردن پشمی است.

8. پارک ملی خائو سم روی یوت

Khao Sam Roi Yot National Park

Khao Sam Roi Yot National Park

پارک ملی خائو سم روی یوت (Khao Sam Roi Yot National Park) بیشتر برای تپه‌های ماسه‌سنگی خودش شهرت دارد و خود نام پارک نیز به معنای کوهستانی با 300 قله است. با این وجود، بسیاری از افراد برای بازدید از غار فایا ناخون (Phaya Nakhon Cave) به اینجا سفر می‌کنند، غاری بسیار بزرگ که درون آن معبدی بودایی بنا شده است.

بیش از 300 گونه پرنده در این پارک ملی زندگی می‌کنند و همین نیز باعث شده تا آنجا به مقصدی ایدئال برای علاقه‎مندان به پرندگان تبدیل شود. ماه‌های ژانویه و فوریه نیز بهترین زمان برای تماشای پرندگان مهاجر به شمار می‌رود.

7. پارک ملی خائو یای

Khao Yai National Park

Khao Yai National Park

پارک ملی خائو یای (Khao Yai National Park) در مرکز کشور تایلند قرار گرفته و در سال 1962 میلادی به عنوان اولین پارک ملی تایلند تاسیس شده است. درون آن می‌توان رشته کوه سانکامفائنگ را مشاهده کرد که مقصدی محبوب در بین کوهنوردان و صخره‌نوردان است.

مراتع سرسبز و جنگل‌های گرمسیری این پارک ملی به محل زندگی بسیار مناسبی برای حیوانات مختلف تبدیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به پلنگ، میمون، فیل و میمون دراز دست اشاره کرد. در این میان، ممکن است در نزدیکی آبشارهای متعدد این پارک ملی، ببرها را نیز مشاهده کنید.

6. پارک ملی اراوان

Erawan National Park

Erawan National Park

در غرب تایلند می‌توان پارک ملی اراوان (Erawan National Park) را پیدا کرد که یکی از جاذبه‌های اصلی آن، آبشار اراوان به شمار می‌رود، آبشاری هفت طبقه که بر اساس فیلی از اساطیر هندو نام گذاری شده است. در گشت و گذار خود در این پارک ملی، می‌توانید از این آبشار بالا بروید و در استخرهای طبیعی آن شنا کنید. درون پارک ملی اراوان غارهای متعددی وجود دارند که می‌توان درون آن‌ها به گشت و گذار مشغول شد.

5. پارک ملی مو کو سورین

Mu Ko Surin National Park

Mu Ko Surin National Park

پارک ملی مو کو سورین (Mu Ko Surin National Park) گروهی از جزیره‌های حفاظت شده در دریای آندامن است که حدود 60 کیلومتر از سرزمین اصلی تایلند فاصله دارند. این جزایر مکان‌های بسیار خوبی برای غواصی و تماشای زیر آب‌های دریا به شمار می‌روند و وجود آب‌های شفاف و همچنین صخره‌های مرجانی عالی به این موضوع بسیار کمک کردند. به هنگام گشت و گذار در این پارک دریایی می‌توان انواع حیوانات دریایی همچون ماهی‌ها و لاکپشت‌های دریایی را مشاهده کرد و در سواحل بسیار زیبا و درخشان آن نیز اوقات خوشی را سپری کرد.

4. پارک ملی مو کو آنگ تونگ

Mu Ko Ang Thong National Park

Mu Ko Ang Thong National Park

پارک ملی مو کو آنگ تونگ (Mu Ko Ang Thong National Park) در خلیج تایلند قرار گرفته و منطقه حفاظت‌شده دریایی‌ای متشکل از 42 جزیره است. بهترین راه برای گشت و گذار در میان این پارک، اجاره قایق موتوری و کایاک یا همراه شدن با تورها است.

در بین آب‎‌های شفاف و زیبای این پارک ملی نیز مکان‌های بسیار خوبی برای غواصی و تماشای حیات وحش زیر دریا وجود دارد. علاوه بر این، برخی از جزایر اینجا نیز سواحلی بسیار عالی و درخشان دارند که در کنار تپه‌ها و صخره‌های زیبا و پوشیده از درختان قرار گرفته‌اند.

3. پارک ملی خاو سوک

Khao Sok National Park

Khao Sok National Park

پارک ملی خاو سوک (Khao Sok National Park) به طور عمده از جنگل‌های بارانی تشکیل شده و در حقیقت به عنوان بارانی‌ترین نقطه در تایلند شناخته می‌شود که مکان بسیار خوبی برای تنوع گیاهان و جانوران به شمار می‌رود. علاوه بر صدها گونه پرنده، گربه‌های وحشی، آهو، فیل و خرس از جمله دیگر حیوانات ساکن این پارک هستند. در پارک ملی خاو سوک می‌توانید یکی از بزرگترین گل‌های جهان یعنی گل بسیار نادر رافلزیا کری را پیدا کرد.

2. پارک ملی مو کو سیمیلان

Mu Ko Similan National Park

Mu Ko Similan National Park

یکی دیگر از پارک‌های دریایی تایلند، پارک ملی مو کو سیمیلان (Mu Ko Similan National Park) نام دارد که از 11 جزیره تشکیل شده و در فاصله 70 کیلومتری از سرزمین اصلی درون دریای آندامن قرار گرفته است. این جزیره‌های گرانیتی بسیار زیبا هستند و این در حالی است که آب‌های اطراف آن نیز به همان اندازه زیبا و تماشایی به نظر می‌رسند.

بین ماه دسامبر تا آوریل، آب‌ها بسیار شفاف هستند و زمان بسیار خوبی برای غواصی به شمار می‌رود. درون برخی از این جزایر نیز هتل‌ها و رستوران‌هایی دایر هستند که می‌توان در آنجا اقامت کرد و از انواع غذاهای لذیذ چشید.

1. پارک ملی او فانگ نگا

Ao Phang Nga National Park

Ao Phang Nga National Park

پارک ملی او فانگ نگا (Ao Phang Nga National Park) در جنوب تایلند واقع شده و جاذبه‌های بسیار زیبا و متعددی دارد که مطمئنا هر گردشگر و بازدیدکننده‌ای را برای چندین روز به خود مشغول خواهد کرد. درون این پارک ملی خلیجی با 42 جزیره کارست وجود دارد که در میان آن‌ها، سواحلی بسیار زیبا، صخره‌های ماسه‌سنگی خارق‌العاده و غارها و تالاب‌های بسیار تماشایی به چشم می‌خورند.

مشهورترین بخش این پارک ملی نیز جزیره جیمز باند (James Bond Island) نام دارد که در آنجا، فیلم The Man With the Golden Gun از مجموعه فیلم‌های جیمز باند فیلمبرداری شده و شهرت بسیار زیادی به آن داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان