او اضافه کرد: در بعد مسائل داخلی نیازمند تسهیل شرایط برای تجار و بازرگانان هستیم که طی سه، چهار سالاخیر به دلیل سیاستهای مرتبط با رفع تعهدات ارزی دچار تنگناهای فراوانی شدند. در بعد خارجی هم باید با کسب اطلاعات دقیق از بازار عراق و تحولات آن و دادن اطلاعات صحیح و بهروز به فعالان اقتصادی، حضور خود را در عراق با برنامهریزی بیشتری پیش ببریم. کاشفی بر لزوم تدوین یک استراتژی بلندمدت برای حضور در بازار عراق تاکید کرد و افزود: این استراتژی باید با همراهی چهار قطب اصلی شامل وزارت امورخارجه، اتاق بازرگانی، سازمان توسعهتجارت (وزارت صمت) و ستاد روابط اقتصادی ایران و عراق باشد و نقش و وظیفه هر بخش نیز مشخص شود.