ماهان شبکه ایرانیان

برگزاری ویژه برنامه‌های اوقات فراغت شهروندان تهرانی طی ایام تابستان

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه های اوقات فراغت شهر تهران با عنوان داستان تابستان سال ۹۶ با رویکردهای ترویجی، آموزشی و فرهنگی خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه‌های اوقات فراغت شهروندان تهرانی طی ایام تابستان

به گزارش ایسنا،مجتبی عبدالهی در نشست شورای معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه شهرداری تهران با تشریح پیش نویس ویژه برنامه های اوقات فراغت شهر تهران اظهار داشت: این برنامه‌ها در محورهای سبک زندگی، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی در راستای تحقق اهداف کلان 18 گانه شهرداری تهران در ایام تابستان امسال اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر غنی بخشی و غنای محتوایی در برنامه‌های اوقات فراغت شهروندان با بهره گیری از ظرفیت‌های محله ای افزود: این برنامه ها با افزایش ارتقای سطح همبستگی و نشاط اجتماعی شهروندان و تقویت کانون گرم خانواده در محورهای دین باوری، اخلاق مداری، خانواده محوری و توانمندسازی ظرفیت‌های محلی از جمله مدیریت محله، تشکل‌های مردم نهاد، هیئات مذهبی و ... اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به سرفصل های این برنامه ها گفت: جشنواره بزرگ اوقات فراغت (داستان تابستان)، راه اندازی پایگاه های تابستانی در 354 محله شهر تهران، ایجاد 110 پایگاه تابستانی در 110 مسجد شاخص پایتخت و همچنین مدارس منتخب تهران طی ایام تابستان، غنی بخش اوقات فراغت شهروندان تهرانی است.

به گفته عبدالهی، برپایی پردیس های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی در بوستان های محوری هر یک از مناطق 22گانه به منظور ارائه خدمات به عموم شهروندان در قالب نمایشگاهی، فروشگاهی، کارگاهی، تفریحی و برنامه های سرگرمی نیز از دیگر برنامه های اصلی پیش بینی شده در ایام تابستان به شمار می رود.

وی از برپایی پردیس های پهنه ای ورزشی در قالب سرگرمی، بازی های سنتی و فعالیت های تفریحی به عنوان دیگر ویژه برنامه های پیش بینی شده ایام تابستان یادکرد و افزود: همچنین حوزه هایی چون گردشگری سلامت، آموزش های شهروندی، بانوان، خدمات اجتماعی نیز برنامه هایی را اجرا خواهند کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از فصل مهربانی به عنوان یکی از ویژه برنامه های ایام تابستان نام برد و افزود: این برنامه با محوریت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) و با همکاری مناطق 22گانه در قالب جشنواره های اجتماعی، پویش مردمی #شادش کن، جشنواره حامی (شناسایی استعدادها در حوزه آسیب های اجتماعی) و برنامه های ویژه معلولین در بوستان های معلولین اجرا می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن قدردانی از مناطق برای برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان و سالگرد ارتحال امام (ره)  با اشاره به ویژه برنامه های داستان تابستان اظهار کرد: این برنامه ها برای گروه های مخاطبی چون کودکان، نوجوانان، جوانان، گردشگران، معلولان و جانبازان، سالمندان و محرومین برگزار می شود.

در ادامه این نشست، هر یک از معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های وابسته حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیشنهادات خود را برای افزایش کمی و کیفی برنامه های شهرداری تهران در ایام تابستان بیان کردند و بهره مندی هر چه بهتر اقشار مختلف شهروندی از این فضاها و فعالیت ها را خواستار شدند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان