پاریس قدرتمندترین شهر جهان شد

داده‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری (World Travel & Tourism Council) که نشان‌دهنده بخش خصوصی سفر و گردشگری جهانی است، پاریس را در رتبه‌بندی سالانه خودش در صدر برترین شهرهای جهان بر اساس سهم و کمک آن‌ها به اقتصاد جهانی قرار داده است.

پاریس قدرتمندترین شهر جهان شد

پاریس به عنوان شهر نور شهرت دارد و یکی از شهرهای برجسته جهان به شمار می‌رود که توانسته از لحاظ گردشگری در سطح بالایی قرار بگیرد. حالا گزارش‌های تازه از پاریس به عنوان قدرتمندترین شهر جهان یاد کرده‌اند. در ادامه همراه با ما باشید.

داده‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری (World Travel & Tourism Council) که نشان‌دهنده بخش خصوصی سفر و گردشگری جهانی است، پاریس را در رتبه‌بندی سالانه خودش در صدر برترین شهرهای جهان بر اساس سهم و کمک آن‌ها به اقتصاد جهانی قرار داده است.

بر طبق گزارش WTTC، سفر و گردشگری در سال 2022 میلادی نزدیک به 36 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی فرانسه کمک کرده که 3.5 درصد اقتصاد شهر پاریس را تشکیل می‌دهد. این رقم بسیار قابل توجه در کنار میراث فرهنگی غنی و همچنین بناهای نمادین شهر پاریس سبب شده این شهر در صدر فهرست جای بگیرد.

پایتخت چین در جایگاه دوم

با این حال، بر اساس اطلاعات WTTC پاریس برای همیشه جایگاه اول این رتبه‌بندی را حفظ نخواهد کرد و در طی 10 سال آینده، پیش‌بینی شده که به رده سوم سقوط کند. از سوی دیگر، شهر پکن که امسال در رتبه دوم قرار دارد، به جایگاه اول صعود می‎کند. در سال 2022 میلادی، پایتخت چین 34 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کرده و تخمین زده می‌شود که در دهه آینده این رقم به 77 میلیارد دلار برسد.

مدیر شورای جهانی سفر و گردشگری جولیا سیمپسون در همین رابطه اظهار داشته:

«شهرهای بزرگی همچون لندن، پاریس و نیویورک جزو شهرهای قدرتمند و بانفوذ جهان باقی خواهند ماند اما در طی سال‎‌های آینده، شهرهای پکن، شانگهای و ماکائو به صدر فهرست خواهند رسید و به شهرهای برتر جهانی تبدیل خواهند شد.»

«گردشگران همیشه شهرهای مورد علاقه‌ای برای خودشان خواهند داشت و به آن‌ها سفر خواهند کرد اما همانطور که دیگر کشورها سفر و گردشگری را در اولویت قرار می‌دهند، شهرهای برجسته و نوظهوری پا به عرصه گردشگری می‌گذارند که به مقصدی محبوب در میان گردشگران تبدیل خواهند شد.»

جایگاه سوم قدرتمندترین شهرهای جهان

شهر اولاندو در ایالت فلوریدا به خاطر پارک‌های موضوعی و جاذبه‌های خانوادگی‌اش شناخته می‌شود ولی متاسفانه بدترین فرودگاه آمریکا را دارد. همین نیز سبب شده تا در جایگاه سوم فهرست برترین و قدرتمندترین شهرهای جهان به انتخاب شورای جهانی سفر و گردشگری قرار بگیرد. این شهر با اینکه در رده سوم قرار گرفته اما نسبت به دیگر شهرهای آمریکایی در رده بالاتری قرار دارد. در سال گذشته میلادی، اورلاندو بیش از 32 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده است.

موفقیت پاریس به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار عالی دلایل مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بناهای تاریخی و نمادین همچون برج ایفل و کلیسای جامع نتردام اشاره کرد که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جلب می‌کنند و این در حالی است که شهرت این شهر به عنوان یک پایتخت فرهنگی و آشپزی در سراسر جهان، عامل بسیار مهمی در محبوبیت آن بوده است.

علاوه بر این موارد، موزه‎‌ها و گالری‌های هنری شهر پاریس همچون موزه لوور و موزه اورسی افراد بسیار زیادی را به خود جذب می‌کنند و این در حالی است که غذاهای خوشمزه پاریسی باب میل بسیاری از افراد است. از سوی دیگر، دولت فرانسه در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در زیرساخت‌های گردشگری انجام داده و تلاش کرده تا حمل و نقل عمومی را بهبود ببخشد و جاذبه‌ها در دسترس بازدیدکننده‌ها قرار داشته باشند.

رتبه‌بندی منتشر شده از سوی شواری جهانی سفر و گردشگری همچنین تاثیر قابل توجه گردشگری بر اقتصاد جهانی را نیز نشان می‌دهد. صنعت گردشگری باعث شکل‌گیری شغل‌های بسیار زیادی می‌شود و محرک اقتصادی بسیار حیاتی‌ای در شهرهای سراسر جهان به شمار می‌رود. در هر صورت، باید گفت که با وجود تاثیر همه‎گیری کرونا روی گردشگری، این صنعت همچنان نقشی مهم روی رشد اقتصاد جهانی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان