مراقبت از پوست بدن به شکل صحیح

اقداماتی که جهت مراقبت از پوست بدن انجام می‌دهید، در جوانی و سلامت آن به شدت موثر خواهند بود. همه ما عادت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست در اشکال متفاوت داریم

مراقبت از پوست بدن به شکل صحیح

اقداماتی که جهت مراقبت از پوست بدن انجام می‌دهید، در جوانی و سلامت آن به شدت موثر خواهند بود. همه ما عادت به استفاده از محصولات مراقبت از پوست در اشکال متفاوت داریم. برخی بیشتر روی محصولات شوینده و پاک کننده‌ که در حمام مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرمایه گذاری می‌کنند و مراقبت از پوست را محدود به زمان استحمام می‌دانند. در مقابل برخی ترجیح می‌دهند، در طول روز با مصرف انواع محصولات مراقبتی و آرایشی همچون کرم دست، کرم پا و ضد آفتاب‌ها از پوستشان مراقبت کنند؛ اما آیا این دو دسته‌ هر یک به نوبه خود می‌توانند به تنهایی تمام جنبه‌های مراقبت از پوست صورت و بدن را پوشش دهند؟ اگر شما چندان برای مراقبت از پوست در طول روز یا هفته فرصت ندارید، می‌توانید با رعایت تنها چند نکته مراقب زیبایی و سلامت پوستتان باشید و دیگر برای انتخاب محصولات مراقبتی دچار سردرگمی نشوید.

بهترین روش مراقبت از پوست

·         برای مراقبت از پوست نیاز به تمام محصولات مراقبتی ندارید

اگر نگاهی به فضای مجازی بیاندازید، بسیاری از بلاگرها در هر روز تعداد زیادی محصولات مراقبت از پوست بدن و صورت را معرفی می‌کنند. به همین خاطر دنبال کنندگان همواره سردرگم هستند که در نهایت باید کدام یک را مصرف کنند و کدام یک را کنار بگذارند! حقیقت این است که روتین مراقبت از پوست شما با فرد دیگر کاملاً متفاوت است؛ مثلاً ممکن است یک شامپو بدن سازگار با پوست شما باشد، اما روی پوست دیگری اثر مثبتی برجای نگذارد. بنابراین همیشه در انتخاب محصولات و نوع مراقبت به نیاز پوست خودتان توجه داشته باشید. برای اینکه زیبایی پوست را حفظ کنید و پیری آن را به تاخیر بیاندازید، کافی است به نکات زیر توجه و عمل کنید.

·         از پوستتان در برابر نور خورشید محافظت کنید

مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های نور خورشید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های روتین مراقبت پوست بشمار می‌رود. برای اینکه دچار مشکلات پوستی احتمالی همچون سرطان پوست، چین و چروک، لک و آفتاب سوختگی نشوید، لازم است از محصولات مراقبت از پوست بدن در برابر آفتاب استفاده کنید. کرم دست و صورت با SPF بالا، بهترین محصولی است که می‌توانید برای مراقبت از پوست بدن در برابر اشعه‌های UV استفاده کنید. در مصرف کرم ضد آفتاب سخاوتمند باشید و هر 2 ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

اگر شما خیلی تعریق دارید و فضای کار و زندگی‌تان مرتباً در تماس با پرتوهای آفتاب است، از یک ضد تعریق سازگار با پوست برای کنترل سطح تعریق بدنتان استفاده کنید. علاوه‌بر مصرف ضد تعریق، بادی اسپلش، ضدآفتاب و انواع محصولاتی که در مواجهه با نور آفتاب از پوست مراقبت می‌کنند، بهتر است ساعاتی که نور خورشید بیشترین حد را دارد، خیلی در معرض آن قرار نگیرید.

·         با پوستتان مهربان باشید

استحمام چند روز در طول هفته، آن‌هم با آلودگی‌هایی که در خارج از محیط منزل وجود دارند، امروز به امری طبیعی تبدیل شده است. اما استحمام مکرر برای پوست چندان مفید نیست و قاعده و قانون خود را دارد! برای مراقبت از پوست بدن باید برنامه پاکسازی و اصلاح روزانه خود را کمی دستکاری کنید و برحسب نیاز پوست رفتار کنید. زمان دوش گرفتن را کوتاه‌تر کنید و از آب خیلی داغ برای شستشوی پوست صورت و بدن استفاده نکنید. از محصولات شوینده‌ای که فرمولاسیون ملایم دارند، همچون صابون آلوئه ورا، صابون آرگان و شامپو بدن حاوی عصاره گیاهان همچون برگ زیتون استفاده نمایید. این گروه محصولات شوینده و مراقبت از پوست، سبب حفظ رطوبت و نرمی پوست شده و از ایجاد خشکی و از بین رفتن چربی طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند. چنین محصولاتی را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر همچون سفیر خریداری کنید.

برای اصلاح موهای زائد روی پوست بدن و صورت حتماً ابتدا از کرم، ژل اصلاح و لوسیون استفاده کنید. هرگز یک تیغ را چند بار استفاده نکنید و تیغ‌های چندبار مصرف را پس از هربار استفاده کنید به خوبی تمیز نموده و شستشو دهید.

·         پس از استحمام از مرطوب کننده استفاده کنید

بسیاری از افراد برای مراقبت از پوست بدن در برابر سرما و خشکی هوا از انواع کرم پا و دست حاوی ترکیبات مرطوب کننده استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که یکی از زمان‌های ایده‌آل برای مصرف مرطوب کننده‌ها، پس از اتمام استحمام است. اگر پوست شما خشک است، حتماً پس از حمام بلافاصله از کرم دست خوب و کرم پای مرطوب کننده استفاده نمایید.

بعد از حمام چون منافذ پوست باز هستند، ترکیبات مرطوب کننده را به خوبی به خود جذب می‌کنند. بنابراین دیگر دچار خشکی و کهیر پوست نخواهید شد. حتماً از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید، که دارای SPF هستند. اگر پوستتان چرب است، انواع فاقد چربی را انتخاب نموده و اگر پوستتان حساس است، انواع فاقد عطر را تهیه و مصرف کنید.

·         از عوامل استرس‌زا دوری کنید

یکی دیگر از عوامل موثر در مراقبت از پوست بدن و حفظ جوانی و سلامت آن، دوری کردن از استرس است. دوری کردن کامل از موقعیت‌ها و عوامل استرس‌زا چندان راحت نیست و خواه ناخواه در طول روز در محیط کار، تحصیل و… بنابر شرایط دچار استرس با شدت و ضعف متفاوت خواهیم شد. با وجود این می‌توان به گونه‌ای تاثیر استرس را کاهش داد و یا جلوی اثرگذاری آن روی پوست را گرفت.

محصولات مراقبت از پوست همچون کرم دور چشم، ضد چروک، ضد لک، ماسک صورت، ترمیم کننده صورت و کرم شب در حفظ سلامت پوست موثر هستند. مصرف به اندازه و اصولی این محصولات می‌تواند به شما در به تاخیر انداختن ایجاد چین و چروک، لک‌های پوستی، افتادگی پوست و سایر اثرات پوستی ناشی از استرس کمک کنند.

·         خرید محصولات مراقبت از پوست

یکی از بخش‌های مهم مراقبت از پوست بدن خرید و مصرف محصولات مراقبتی و آرایشی است که باید حداکثر کیفیت و سازگاری با انواع پوست را داشته باشند. برای خرید محصولات مراقبتی و آرایشی پوست توصیه می‌کنیم از مرجع‌های معتبر همچون سفیر استفاده کنید. این فروشگاه آنلاین بصورت تخصصی در زمینه عرضه انواع محصولات آرایشی و بهداشتی همچون انواع کرم آرایشی، عطر و ادکلن و محصولات مراقبت از پوست همچون صابون، شامپو بدن، ماسک و کرم‌های مراقبتی فعالیت دارد.

جمع‌بندی

برای حفظ زیبایی و سلامت پوست، مراقبت از پوست بدن بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه بتوانید پوست خود را زیبا و سلامت آن را حفظ کنید و پیری آن را به تاخیر بیاندازید، لازم است از محصولات مراقبتی و آرایشی با کیفیت و سازگار با نوع پوستتان استفاده کنید. از جمله محصولات مراقبت از پوست می‌توان سرم صورت، کرم دور چشم، مرطوب کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها اشاره نمود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر