ماهان شبکه ایرانیان

Activesphere؛ شاسی‌بلند اسپرت آئودی

آئودی تازه‌ترین کانسپت از مجموعه‌ای را رونمایی کرد که تصویری از مدل‌های آینده این شرکت را نمایش می‌دهد. آئودی «اکتیو اسفیر» (Activesphere) یک شاسی‌بلند الکتریکی خودران است که به یک وانت تبدیل می‌شود.

Activesphere؛ شاسی‌بلند اسپرت آئودی

آئودی تازه‌ترین کانسپت از مجموعه‌ای را رونمایی کرد که تصویری از مدل‌های آینده این شرکت را نمایش می‌دهد. آئودی «اکتیو اسفیر» (Activesphere) یک شاسی‌بلند الکتریکی خودران است که به یک وانت تبدیل می‌شود.

این چهارمین کانسپت آئودی است که ایده‌های کارخانه را برای دورانی نشان می‌دهد که ماشین‌ها خودران هستند.

خودروساز آلمانی پیش از این یک ماشین اسپرت، یک سدان لوکس و یک ون خانوادگی را در این مجموعه نمایش داده بود.

کانسپت جدید برای رانندگی آفرود طراحی شده است. ارتفاع ماشین را میتوان تا چهار سانتیمتر افزایش داد تا رانندگی در جاده‌های هموار راحت‌تر شود. جلو آمدن سقف، باز شدن نیمی از صندوق عقب و بالا آمدن شیشه پشت صندلی عقب، اکتیو اسفیر را به یک وانت تبدیل می‌کند.

چراغ‌ها، جلوپنجره و فرم گلگیرهای عقب کانسپت در مدل‌های آینده آئودی دیده خواهد شد

چراغ‌ها، جلوپنجره و فرم گلگیرهای عقب کانسپت در مدل‌های آینده آئودی دیده خواهد شد

وانت‌های الکتریکی در دو سال گذشته مخصوصا در آمریکا بسیار پرطرفدار و پرسود بوده‌اند و اکتیو اسفیر نشان می‌دهد آئودی هم به این بخش از بازار نگاهی دارد. همچنین ترکیب یک ماشین سدان و یک ماشین شاسی‌بلند فرم تازه‌ای است که توسط شرکت‌های خودروسازی معرفی شده تا جایگزینی برای ماشین‌های شاسی‌بلند باشد. سیتروئن، پژو و تویوتا مدل‌هایی با این فرم به بازار عرضه کرده‌اند و گفته می‌شود فولکس واگن هم مدلی مشابه در دست ساخت دارد.

در حالت خودران فرمان و داشبورد آئودی اکتیو اسفیر در جلوی ماشین مخفی می‌شود

در حالت خودران فرمان و داشبورد آئودی اکتیو اسفیر در جلوی ماشین مخفی می‌شود

کتیو اسفیر برای رانندگی خودران در سطح 4 طراحی شده است. در این سطح، ماشین در بیشتر مواقع نیازی به راننده ندارد. در حالت خودران فرمان با داشبورد در جلوی ماشین مخفی می‌شود.

ماشین هیچ نمایشگری ندارد و همه اطلاعات به صورت واقعیت مجازی روی عینکی که راننده و سرنشینان به چشم می‌زنند، نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به صورت هولوگرام سه‌بعدی است و سرنشینان می‌توانند با حرکت دست خود بخش‌های مختلف را کنترل کنند.

این ایده اگرچه بسیار از واقعیت دور است، اما نشان می‌دهد که خودروسازان استفاده از واقعیت مجازی را جدی گرفته‌اند. ب‌ام‌و هم به تازگی در کانسپت جدیدش این ایده را با نمایش تصاویر روی شیشه جلوی ماشین معرفی کرد.

با کنار رفتن بخشی از سقف ماشین به یک وانت تبدیل می‌شود

با کنار رفتن بخشی از سقف ماشین به یک وانت تبدیل می‌شود

اطلاعات به صورت هولوگرام سه‌بعدی نمایش داده می‌شود

اطلاعات به صورت هولوگرام سه‌بعدی نمایش داده می‌شود

با کنارگذاشتن ایده‌های آینده‌نگری که در اکتیو اسفیر نمایش داده شده، ماشین تقریبا برای تولید آماده است. مارک لیخته، مدیر طراحی آئودی می‌گوید مدیران شرکت عاشق این کانسپت شده‌اند، اما به دلیل حجم بالای مدل‌های جدیدی که آئودی باید در سه سال آینده عرضه کند، بعید است این ماشین زودتر از سال 2026 به بازار بیاید.

بخش‌هایی مانند چراغ‌ها، جلوپنجره و فرم گلگیرهای عقب در مدل‌های آینده آئودی دیده خواهد شد. پلتفرمی هم که این کانسپت از آن استفاده کرده، قرار است در گروه خودروسازی فولکس‌واگن مبنای ساخت مدل‌های مختلفی در آئودی و پورشه باشد.

این پلتفرم نامش PPE است، با هر بار شارژ می‌تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری‌هایش بسیار سریع‌تر از ماشین‌های الکتریکی کنونی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان