درمان قطعی چربی خون چیست؟

یکی از بیماری های بسیار شایع که بسیار از افراد را به خود گرفتار کرده است چربی خون بالا می باشد که با روش های خانگی به منظور درمان قطعی چربی خون می توانید این مشکل را بر طرف کنید.

درمان قطعی چربی خون چیست؟

بالا بودن چربی خون امروز به یک بیماری شایع و رایج تبدیل شده است که معمولا از سن 25 سالگی به بعد افراد را تهدید می کند که در واقع مقدار تری گلیسرید یا کلسترول از مقدار طبیعی در بدن زیاد می شود، در ادامه مطلب شما را به روش های خانگی درمان قطعی چربی خون می پردازیم.

درمان چربی خون با روش های خانگی

درمان قطعی چربی خون با روش های خانگی

چربی خون بیماری خطرناکی می باشد که اگر درمان نشود مشکلاتی را به همراه می آورد در ادامه با روش های خانگی درمان چربی خون آشنا می شوید:

کنترل چربی خون با روش خانگی

دمنوش شوید و لیمو عمانی

یکی از روش های بهبود قطعی چربی خون نوشیدن دمنوش شوید و لیو عمانی می باشد این دمنوش یک ساعت پس از غذا به کاهش کلسترول و چربی خون کمک می کند.

استفاده از دمنوش شوید و لیو عمانی به منطور کنترل چربی خون

دانه های گشنیز

استفاده از دانه های گشنیز نیز به درمان فشار خون کمک می کند بنابراین دو تا سه قاشق غذا خوری از دانه های گشنیز را به یک فنجان آب اضافه کنید تا بجوشد، اجازه دهید خنک شود سپس بنوشید استفاده مکرر از این روش به طور شگفت انگیز به پایین آوردن چربی خون کمک می کند.

درمان قطعی چربی خون

پیاز

استفاده از پیاز یکی دیگر از روش های خانگی به منظور درمان چربی خون می باشد بنابراین پیاز را به طور منظم در برنامه غذایتان بگنجانید اگر این روش را استفاده کردید بعد از هر وعده غذایی دهانتان را تمیز کنید زیرا پیاز باعث بوی بد دهان می شود همچنین می توانید یک عدد پیاز را رنده کنید و به یک سوم قاشق چای خوری فلفل و یک فنجان باترمیک اضافه کنید استفاده منظم از این روش نیز گزینه مناسبی برای درمان چربی خون می باشد، همچنین می توانید یک قاشق چای خوری پیاز رنده شده با یک قاشق چای خوری عسل با هم ترکیب کنید سپس یک بار در روز مصرف کنید.

سرکه سیب

 خواص سرکه سیب بسیار زیاد است، سرکه سیب کاربرد های فراوانی دارد که در واقع یکی از مزایای شگفت انگیز آن کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می باشد بنابراین یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید سپس از این محلول دو تا سه بار در روز بنوشید از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید، همچنین می توانید سه قاشق چای خوری سرکه سیب را با سه قاشق چای خوری عسل و دو فنجان آب داغ ترکیب کنید سپس دو بار در روز این ترکیب را مصرف کنید.

کاهش چربی خون با روش های خانگی

 سیر

سیر به دلیل داشتن ماده ای به نام آلبسین چربی اضافی در کبد را کنترل می کند بنابراین سیر را به عنوان چاشنی به غذایتان اضافه کنید سیر نه تنها طعم بی نظیری به غذا می دهد بلکه به پایین آوردن کلسترول نیز کمک می کند.

سیب

از دیگر روش های درمان قطعی چربی خون اسفاده روزانه از سیب می باشد، این میوه خوشمزه علاوه بر اینکه به کاهش سطح چربی خون کمک می کند باعث زیبا تر شدن پوست نیز می شود.

درمان قطعی چربی خون

 مرغ بدون پوست

مرغ نسبت به گوشت قرمز دارای مقادیر زیادی اسید چرب اشباع نشده می باشد به همین دلیل برای افرادی که از چربی خون بالا رنج می برند گزینه مناسبی می باشد فقط باید دقت داشته باشید که تمام پوست مرغ را بکنید زیرا پوست آن دارای پروتئین و چربی است.

 کاهو

یکی دیگر از روش های بهبود قطعی چربی خون استفاده از کاهو می باشد شاید استفاده از این روش برایتان عجیب باشد اما کاهو به دلیل داشتن مقدار فراوان سلولز به کاهش چربی خون کمک می کند، سلولز های آن جذب بدن نمی شود استفاده از این سبزیجات به منظور پر کردن شکم و کاهش توانایی جذب غذا در بدن مناسب می باشد.

درمان قطعی چربی خون با روش های خانگی

چای (چای سبز، سیاه و اسکواش)

چای یک نوشیدنی محبوب و پر طرفدار در بین مردم می باشد که در کاهش کلسترول LDL موثر است مصرف این نوشیدنی به مدت سه هفته سطح میزان چربی خون را تا ده درصد کاهش می دهد.

 روغن نارگیل

از دیگر روش های درمان قطعی چربی خون استفاده از روغن نارگیل می باشد، این روغن به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به افزایش جذب ویتامین ها و مواد غذایی کمک می کند.

درمان چربی خون با روش قطعی

بلغور جو دوسر

جو دو سر یکی از روش های بهبود قطعی چربی خون می باشد که دارای فیبر است و به کاهش جذب کلسترول بد کمک می کند مصرف جوی دو سر به طور مرتب باعث پایین آوردن چربی خون می شود.

غلات

دانه های غلات به دلیل داشتن منگنز از عروق کرونر جلوگیری می کند، استفاده از غلات در کنترل چربی خون نقش مهمی را ایفا می کند بنابراین افرادی که از چربی خون بالا رنج می برند باید به طور مرتب غلات مصرف کنند.

بهبود وضعیت چربی خون

درمانهای گیاهی چربی و قند خون

اخیرا برخی گیاهان شناسایی شده اند که به عنوان دمنوش استفاده می شوند و برای رفع چربی خون بسیار موثر هستند، بهترین دمنوش ها برای این منظور عبارتند از :

  • گیاه جینسینگ
  • رزماری
  • شوید خشک
  • پونه کوهی
  •  مریم گلی

عده ای از کودکانی که مشکل اضافه وزن و چاقی دارند، می توانند مبتلا به چربی خون و قند خون بالا باشند که به منظور پیشگیری از این مشکلات می توان از درمانهای گیاهی چربی خون برای کودکان استفاده کرد، برای این منظور ضرورت دارد با پزشکان و کارشناسان متخصص طب سنتی مشورت کنید.

درمانهای قطعی چربی خون

درمانهای چربی خون در طب سنتی

به عقیده پزشکان و کارشناسان طب سنتی، نخستین راه حل برای کاهش چربی خون, کاهش وزن می باشد و علاوه بر آن مصرف منظم سبزیجاتی همچون جعفری، گشنیز، شوید، عناب، دمنوش زینان همراه با لیمو عمانی را می توان به عنوان یک درمان گیاهی موثر برای رفع چربی خود به کار گرفت.

خوردن یک قاشق عرق کاسنی، آبلیمو، آبغوره یا سرکه بعد از هر وعده غذایی می تواند تاثیر خوبی در طولانی مدت برای چربی خون داشته باشد، ضمن اینکه مصرف آب انار و آب زرشک نیز برای کاهش چربی خون فوق العاده بوده و معجزه می کنند.

افرادی که در معرض چربی خون بالا قرار دارند

  •  افرادی که سیگار می کشد و یا الکل مصرف می کنند.
  • افرادی که دارای رژیم غذایی نامناسبی هستند.
  • افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند.
  • افرادی که به نارسایی مزمن کبد و کلیه مبتلا هستند
  • افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند.

درمانهای چربی خون

عوارض بالا رفتن چربی خون

 ابتلا به گرفتکی عروق قلب : در برخی افراد بالا بودن چربی خون سبب رسوب چربی در مویرگ های خون می شود در نتیجه باعث گرفتگی عروق قلب می شود.

 ابتلا به کبد چرب : بسیاری از افراد که چربی خون بالایی دارند به کبد چرب نیز مبتلا می شوند.

 ورم طحال و کبد : چربی خون بالا به دلیل اینکه در عملکرد صحیح کبد و طحال اختلال ایجاد می کند در نتیجه سبب ورم کبد و طحال می شود.

فشار خون بالا : چربی خون بالا باعث می شود که غلظت خون افزایش یابد در نتیجه باعث بالا رفتن فشار خون بالا می شود.

نکات تکمیلی برای درمان چربی خون بالا:

  1. مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات
  2. مصرف ماهی حداقل سه بار در هفته
  3. مصرف دو عدد تخم مرغ در طول هفته
  4.  نوشیدن مقدار زیادی آب و چای سبز
  5. پرهیز از غذا های سرخ شده
  6. حذف شیرینی های زیادی (مانند مربا، آب نبات و بستنی)

انواع درمان قطعی چربی خون

در این مقاله سعی داشتیم شما عزیزان با درمان قطعی چربی خون بالا آشنا کنیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بیماری ها می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو تا عید

‎ نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش 12 کیلو لاغری با دمنوش گیاهی تا عید، همین الان میتونین مشاوره رایگان بگیرین.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان