پارک ملی غار ماموت کجاست؟

پارک ملی غار ماموت (Mammoth Cave National Park) بزرگترین سیستم غاری جهان را درون خودش دارد و نزدیک به ۵۳۰۰۰ جریب از سرزمین غرب و مرکز ایالت کنتاکی را در بر می‌گیرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این پارک ملی در آمریکا آشنا شوید.

پارک ملی غار ماموت کجاست؟

پارک ملی غار ماموت (Mammoth Cave National Park) بزرگترین سیستم غاری جهان را درون خودش دارد و نزدیک به 53000 جریب از سرزمین غرب و مرکز ایالت کنتاکی را در بر می‌گیرد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این پارک ملی در آمریکا آشنا شوید.

پارک ملی «غار ماموت» در سال 1981 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. گذر رودخانه گرین (Green River) از میان آن نیز سبب شده تا دو بخش کاملا جدا با ویژگی‌های متفاوت ایجاد شوند. در بخش جنوبی پارک شما می‌توانید مرکز بازدیدکنندگان، تورهای گردش در غار و مسیرهای راحت را پیدا کنید.

این در حالی است که بخش شمالی پارک بکرتر است و تنها با استفاده از قایق می‌توان به آنجا رفت. بخش شمالی شامل بیش از 60 مایل مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی است که می‌توانند زمینه ماجراجویی مهیجی را برای شما فراهم کنند.

جاهای دیدنی و تفریحات پارک ملی غار ماموت

غارنوردان حرفه‌ای در سال 1972 میلادی موفق شدند تا گذرگاهی را پیدا کنند که غار ماموت را به سیستم غاری فلینت ریج (Flint Ridge) متصل می‌کرد و همین نیز سبب شد تا این سیستم غاری متشرک به عنوان طولانی‌ترین و گسترده‌ترین سیستم غاری در جهان شناخته شود. حتی با وجود اینکه بیش از 400 مایل از گذرگاه‌ها و دالان‌های غار مورد بررسی قرار گرفته‌اند،‌ هر ساله گذرگاه‌های جدیدی کشف می‌شوند. بازدیدکنندگان می‌توانند با تورهای متعدد از داخل این غار خارق‌العاده دیدن کنند.

علاوه بر غارنوردی درون غار ماموت می‌توان به کوهنوردی، پیاده‌روی، کمپینگ، دوچرخه سواری و اسب‌سواری در مسیرها و بخش‌های مختلف این پارک ملی مشغول شد و از اوقات فراغت دلنشینی لذت برد. این در حالی است که در رودخانه گرین و همچنین روخانه نولین، کایاک و کانو به اجاره داده می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از آن‌ها درون رودخانه‌ها نیز گردش کنند.

یکی دیگر از تفریحاتی که در پارک ملی «غار ماموت» می‌توانید تجربه کنید، ماهیگیری در رودخانه گرین یا نهرهای کوچک آن است. نکته جالب آن است که شما به مجوز خاصی برای ماهگیری نیازی ندارید و می‌توانید انواع ماهی‌های موجود در این آب‌ها شامل گربه ماهی، باس، سوف و کراپی را صید کنید. به لطف گسترش رودخانه گرین به داخل غار نیز در اینجا می‌توان گونه‌های کمیاب صدف‌ها و میگوی آب شیرین را نیز مشاهده کرد که در خطر انقراض قرار دارند.

کمپینگ در پارک ملی غار ماموت

در پارک ملی ماموت مکان‌های مختلفی برای کمپ زدن فراهم شده‌اند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

اردوگاه غار ماموت (Mammoth Cave Campground): بزرگترین و راحت‌ترین اردوگاه در این پارک ملی برای کمپ زدن، اردوگاه غار ماموت است که تنها نیم مایل از مرکز بازدیدکنندگان فاصله دارد. یک محیط‌بان، فروشگاه و همچنین 111 مکان توسعه یافته سبب شده تا اقامت در اینجا بسیار راحت باشد. برخی از این مکان‌ها به سرویس‌های بهداشتی دسترسی دارند اما در اینجا آب یا برف وجود ندارد.

اردوگاه میپل اسپرینگز گروپ (Maple Springs Group Campground): این اردوگاه در بخش شمالی رودخانه گرین قرار گرفته و مکانی ایدئال برای کمپ زدن گروه‌های بزرگ و سوارکاران به شمار می‌رود. دو تا از هشت بخش این اردوگاه به آب و برق دسترسی دارند و برای رفتن به آنجا از مرکز بازدیدکنندگان باید 30 دقیقه رانندگی و سپس به قایق از رودخانه عبور کرد. با این وجود، مکانی ایدئال برای شروع کوهنوردی در طبیعت بکر این پارک ملی محسوب می‌شود.

اردوگاه هوچین فری (Houchin Ferry Campground): این اردوگاه برای اقامتی ارزان و ابتدایی بسیار مناسب است و در بخش غربی پارک قرار گرفته و دارای 12 بخش مخصوص برپایی چادر است. توالت‌های قابل حمل و مکان مناسب برای آتش روشن کردن نیز در اینجا دیده می‌شود.

اقامت در نزدیکی پارک ملی غار ماموت

اگر به دنبال آن هستید تا در مکانی بسته در پارک ملی «غار ماموت» اقامت کنید، پس کلبه‌های موجود در این پارک مکان بسیار خوبی محسوب می‌شوند. این کلبه‌ها ترکیبی از کابین‌های قدیمی و اتاق‌های روستایی به شمار می‌روند و چیدمانی به سبک متل‌ها دارند.

کیو سیتی (Cave City) نیز در فاصله 20 دقیقه رانندگی از پارک ملی «غار ماموت» قرار دارد و در آنجا می‌توان انواع هتل‌ها با قیمت‌های مختلف را پیدا کرد. در فاصله دورتر از پارک و با فاصله 45 دقیقه رانندگی نیز شهر بولینگ گرین (Bowling Green) و شهر گلاسگو (Glasgow) با فاصله 30 دقیقه رانندگی مکان‌های خوبی برای اقامت دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان