هر آنچه از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید بدانید

زمان زیادی تا شروع بزرگترین مسابقات فوتبال یعنی جام جهانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. جام جهانی برای اولین بار در خاورمیانه و به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و در ادامه به هر آنچه می‌پردازیم که از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید بدانید. همراه با ما باشید.

هر آنچه از جام جهانی 2022 قطر باید بدانید

زمان زیادی تا شروع بزرگترین مسابقات فوتبال یعنی جام جهانی 2022 باقی نمانده است. جام جهانی برای اولین بار در خاورمیانه و به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود و در ادامه به هر آنچه می‌پردازیم که از جام جهانی 2022 قطر باید بدانید. همراه با ما باشید.

جام جهانی 2022 چه زمانی برگزار می‌شود؟

مسابقات جام جهانی 2022 از تاریخ 20 نوامبر (یکشنبه 29 آبان) در کشور قطر شروع می‌شود و تا 18 دسامبر (27 آذر) ادامه دارد. این اولین جام جهانی است که در زمستان برگزار می‌شود و جمعا 32 تیم در آن شرکت دارند. مسابقات گروهی از 20 نوامبر تا 2 دسامبر برگزار خواهند شد و مسابقات حذفی نیز از 9 تا 10 دسامبر جریان خواهند داشت. نیمه نهایی در 13 و 14 دسامبر و فینال نیز در 18 دسامبر برگزار می‌شود.

چه کشورهایی در جام جهانی 2022 حضور دارند؟

قطر به عنوان میزبان در جام جهانی 2022 حضور دارند. ایران، کره جنوبی، عربستان صعودی، ژاپن و استرالیا نیز دیگر کشورهای آسیایی حاضر در مسابقات هستند. آرژانتین، برزیل، اروگوئه، کاستاریکا، اکوادور، آمریکا، مکزیک و کانادا نیز کشورهای قاره آمریکا هستند که در این جام جهانی حضور دارند. ولز، لهستان، پرتغال، سوئیس، اسپانیا، صربستان، هلند، آلمان، فرانسه، انگلیس، دانمارک، کرواسی و بلژیک از قاره سبز و غنا، کامرون، تونس، سنگال و مراکش نیز از قاره آفریقا پا در این مسابقات می‌گذارند.

شعار جام جهانی 2022 قطر چیست؟

فیفا شعار « Now is All» را برای جام جهانی 2022 انتخاب کرده است. این شعار به معنای آن است که وقتی شما رویای خود را زندگی می‌کنید، به سرنوشت خود پی می‌برید و به بهترین شکل ممکن بر مشکل غلبه می‌کنید.

نشان جام جهانی 2022 چگونه است؟

طراحی نشان جام جهانی 2022 قطر که در بالا مشاهده می‌کنید، بیانگر شال پشمی سنتی است که مردان و زنان عرب در ماه‌های زمستانی می‌پوشند. از آنجا که جام جهانی این دوره نیز در زمستان برگزار می‌شود، انتخاب این نشان به شکلی هوشمندانه و جالب بوده است.

استادیوم‌های جام جهانی 2022 قطر کدام‌اند؟

قطر برای برگزاری 64 مسابقه جام جهانی 2022 در سرزمین کوچک خودش 8 استادیوم را ساخته یا مجهز کرده است. در ادامه نام این استادیوم‌ها و همچنین ظرفیت آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

  • استادیوم البیت (Al Bayt Stadium) – ظرفیت: 60 هزار نفر
  • استادیوم بین‌المللی خلیفه (Khalifa International Stadium) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم الثمامه (Al Thumama Stadium) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم احمد بن علی (Ahmad Bin Ali Stadium) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم 974 (Stadium 974) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم شهر آموزش (Education City Stadium) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium) – ظرفیت: 40 هزار نفر
  • استادیوم لوسیل (Lusail Stadium) – ظرفیت: 80 هزار نفر

از آنجا که آب‌وهوای قطر حتی در فصل زمستان نیز گرم است، در همه استادیوم‌های میزبان جام جهانی 2022 از تهیه هوا و سیستم خنک‌کننده استفاده شده تا دمای هوا در حدو 26 درجه سلسیوس حفظ شود. همین نیز باعث می‌شود تا بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی بیرون، هوای داخل استادیوم برای تماشاگران و بازیکنان بسیار تازه و با دمایی مناسب باشد.

تقویم مسابقات جام جهانی 2022 قطر

همانطور که در بالا ذکر شده بود، مسابقات جام جهانی قطر از 20 نوامبر تا 18 دسامبر برگزار خواهند شد. مسابقه افتتاحیه در ورزشگاه البیت در تاریخ 20 نوامبر بین قطر و اکوادور برگزار می‌شود و استادیوم لوسیل نیز میزان مراسم اختتامیه جام جهانی 2022 خواهد بود.

گروه‌های جام جهانی قطر

گروه A: قطر – اکوادور – سنگال – هلند

گروه B: انگلیس – ایران – آمریکا – ولز

گروه C: آرژانتین – عربستان صعودی – مکزیک – لهستان

گروه D: فرانسه – استرالیا – دانمارک – تونس

گروه E: اسپانیا – کاستاریکا – آلمان – ژاپن

گروه F: بلژیک – کانادا – مراکش – کرواسی

گروه G: برزیل – صربستان – سوئیس – کامرون

گروه H: پرتغال – غنا – اروگوئه – کره جنوبی

جوایز و پاداش جام جهانی 2022 چقدر است؟

فیفا علاوه بر قهرمان جام جهانی، برای دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات نیز پاداش‌هایی را در نظر گرفته است که به شرح زیر است:

قهرمان: 42 میلیون دلار

تیم دوم: 30 میلیون دلار

تیم سوم: 27 میلیون دلار

تیم چهارم: 25 میلیون دلار

تیم‌های پنجم تا هشتم: 17 میلیون دلار برای هر تیم (جمعا 68 میلیون دلار)

تیم‌های نهم تا شانزدهم: 13 میلیون دلار برای هر تیم (جمعا 104 میلیون دلار)

تیم‌های هفدهم تا سی و دوم: 9 میلیون دلار برای هر تیم (جمعا 144 میلیون دلار)

لازم به ذکر است که قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر، فیفا به هر کدام از تیم‌هایی که صعودشان قطعی شده بود، حدود 1.5 میلیون دلار برای آمادگی برای مسابقات پرداخته بود.

استفاده از تکنولوژی نیمه خودکار اعلام آفساید

فیفا اعلام کرده است که از تکنولوژی نیمه خودکار اعلام آفساید در جام جهانی 2022 قطر استفاده کرد. این تکنولوژی در تمام 64 مسابقه استفاده خواهد شد تا کمک بهتری به داوران و کمک داوران مسابقات باشد و آن‌ها بتوانند بهتر و سریع‌تر مسابقات را قضاوت کنند. علاوه بر این سیستم، از سیستم وی‌ای‌آر (VAR) نیز استفاده خواهد شد.

حضور داوران زن در جام جهانی 2022

جام جهانی 2022 قطر اولین دوره از مسابقات جام جهانی خواهد بود که در آن، داوران زن نیز مسئولیت قضاوت مسابقات را برعهده خواهند داشت. فیفا تصمیم گرفته تا در این دوره از مسابقات از سه داور زن و همچنین سه کمک داور زن برای مسابقات استفاده کند تا بدین شکل، پیشرفت زنان در فوتبال به نمایش گذاشته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان