۲۵۰۰ مستمری‌‌‌بگیر، تسهیلات بانکی می‌‌‌گیرند

افزایش ۴۳درصدی حقوق مستمری‌بگیران در آذربایجان شرقی

شماره روزنامه: ۵۶۶۳ تاریخ چاپ: ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ ...

محمد نظری به رشد 15 درصدی صدور احکام جدید در همین مدت نیز اشاره کرد و افزود: با صدور احکام جدید برای 3‌هزار و 390 بیمه‌شده صندوق، تعداد مستمری‌‌‌بگیران استان به 28‌هزار و 67 نفر رسیده است که از این تعداد، 13‌هزار و 945 مستمری‌‌‌بگیر خانواده بیمه‌شده متوفی، یک‌‌‌هزار و 15 نفر ازکارافتاده کلی و 13‌هزار و 130 نفر بازنشسته هستند. مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان در ادامه به افزایش 43 درصدی حقوق مستمری‌‌‌بگیران صندوق در سال‌جاری اشاره و اظهار کرد: 10‌درصد این افزایش حقوق، مردادماه به صورت علی‌‌‌الحساب به حساب مستمری‌‌‌بگیران صندوق که احکام‌‌‌شان تا پایان سال 1400 صادر شده بود، واریز و بقیه افزایش مستمری هم دی ماه جاری اعمال شد.

2500 مستمری‌‌‌بگیر، تسهیلات بانکی می‌‌‌گیرند

وی همچنین از اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد 2‌درصد به مستمری‌‌‌بگیران صندوق از سوی یکی از بانک‌های عامل خبر داد و گفت: برای استان آذربایجان‌‌‌شرقی، 2500 فقره تسهیلات 3، 4 و 5 میلیون تومانی با بازپرداخت سه ساله در نظر گرفته شده است که تاکنون 1300 نفر از مشمولان، درخواست دریافت تسهیلات ارائه داده‌‌‌اند. نظری با بیان اینکه این تسهیلات به افرادی تعلق می‌گیرد که قبلا تسهیلاتی از صندوق دریافت نکرده‌‌‌اند، افزود: برای ثبت‌‌‌نام این تسهیلات، نیاز به مراجعه به بانک نیست و کافی است متقاضیان فرم درخواست وام را پر کنند، همچنین تسهیلات یاد‌شده بدون ضامن است.

وی در ادامه از نام‌‌‌نویسی شاغلان فصلی اعم از شهری و روستایی در تمام رسته‌‌‌ها و مشاغل خبر داد و خاطرنشان کرد: شیوه‌‌‌نامه نام‌‌‌نویسی از شاغلان فصلی از ابتدای بهمن‌‌‌ماه جاری اجرایی شده است و بر اساس آن، تمام شاغلان فصلی 18 تا 50 ساله بدون بیمه اجتماعی می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌‌‌های صندوق در سراسر استان و ارائه گواهی و کارت مهارت معتبر از سازمان فنی و حرفه‌‌‌ای یا تاییدیه از اتحادیه و انجمن‌‌‌های صنفی نسبت به ثبت‌‌‌نام و عضویت در صندوق مبادرت کنند.

36 کارگزاری صندوق در استان اخطار گرفتند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان آذربایجان‌‌‌شرقی، اصلاح ساختار، ترکیب و ارزیابی عملکرد کارگزاری‌‌‌های صندوق را دیگر برنامه در حال اقدام این صندوق برشمرد و گفت: تمام امور صندوق در سطح استان به صورت خرید خدمت و از طریق شبکه کارگزاران صندوق انجام می‌گیرد. از این رو در راستای اصلاح و افزایش بهره‌‌‌وری خدمات صندوق، طرح اصلاح ساختار و ترکیب 104 کارگزاری فعال صندوق در استان در حال اجراست. وی اضافه کرد: طبق ابلاغ و تصمیمات اتخاذشده، 49‌درصد کارگزاری‌‌‌های صندوق مشمول اصلاح می‌‌‌شوند که به این منظور برای 36 کارگزاری اخطار و مهلت اصلاح خدمات داده شده است. همچنین در فرآیند اجرای طرح، 15 کارگزاری صندوق در استان حذف یا ادغام می‌‌‌شوند.

تخلفات احتمالی را گزارش کنید

نظری در پایان با بیان اینکه در هر سازمان و تشکلی، بروز تخلفات و سوء‌‌‌استفاده‌‌‌ محتمل است، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هم از این امر مستثنی نیست، به‌ویژه اینکه ‌‌‌اکنون گستره خدمات صندوق به شهرهای بزرگ هم توسعه‌ یافته است. از این رو از تمام شهروندان، مشمولین و اعضای صندوق درخواست می‌شود از پرداخت هرگونه وجه نقد در قبال دریافت خدمات صندوق اجتناب کنند و در صورت مشاهده موارد این چنینی، موضوع را از طریق شماره تلفن‌‌‌های 35558808، 35558809، شماره همراه 09141198238 یا سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir در میان بگذارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان