همه چیز در مورد استخدامی دبیری هنری + منابع و سوالات

توی این مطلب میخوایم به شما کمک کنیم و شغل دبیری هنر رو بهتون معرفی کنیم و بهتون بگیم چطور می تونید منابع و سوالات دبیری هنر را پیدا کنید

منابع و سوالات دبیری هنر

اگر شما در این صفحه هستید قطعا یکی از متقاضیان استخدامی دبیری هنر آموزش و پرورش هستید و می خواهید اطلاعات جامعی نسبت به این شغل کسب کنید؛ ما هم توی این مطلب میخوایم به شما کمک کنیم و شغل دبیری هنر رو بهتون معرفی کنیم و بهتون بگیم چطور می تونید منابع و سوالات دبیری هنر را پیدا کنید و موفقیت خودتون در آزمون استخدامی رو تضمین کنید.

تاریخچه شغل دبیری هنر

برای اولین بار در سال 1346 بود که این رشته فعالیتش رو جهت جذب نیرو شروع کرد. از آن موقع تا کنون شاهد تغییراتی در جذب نیرو این رشته بوده ایم. ابتدا که جذب از طریق دانشگاه ها بود و سپس جذب از طریق آزمون های استخدامی نیز صورت رفت.

هم اکنون جذب دبیر هنر از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی صورت می گیرد. هر کدام از این ها مزایایی دارد، اگر در دانشگاه فرهنگیان قبول شوید کار شما تضمینی است و بلافاصله بعد از فار التحصیلی مشغول بکار می شوید. و در آزمون های استخدامی شما بایستی نمره لازمه رو کسب کنید تا پذیرفته شوید؛ علاوه بر این بحث رقابت در آزمون استخدامی نیز وجود دارد.

آزمون استخدامی دبیری هنر کی برگزار می شود؟

آزمون استخدامی دبیری هنر ، همزمان با آزمون جامع استخدامی دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش برگزار می شود. این آزمون تا سال 1400 هر سال یا هر دو سال یک بار برگزار میشد. ولی بعد از آن روند برگزاری آزمون مقداری کندتر شده است.

آزمون استخدامی دبیری هنر

در آزمون استخدامی هنر چه موضوعاتی مطرح می شود؟

در زیر شما 4 منبع اصلی مطرح شده از سمت سازمان سنجش برای شغل دبیری هنر را می‌بینید:

  1. مبانی هنرهای تجسمی
  2. طراحی
  3. خلاقیت تصویری
  4. درک عمومی هنر

و اما مواردی که در دروس عمومی مطرح می شود:

  1. فنّاوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه) I.C.D.L :
  2. ریاضی و آمار مقدماتی
  3. زبان و ادبیات فارسی
  4. معارف اسلامی
  5. زبان انگلیسی ـ عمومی؛
  6. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
  7. هوش و توانمندیهای عمومی

دبیری هنر - بازار کار و آینده شغلی

در رشته هنر به صورت کلی داشتن خلاقیت و نوآوری رکن مهمی محسوب می شود پس افرادی که دارای ایده و طرح و برنامه خلاقانه هستند می توانند در رشته های هنر موفقیت های زیادی را کسب کنند. افرادی که در آزمون استخدامی دبیری هنر شرکت می کنند و حد نصاب نمره قبولی را کسب می کنند باید در مصاحبه نیز شرکت کنند ( 3 نفر اول به مصاحبه دعوت می شوند).

دبیری هنرپس از قبولی در مصاحبه باید متقاضیان یک سری دوره های تعیین شده را تحت عنوان دوره مهارت آموزی بگذرانند و پس از آن می توانند به عنوان دبیر هنر مشغول به کار شوند.

چگونه می توانم جامع ترین سوالات و منابع دبیری هنر را داشته باشم؟

برای موفقیت در آزمون استخدامی دبیری هنر نیاز به منابع دقیق و تایید شده دارید. بهترین کار این است که از یک مرجع تخصصی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرد. ما به شما موسسه معمار گلد رو معرفی می کنیم. شما می توانی به مراجعه به وبسایت معمار گلد به آدرس اینترنتی www.memargold.ir   و تماس با این مجموعه در مورد دبیری هنر مشاوره بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمحسن | 1402/11/07 - 00:12
سلام ممنون بابت پست خوبتون در مورد شغل دبیر فرهنگ و هنر
ارسال نظر
پیشخوان