نقد و بررسی فیلم Plane

فیلم هواپیما (Plane) گاهی اوقات خنده‌دار و در بعضی از مواقع خشونت‌آمیز است اما در کل، اثری سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش به شمار می‌رود که در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی پخش شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم Plane

فیلم هواپیما (Plane) گاهی اوقات خنده‌دار و در بعضی از مواقع خشونت‌آمیز است اما در کل، اثری سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش به شمار می‌رود که در اوایل سال 2023 میلادی پخش شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

ستاره اسکاتلندی جرارد باتلر در فیلم «هواپیما» نقش خلبانی شجاع و مصمم به نام برودی تورانس را بازی می‌کند. در این فیلم اکشن و مهیج که به کارگردانی ژان فرانسوا ریشه است، برودی تورانس مجبور می‌شود تا به دلیل بروز مشکلات مکانیکی در طول یک طوفان رعد و برق، هواپیمای تجاری تحت کنترل خودش را در مکانی نسبتا ناشناخته و خطرناک فرود بیاورد.

فیلم «هواپیما» به نویسندگی چارلز کامینگ و جی پی دیویس است که فیلم‌سازی اکشن را با داستان‌سرایی تلخ ترکیب می‌کند، آن هم به گونه‌ای که بیننده را به تماشای خودش وادار می‌دارد. این اثر گاهی اوقات خنده‌دار و گاهی نیز خشن است اما مهم‌تر از همه آن است که این فیلم با معیارهای استاندارد آثار سرگرم‌کننده مطابقت دارد و اولین سوپرایز دلنشین سال 2023 میلادی به شمار می‌رود.

داستان فیلم Plane

فیلم «هواپیما» داستان برودی را دنبال می‌کند که مجبور می‌شود در جزیره‌ای جنگ‌زده در مجمع الجزایر سولو فرود بیاید و همین نیز باعث می‌شود تا مسافران بازمانده این هواپیما توسط نیروهای شورشی گروگان گرفته شوند. او برای اینکه بتواند گروگان‌ها را نجات بدهد، باید از متهم به قتلی به نام لوئیس گاسپار با بازی مایک کولتر کمک بگیرد، کسی که سابقه آموزش نظامی را داشته و درون هواپیما نیز تحت نظارت اف‌بی‌آی در حال انتقال بوده است. آن‌ها با هم در جنگل‌های ناشناخته سفر می‌کنند تا بتوانند بدون تجهیزات لازم، مسافران را نجات بدهند.

فیلم‌نامه خوب و مهیج

اتفاقات فیلم «هواپیما» عمدتا در داخل خود هواپیما یا جزیره رخ می‌دهد و در نتیجه، سکانس‌های اکشن پر از اضطراب و سرگرم‌کننده‎‌ای بین دو شخصیت اصلی داستان شکل گرفته است. در مجموع، فیلم‌نامه خوب است و دنبال کردن آن آسان به نظر می‌رسد. این در حالی است که خطرها بسیار جدی احساس می‌شوند و اکشن بی‌وقفه نیز بیننده‌ها را سرگرم نگه می‌دارد. اما در زیر این فیلم پر از آدرنالین، داستانی در مورد مردی معمولی نهفته است که تلاش دارد با منابع اندکی که در اختیار دارد، کار درست را انجام بدهد. همین نیز باعث می‌شود تا بیننده‌ها جذب شخصیت‌های اصلی شوند و از شگفتی‌های موجود در فیلم لذت ببرند.

عمق کم شخصیت‌ها

همانطور که فیلم به جلو پیش می‌رود، محدودیت‌های بیشتری در مورد عمق شخصیت اصلی آشکار می‌شود. به عنوان مثال، برودی با بازی جرارد باتلر سعی دارد تا برای سال نوی میلادی در کنار دخترش دانیلا با بازی هالی هکینگ باشد اما باید گفت که لحظات زیادی وجود ندارد که رابطه دختری پدری آن‌ها تاثیری در شخصیت‌پردازی کاراکتر اصلی داشته باشد. مطمئنا اضافه کردن چنین عناصر انسانی به شخصیت‌ها، حتی از طریق دیالوگ‌های ساده می‌توانست فیلم‌نامه را قوی‌تر کند اما نویسندگان به خوبی از این فرصت استفاده نکردند.

سرعت نامناسب داستان

در نتیجه کوتاهی در برخی از شخصیت‌پردازی‌ها، فیلم «هواپیما» در اکت دوم خود لنگ می‌زند. لحظاتی که به صورت جداگانه به شخصیت‌های برودی و لوئیس بپردازند، بسیار اندک هستند و همین نیز تاثیر قابل توجهی در ارتباط بیننده با این شخصیت‌ها داشته است. در کنار این مورد نیز مسئله سرعت نامناسب فیلم نیز جزو نکات منفی‌ای است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

البته در این میان لحظات قانع‌کننده و خوبی نیز هستند و در این بین نیز صحنه‌های وحشیانه به خوبی توانستند خطرناک بودن این وضعیت را به بیننده القاء کنند. با توجه به تغییرات متعدد در سرعت داستان و همچنین نقص در نحوه نگارش کاراکترهای خاص، تجربه تماشای فیلم «هواپیما» کاملا متعادل نیست. با این حال،‌ این فیلم به اندازه کافی رضایت‌بخش است که سوپرایز دلپذیری برای بیننده‌ها باشد.

سخن پایانی

جدیدترین اثر اکشن و مهیج کمپانی لاینزگیت هیجان و شور خاصی به همراه دارد. از سکانس‌های هیجان‌انگیز هواپیما و صحنه‌های مبارزه گرفته تا طنز موجود در داستان همگی سبب شدند تا فیلم «هواپیما» به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شود که بیننده‌ها از تماشای آن در اوایل سال 2023 میلادی لذت می‌برند. به لطف سوپرایزهای موجود در این اثر، تماشای آن می‌تواند برای شما رضایت‌بخش باشد.

علاوه بر این، تمام وعده‌هایی که داستان در ابتدای خود می‎دهد، به خوبی در انتهای فیلم محقق می‌شوند و با وجود اینکه فیلم در اکت دوم خود از جریان می‌افتد اما جرارد باتلر و دیگر بازیگران تمام تلاش خودشان را کردند تا انرژی این اثر را حفظ کنند و پایانی خوب برای فیلم رقم بزنند.

امتیاز منتقد: 6 از 10

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان